Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-09@02:10:32 GMT

دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۵۲۱۰

دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد

دبیرکل ناتو با تاکید بر لزوم تداوم حمایت‌های نظامی کشورهای اروپایی از اوکراین، گفت عرضه تسلیحات پیشرفته به کی‌یف، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد. بعد از اظهارات «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درباره احتمال طولانی شدن جنگ در اوکراین تا سال ۲۰۲۳، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز این اظهارات را تکرار کردو

استولتنبرگ در مصاحبه با نسخه هفته‌نامه روزنامه آلمانی «بیلد» که یکشنبه‌ها منتشر می‌شود، گفت که تهاجم روسیه در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین مدعی شد که عرضه تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه که بخشی از آن منتشر شده، دبیرکل ناتو توضیح داد: «ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است [جنگ]سال‌ها طول بکشد. ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم. حتی اگر هزینه‌ها چه برای حمایت نظامی، چه قیمت انرژی و مواد غذایی بالا باشد».

پیش از این، «دیوید آراخامیا» سرپرست تیم مذاکره‌کننده اوکراینی با اشاره به افزایش قابل توجه تلفات ارتش این کشور در جنگ با روسیه، گفت روزانه بیش از یک‌هزار نظامی اوکراینی کشته یا زخمی می‌شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اوکراین روسیه جنگ جنگ فرسایشی ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، روزنامه روسی «ارگومنتی ای فاکتی» در گزارشی نوشت: شمار نظامیان فراری از ارتش اوکراین از زمان آغاز جنگ اخیر به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

در این گزارش به اظهارات اخیر یکی از نظامیان فراری اوکراینی در صفحه شخصی وی در تلگرام اشاره شده است که گفته است: تعداد فراریان از ارتش اوکراین به طور گسترده ای در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود: من به همراه ۷۴ نظامی دیگر به تازگی از خدمت در ارتش فرار کردیم، چون آنها با سربازان برخوردهای توهین آمیزی داشته و شخصیت آنها را می شکنند.

وی افزود: در برخی موارد نیز سربازان اوکراینی از سوی مافوق های خود مورد ضرب و شتم قرار می گیرند که این مسائل باعث می شود بهترین تصمیم برای آنها فرار از ارتش باشد.

در همین رابطه، «اولگ ایوانف» کارشناس نظامی روس تاکید کرد: آمار فرار ۳۰۰ هزار نظامی از ارتش اوکراین، یک آمار واقعی و درست است و این تعداد در آینده افزایش هم خواهد یافت.

وی افزود: مردم اوکراین از جنگ خسته شده اند و خواهان ادامه نبرد نیستند. آنها اعتماد خود را به زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) و دیگر نهادهای دولتی از دست داده اند.

کد خبر 6100380 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مجارستان: در «ماموریت احمقانه» ناتو برای کمک به اوکراین شرکت نخواهیم کرد
  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • دستور کار نشست آینده ناتو: نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌شود
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین