Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در روز یکشنبه (۱۹ ژوئن) در ساعت ۱۲:۲۷ بامداد به وقت شرقی (۰۴۲۷ به وقت گرینویچ) پرتاب شد و یک ماهواره ارتباطی را برای شرکت گلوبال استار مستقر در لوئیزیانا به مدار زمین حمل کرد.

ده دقیقه پس از بلند شدن، اولین مرحله موشک برای فرود عمودی در پهپاد SpaceX که در اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا مستقر بود، به زمین بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین ماموریت اسپیس ایکس در کمتر از ۳۶ ساعت بود. این شرکت ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک خود را روز جمعه (۱۷ ژوئن) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب کرد و یک ماهواره راداری را برای ارتش آلمان از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا در روز شنبه (۱۸ ژوئن) ارسال کرد. ماموریت جمعه رکورد جدیدی در استفاده مجدد از موشک برای SpaceX به ثبت رساند که با فالکون ۹ به سرانجام رسید.

اسپیس ایکس امسال سرعت پرتاب خود را افزایش داده است، پرواز صبح یکشنبه ۲۶ امین پرواز این شرکت در سال ۲۰۲۲ بود و این درحالی است که سال هنوز به نیمه هم نرسیده است.

بیشتر بخوانید

تجهیز کشتی‌های کروز به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسپیس ایکس پرتاب ماهواره پرتاب ماهواره به فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند

به گزارش "ورزش سه"، حالا که امباپه هفتمین قهرمانی لیگ یک دوران حرفه‌ای خود را برده (6 تای آنها به‌عنوان بازیکن PSG، پس از قهرمانی با موناکو در سال 2017)، سه تاریخ (البته سومی بسته به اتفاقات دو تاریخ دیگر دارد) سرنوشت‌ساز را قبل از پوشیدن پیراهن رئال مادرید پیش رو دارد.

اینکه چگونه امباپه در تاریخ پاری سن ژرمن به یاد خواهد ماند، به این تاریخ‌ها بستگی دارد. اگرچه او برای همیشه برای هواداران تیم پاریسی یک اسطوره خواهد بود، اما اینکه او بتواند ماموریت نیمه تمامش یعنی قهرمانی با پی اس جی در لیگ قهرمانان را به سرانجام برساند، می‌تواند نام او را ماندگارتر کند. عنوانی که در فرانسه فقط مارسی در 1993 کسب کرده و پاریس در سال 2020 به آن نزدیک شد ولی فینال را به بایرن باخت. 

امباپه 14 عنوان قهرمانی با پیراهن پاری سن ژرمن و یک جام جهانی و یک لیگ ملت‌ها با فرانسه به دست آورده است.

 سه تاریخی که سرنوشت امباپه را تعیین می‌کنند، اول و هفتم ژوئن (12 و 18 اردیبهشت) دو بازی رفت و برگشت برابر دورتموند و فینال احتمالی اول ژوئن (12 خرداد) خواهد بود. پاریس اگر از سد دورتموند بگذرد، در ومبلی فینال را برابر برنده بازی بایرن-رئال برگزار خواهد کرد و رویای امباپه وداع با پاریس با جام قهرمانی چمیونزلیگ است. به آن خواهد رسید؟

دیگر خبرها

  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی