Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@18:21:19 GMT

قوانین حمایت از تولید ویژه جنگ اقتصادی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۵۴۰۲

قوانین حمایت از تولید ویژه جنگ اقتصادی نیست

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری و پزشکی گفت: قوانین در حوزه حمایت از تولید ‌ویژه جنگ اقتصادی نیست.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی عصر یکشنبه ۲۹ خرداد در اولین کارگروه استانی اجرای تفاهم نامه قوای قضاییه ‌و مقننه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی با تأکید بر اینکه قوانین و مقررات نیاز به بازنگری دارد، افزود: ما در مجموعه قضایی استان فارس در بازدیدهای متعدد و از نزدیک مشکلات واحد های تولیدی را ملاحظه کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با گلایه از بی توجهی برخی نهادها به مصوبات ستاد تسهیل ‌و حمایت از تولید و همچنین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری، گفت : لازم است در قوانین موضوعه سر باز زدن مسئولین از این مصوبات جرم انگاری شود.

این مقام قضایی فارس با بیان اینکه برخی نهادهای مسئول به جای آنکه خدمت رسان و حمایت کننده تولید باشند نقش مطالبه گری را ایفا می‌کنند، گفت: برخی مسئولان در عین حال که مشکلات واحدهای تولیدی و نیاز آنان به  کمک را می‌دانند به خاطر وصول معوقات خود پیگیر توقف فعالیت واحد  هستند.

موسوی با انتقاد از این نگاه و ‌طرح این سوال که واحد تولیدی غیرفعال چگونه باید بدهی بانکی  و حق بیمه معوق مانده خود را پرداخت کند، گفت: حمایت از تولید و امداد به صنعت گران وظیفه همه سازمان‌ها نهادهاست.

او با تأکید بر اینکه تحقق شعار سال وظیفه مسئولان است و عملکرد همه ما زیر ذره بین خواهد بود و از ما باز خواست خواهد شد، افزود: در شرایط سخت کنونی  نباید وقت و انرژی برای اصلاح دیدگاه مسئولان بگذاریم، چرا که منویات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و تعیین رویکردها ‌ سیاست‌های کلان برای همه مسئولان فصل الخطاب  خواهد کرد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دادگستری فارس در حمایت از تولید پرداخت و بیان کرد: برخورد سخت گیرانه و جدی ما با فساد و قاچاق به عنوان موضوعات مخرب و آسیب زننده به تولید یکی از موضوعات اولویت دار در مجموعه قضایی است و این موضوع همچنان که با جدیت در سال‌های گذشته مورد توجه بود امسال نیز با حساسیت پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس به رفع کردن موانع از مسیر تولید ۱۸۹ واحد صنعتی ‌ تولیدی توسط دادگستری استان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد؛ در این میان ۵۲ واحد که توسط بانک‌ها تملک شده بودند شناسایی و اقدامات حقوقی برای بازگشت آنان به چرخه تولید فراهم شد.

موسوی همچنین از تمرکز امسال دادگستری بر واحد های راکد و نیمه راکد استان و امداد رسانی قضایی به آنان خبر داد و اظهار کرد: اختصاص ۴ قاضی ارشد به پیگیری امورات تولیدی استان و همچنین فعالیت شبانه روزی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری حکایت از اراده دادگستری در این حوزه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگستري فارس استانی سیاسی حمایت از تولید داخلی توليد ملي حمایت از تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: ظرفیت تولیدی شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی سه هزار و ۵۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید

احیای ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی از راهکار‌های موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است، زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل