Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@07:01:48 GMT

چرا هنگام گریه کردن، آبریزش بینی داریم؟!

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۵۵۷۸

چرا هنگام گریه کردن، آبریزش بینی داریم؟!

به گزارش اقتصاد آنلاین، هر فرد در یک دقیقه یک تا دو میلی لیتر اشک تولید می کند. قطره های اشک ترکیبی از روغن، مخاط و آب است که از غده ها و سلولهای چشم ترشح می شود. اشک برای روان و چرب کردن سطح چشم ایجاد می شود. وقتی شما پلک می زنید، پلکهایتان از ریختن اشک داخل دو سوراخ کوچکی که puncta نام دارد و به دو کیسه بین چشمها منتهی می شود، جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلک زدن همچنین باعث فشرده شدن این کیسه ها و مایع را از بینی و حلق بر می گرداند. این روند هر روز بدون اینکه شما بفهمید انجام می شود.

اگر به چشم آسیبی برسد یا فرد ناراحت باشد، تولید اشک افزایش پیدا می کند. غده اشکی که در قسمت بالا و بیرون چشمها قرار دارد تا زمانی که چشم پر از آب شود، تولید آنرا ادامه می دهد. (این عمل مخاط و روغن را رقیق کرد و اشک فوق العاده آبکی چشم را تر نمی کند). هر چشم می تواند 7 میلی لیتر مایع را نگه دارد. وقتی این آستانه رد شود، مایع داخل چشم راه خود را به مجراهای بینی باز کرده و از آن جاری می شود.

 

منبع: 7 گنج

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشک آبریزش بینی گریه کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر پنجشنبه در نشست استاندار با شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: پیش بینی می‌شود شمار محصولات دانشمندان در سال جاری ۱۵۰۰ کالا افزایش شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۶ قلم کالای دانش بنیان در استان تولید شد، گفت: پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۱۵۰۰ فقره برسد.

نخبگان زنجیره توسعه مازندران هستند

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه معیار ارزیابی مدیران و ارزیابی آنان استفاده از رفیت‌های نخبگان و دانش بنیانی است، گفت نخبگان زنجیره توسعه مازندران به شمار می‌روند.

یوسف نوری در جلسه با جامعه نخبگان ا بیان اینکه امروز اسیر مدیریت‌های فرسایشی هستیم تصریح کرد دستگاه‌های اجرایی باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با عنوان اینکه دانش پژوهان جوان و نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند تصریح کرده نخبگان محرک جامعه برای رسیدن به خودکفایی و قله دانایی است.

در این نشست فعالان شرکت‌های دانش بنیان در استان به بیان مسائل و انتظارات فراروی پرداختند.

کد خبر 6088520

دیگر خبرها

  • گریه پورحمیدی در رختکن بند نمی‌آمد!
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ +عکس
  • ببینید | گریه شدید سردار رادان در اجتماع مردم قم
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای