Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@05:19:04 GMT

لزوم نظارت شهرداری بر عملکرد پیمانکاران حوزه بازیافت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۵۸۱۹

لزوم نظارت شهرداری بر عملکرد پیمانکاران حوزه بازیافت

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است، شهرداری بر عملکرد پیمانکاران حوزه بازیافت نظارت دقیق داشته باشد و نظر به اینکه جمع آوری زباله از کارهای سخت محسوب می‌شود به هیچ عنوان در این حوزه از کارگر کودک و نوجوان استفاده نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اقراریان امروز _یک‌شنبه، بیست و نهم خردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران اظهار کرد: به تازگی در سطح شهر به کرات مشاهده می‌شود که اطفال مشغول جمع آوری زباله بازیافتی از مخازن زباله شهری هستند که این امر خلاف ماده ۷۹ قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ شهردار تهران بخشنامه‌ای را مبنی بر ممنوعیت به کارگیری کودکان و نوجوانان را به شهرداری‌های مناطق و شرکت‌ها و مؤسسات تابعه اعلام کرده است؛ به همین جهت هرنوع به کارگیری کودکان و نوجوانان ممنوع و خلاف مقررات است. لازم است، شهرداری بر عملکرد پیمانکاران حوزه بازیافت نظارت دقیق داشته باشد و نظر به اینکه جمع آوری زباله از کارهای سخت محسوب می‌شود به هیچ عنوان در این حوزه از کارگر کودک و نوجوان استفاده نشود. در صورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص به کارگیری اطفال و نوجوانان، جهت جمع آوری زباله، با پیمانکار متخلف برخورد و گزارش آن به را به مراجع ذی‏ صلاح قضائی منعکس کنند و گزارشی کامل از موضوع و اقدامات صورت گرفته و دلایل اجرایی نشدن قوانین مربوطه در اسرع وقت به شورای شهر ارسال شود.

وی ادامه داد: بخشی از این کودکان زباله گرد نیروی پیمانکاران شهرداری نیستند و به‌صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند، اما بعضی از اوقات مشاهده می‌شود که پیمانکاران شهرداری از کودکان برای جمع آوری زباله استفاده می‌کنند.‏ در حال حاضر تفکیک در مخزن صورت می‌گیرد، یعنی تفکیک در مخازن سر کوچه‌ها اتفاق می‌افتد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: این موضوع تخلف مستقیم شهرداران مناطق نیست، بلکه نیازمند نظارت ایشان است. آنچنان که امروز برخی کشورهای پیشرفته وضعیت بسیار اسفناکی در حوزه زباله‌گردی و کارتن خوابی دارند؛ اما بدین معنا نیست که کشورهای مورد نظر خواهان رفع‌این مشکل نیستند، بلکه پیچیدگی‌های موضوع مانع از رسیدگی است.

کد خبر 582911

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شوراي شهر تهران عضو شوراي شهر تهران مهدی اقراریان جلسه علنی شورای شهر تهران کودکان کار زباله شهرداري تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمع آوری زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ایین آغاز زندگی مشترک این دو زوج گفت: بسترسازی برای آغاز زندگی مشترک برای همه گروه‌های جمعیتی و سنی از جمله افراد دارای معلولیت از موضوعاتی است که این اداره کل در شهرداری تهران دنبال می‌کند. 

حمید صاحب با بیان اینکه در سال گذشته از سوی یکی از مجموعه‌های مرتبط با حوزه ناشنوایان جشن ازدواج برای ۵۰ زوج برگزار شده است، افزود: در سال جاری تسهیل گری ازدواج با استفاده از مشوق‌هایی که در قانون پیش بینی شده است در دستور کار قرار دارد و امیدواریم امسال شاهد اجرای مراسم پیوند زوجین جوان دارای معلولیت بیشتری با یکدیگر باشیم.

به گفته وی، با همکاری تشکل‌های مرتبط با حوزه افراد دارای معلولیت جشن ازدواج برای گروه‌های مختلف معلولیت برگزار شود. 

در این آیین که با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، خطبه عقد این زوجین جاری و هدایایی به انان اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟