Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد البلداوی، نماینده پارلمان عراق امروز (یکشنبه) از وجود تحرکاتی در سطح پارلمان این کشور با هدف برگزاری جلسه‌ای فوق العاده در راستای بررسی اظهارات اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در زمینه ترور شهید سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد خبر داد.

این مقام عراقی با اعلام این خبر تصریح کرد: اظهارات اخیر پمپئو، قطره‌ای از دریای عملیات‌های نظامی است که آمریکا در داخل عراق انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با مقصر دانستن آمریکا در ارتباط با هرج و مرج‌های عراق گفت: تحرکات پارلمانی و جمع آوری امضا از سوی اعضای پارلمان برای تشکیل جلسه اضطراری و توسعه دامنه تحقیقات، افشای نکات مبهم و حقایق در مورد اظهارات اخیر پمپئو ضروری است، چرا که اعترافات او بسیار جدی بوده و حکایت از وقوع یک فاجعه در عراق دارد.
این در حالی است که پایگاه خبری بغداد الیوم نیز گزارش داد در پس اظهارات اخیر پمپئو، ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی، امروز (یکشنبه) مایک پمپئو را متهم به اتخاذ سیاست‌های ضد عراقی کرد و گفت: اظهارات پمپئو، دلیلی بر وجود طرحی آمریکایی برای هدف قرار دادن دولت عراق و سیستم‌های امنیتی آن است.

وزیر خارجه دولت ترامپ به تازگی در تازه‌ترین اظهارات به بررسی ابعاد ترور سردار سلیمانی پرداخته و هدف ایران را نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

این دیپلمات آمریکایی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره ترور سردار سلیمانی و حمایت وی از طرح ترور مدعی شد: خیلی‌ها به ما می‌گفتند که اگر از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شوید، جنگ روی می‌دهد، هشدار‌های زیادی هم وجود داشت که اگر آمریکا سفارتش را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، جنگ روی خواهد داد. هشداری وجود داشت که اگر به ژنرال سلیمانی حمله کنید جنگی رخ خواهد داد. ما از بین این‌ها یک یا دو کار را انجام ندادیم. ما هر سه کار را انجام دادیم و هیچ جنگی روی نداد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان عراق مایک پمپئو سردار سلیمانی اظهارات اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • عصبانیت داوران از بارسا: دیگر با شما جلسه نداریم!‏
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • شرایط برگزاری انتخابات درخوسف برقرار است
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند