Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آنچه اداره تنظیم کننده ایمنی خودروهای آمریکا در گزارش ماه جولای خود منتشر کرده است، خودروهای خودران تسلا از همه محصولات شرکت‌های دیگر بیشتر تصادف گ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، اداره تنظیم کننده ایمنی خودرو آمریکا به تازگی گزارش جدیدی را در خصوص تصادفات خودروها مربوط به ماه جولای ۲۰۲۲ منتشر کرد که نشان می‌دهد خودروهای تسلا که به سیستم کمک رانندگی این شرکت مجهز هستند بیشتر از تمام خودروها در این ماه تصادف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهای خودران تسلا در خیابان های آمریکا برای تفریح تصادف می‌کنند!

شرکت تسلا اخیرا به دستور NHTSA آمار تصادفات خود مربوط به ماه جولای را منتشر کرد که طبق آن در این ماه حدود 273 تصادف توسط خودروهای خودران این شرکت به ثبت رسید که این میزان بیشتر از هر خودروساز دیگری است. گفتنی است شرکت‌های خودروسازی استفاده از سیستم‌های کمک‌راننده و تست آنها در جاده را باعث افزایش ایمنی خودروها و سرنشینان می‌دانند، اما ظاهرا تاکنون این‌طور نبوده است.

در همین راستا اد مارکی و ریچارد بلومنتال، دو سناتور آمریکا با کافی ندانستن انتشار چنین داده‌هایی عنوان کردند اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) باید برای جلوگیری از تصادفات نرده‌های محافظ را در جاده‌ها نصب کند. همچنین سناتور‌های آمریکایی با هشدار نسبت به بالا بودن تصادفات خودروهای تسلا در خصوص استفاده از این فناوری و احتمال افزایش تصادفات ابراز نگرانی کردند.

اداره تنظیم کننده ایمنی خودرو آمریکا به شرکت‌ها دستور داد تا تمام تصادفات‌هایی که به سیستم‌های پیشرفته رانندگی مربوط می‌شوند را به این سازمان اعلام کنند. در همین راستا طبق اعلام ۱۲ خودروساز از ماه ژانویه حدود ۳۹۲ تصادف رخ داد که باعث مرگ ۶ سرنشین و همچنین آسیب شدید به ۵ سرنشین شده بود. ضمن این که شرکت‌ها از وقوع ۱۳۰ تصادف مربوط به مدل اولیه سیستم‌های رانندگی خودکار خبر دادند که از این میان ۱۰۸ تصادف بسیار شدید بود.

بعد از این که در سال ۲۰۱۶ یک راننده هنگام استفاده از سیستم خودران تسلا به دلیل تصادف جان خود را از دست داد، سازمان‌های مربوط به خودروسازان دستور دادند تا داده‌های استاندارد تصادف را برای بررسی بهتر بلافاصله گزارش کنند. همچنین وب‌سایت تسلا نیز بعد از آن تصادف اعلام کرد این سیستم امکانی را فراهم می‌کند تا خودرو به شکل خودکار در مسیر حرکت کرده، شتاب بگیرد و فرایند ترمزگیری را انجام دهد، اما با وجود این به توجه راننده نیاز دارد. طبق اعلام تسلا این سیستم همچنان در حال توسعه است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فورد تصادف پورشه افزایش ایمنی تسلا بنز کلاس S خودروهای تسلا سیستم کمک راننده شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از تصادف خودروهای سواری پراید و تارا خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه تصادف دو خودروی سواری تارا و پراید ساعت ۱۲:۱۰ امروز _جمعه پانزدهم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام چهار واحد امدادی ۱۱۵ افزود: این حادثه در جاده بویین میاندشت - الیگودرز رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: پنج نفر شامل سه کرد، یک زن و یک کودک هشت ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان شهید رجایی داران منتقل شدند.

عابدی اضافه کرد: دو زن نیز بر اثر این جادثه جان خود را از دست دادند.

کد خبر 750516

دیگر خبرها

  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • قیمت روز خودروهای چینی +جدول
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023