Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:57:37 GMT

انسان در سایه مقاومت و ایستادگی تربیت می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۶۴۵۳

انسان در سایه مقاومت و ایستادگی تربیت می‌شود

ایسنا/زنجان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: ایجاد تشکل‌های مردمی در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند ساماندهی و برنامه است.

سید محمدصالح‌ هاشمی‌گلپایگانی شامگاه دیروز (۲۹ خردادماه) در جلسه فعالان و تشکل‌های مطالبه‌گر امر به معروف ونهی از منکر استان زنجان با اشاره به اتفاقات اول انقلاب، یک‌دلی مردم و مسئولان در برابر دشمنان و احیای فریضه‌های اسلامی، اظهار کرد: شخصیت‌های شاخصی از جبهه‌های مردمی برخاستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ابتدا به خودشناسی رسیدند و سپس مخلصانه در راه احیای انقلاب اسلامی ایران و دین قدم برداشتند و در نهایت به عنوان الگوی ملی و اسلامی شناخته شدند.

وی با تاکید بر شناسایی دشمن، جبهه و تفکر آنان، افزود: ما در انجام عمل امر به معروف و نهی از منکر خوب عمل نکرده‌ایم؛ چرا که اهمیت شناخت آسیب‌شناسی مسائل بسیار مهم است که ما در این خصوص دچار ضعف بودیم.

این مسئول ادامه داد: تنها تشکیل جبهه‌های مشترک در بین منادی امر به معروف و نهی از منکر، راهکار احیای این فریضه نیست؛ چرا که گاهی مواقع شاهد تنش‌ها و نداشتن انسجام در بسیاری از این گروه‌ها بوده‌ایم.

هاشمی‌گلپایگانی، تشکیل جبهه مشخص و منسجم و تخریب نشدن فعالیت سایر ارگان و تشکل‌های مردمی را در پیشبرد فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضروری دانست و با تلاوت آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران، ابراز کرد: اهل ایمان کسانی هستند که در جبهه مقاومت ایستادگی کنند.

وی اضافه کرد: در این آیه شریف صبر و تحمل در کار دین و دعوت افراد به صبر، یکی از مصادیق موفقیت در همه عرصه‌ها به‌ خصوص حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر واژه «وَ رَابِطُوا» را مصداق سفارش، پیوند، دعوت و ایجاد تشکیلات در امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و یادآور شد: این فریضه واجب که برابر عبادات است، شکل و قالب مشخصی همانند نماز ندارد؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر را که یک واجب توصلی بوده و باید با فکر، برنامه‌ریزی، آموزش جلو برد. امر به معروف و نهی از منکر نوعی خودسازی و عایده آن تقرب الهی است.

وی با تاکید بر تذکر لسانی و اینکه تبیین ارزش‌های دینی و اسلامی شکل خاصی ندارد، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم همه مسئولیت‌ها را به گردن ستاد امر به معروف و نهی منکر بیندازیم. اگر دغدغه این امر واجب را داریم باید با روش اصولی پیش برویم.

این مسئول با بیان روایتی از امام حسین (ع)، تصریح کرد: امام حسین (ع) برای تبیین دین و انجام فرایض الهی یک برنامه‌ریزی عقلانی و تمام‌عیار چید تا پیام‌آور امر به معروف و نهی از منکر برای جهانیان باشد.

وی با اشاره به سه محور اصلی از برنامه امام حسین (ع) و واقعه هجرت این بزرگوار به کربلا، اظهار کرد: امام حسین (ع) مخالف شورش، قیام و خونریزی بود و تنها برای اصلاح امت و احیای دین از جان مال و خانواده گذشت؛ ایشان امر به معروف قلبی و زبانی، همچنین عمل به آن را نیز به منتهای اوج خود رساند.

هاشمی‌گلپایگانی با بیان اینکه مومن واقعی جزو عاقل‌ترین مردم است و عشق را با عقل گره خواهد زد، ادامه داد: داشتن برنامه، شبکه، تشکیلات و بررسی نقاط قوت و ضعف مناطق، شناسایی ۵ معروف و ۵ منکر در شهر و شهرستان‌ها برای ایجاد یک تشکل فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مردم در سطح شهر و شهرستان و نیز استناد به کلام خدا، افزود: در مسیر الهی علاوه بر صبر، ایمان، استقامت باید خودمراقبتی و مقابله با انحرافات داشته باشیم، پذیرش قلبی خداوند در همه لحظه‌ها انسان را ملول و خسته نخواهد کرد؛ در صورتی که همه این ویژگی‌ها را داشته باشیم، در یک امر واجب موفق خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه شهدا هرگز در راه پیشبرد و اعتلای دین و کشور ملول نگشتند و از ما مطالبه بحق دارند، گفت: ضعف، خستگی و سستی ما در انجام یک برنامه، باعث می‌شود اعتماد مردم نسبت به اسلام و مسئولان کم شود.

وی با بیان اینکه انسان در سایه مقاومت و ایستادگی تربیت می‌شود، از فعالان و آحاد مردم درخواست کرد با تشکیل گروه‌های ۵ تا ۷ نفره در منطقه، مساجد و مراکز فرهنگی و دینی، عامل منکر و ضعف را شناسایی و با تشکیل شبکه، سازماندهی و برنامه‌ریزی و ارائه آن به ستاد امر به معروف و نهی از منکر، یاری‌گر این سازمان در این امر واجب باشند.

این مسئول، مبارزه با عمل مخالف موازین دینی در اقتصاد، فرهنگ و  عملکرد مسئولان را وظیفه همگانی دانست و افزود: نیت‌های‌مان را الهی کنیم و مومن به ولایت بوده تا با مطالبات بحق خود، گشت ارشادی برای مسئولان باشیم.

هاشمی‌گلپایگانی، سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ، را مصداق تولی و تبری با دوستان و دشمنان خدا برشمرد و یادآور شد: اتحاد و همبستگی در مسئله امر به معروف و نهی از منکر مهم است و ما نباید دنبال ضایع کردن عملکرد یکدیگر باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یادآور شد: اگر اهل صبر و مقاومت در برنامه‌ها باشیم، شاهد تحول و ایجاد یک جبهه منسجم خواهیم بود.

این فعال حوزه دینی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در مسئله عفاف و حجاب، ادامه داد: از مشکلات مردم، وضعیت معیشتی، وضعیت تفکری جوانان، نفوذ دشمن به خانه و خانواده و مراکز آموزشی باخبر هستیم. ما موافق اقدامات تند و نامناسب برخی از دستگاه‌ها نبودیم؛ چر اکه امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی شده با نفوذ فکری و به طریق واسطه را موفق‌تر می‌دانیم.

این مسئول با اشاره به فعالیت شبکه‌های معاند و جنگ‌نرم دشمنان علیه نظام، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی، تشریح کرد: در فضای مجازی امروز، دشمنان با نقشه‌های شوم خود به طرق مختلف نظام، انقلاب و ارزش‌های دینی را هدف قرار داده‌اند، ما نیز باید با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و مردمی در مقابل‌شان بایستیم.

وی در ادامه افزود: فعالیت در فضای مجازی و موفقیت در این عرصه به مانند دوران دفاع‌مقدس، نیازمند رفتار مجاهدانه و برخورداری از ظرفیت نیروهایی با اندیشه سالم، با انگیزه و مومن است.

هاشمی‌گلپایگانی در خصوص هجده عرصه فعالیتی امر به معروف و نهی از منکر و دعوت از تشکل‌ها و مطالبه‌گرهای مردمی برای شناسایی مشکل و ارائه برنامه و نیز راهبرد به ستاد و در نهایت تامین اعتبار برای حمایت از این برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: مسئله عفاف و حجاب در ادارات و سازمان‌های دولتی باید جدی گرفته شود و با مدیری که همکاری لازم در این خصوص نداشته باشد، برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهي از منكر زنجان استانی فرهنگی و هنری اسلام ستاد امر به معروف و نهی از منکر هاشمی گلپایگانی برنامه ریزی امام حسین تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان  با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) گفت: برنامه‌های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس معلم و شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و براساس روز شمار در استان اجرا می‌شود.
ولی موسوی افزود: آیین نمادین زنگ «سپاس معلم» یازدهم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی ساعت ۸ صبح در دبستان پسرانه شاهد یاسوج، نواخته خواهد شد.
وی دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت، نشست خبری با خبرنگاران با هدف تبیین برنامه‌های هفته معلم، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه در رابطه با معلم را، از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مسابقات کتابخوانی از کتب استاد شهید مطهری و تجلیل از ۱۰۲ نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی و شهرستانی را، بخش دیگری از برنامه‌های هفته معلم در استان است.
موسوی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی را، از مهمترین رسالت‌های معلمان عنوان کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در آبادانی ایران اسلامی نقش تاثیر گذاری دارند که در این راستا معلمان نقش محوری دارند.
 وی از استاد شهید مطهری به عنوان یک الگوی تمام عیار برای معلمان یاد کرد و افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سجایای اخلاقی شهید مرتضی مطهری نیاز امروز جامعه ما است بیان کرد: این شهید گرانقدر، کار‌های عمیق فکری در حوزه تعلیم و تربیت دارد که باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود.
وی در پایان از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های هفته معلم خبرداد و گفت: درهفته گرامیداشت مقام معلم ۴۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب