Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود خرید تضمینی و درخواست کشاورزان برای افزایش نرخ تعیین شده گندم، شاهد جولان دلالان در گندم‌زارهای خراسان جنوبی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در حالی که به روزهای پایانی برداشت گندم از بیشتر مزارع خراسان جنوبی رسیدیم برخی کشاورزان این خوشه های طلایی از قیمت تعیین شده خرید تضمینی رضایت ندارند و از دولت در خواست کردند با توجه به افزایش هزینه ها و نا همخوانی قیمت تعیین شده با هزینه های انجام شده در قیمت تعیین شده تجدید نظر کنند تا کشاورزان هم رغبت بیشتری به فروش محصولات داشته باشند و هم به این روش ضرر کشاورزان و دست دلالان هم کوتاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیکی، یکی از گندم کاران خراسان جنوبی با اشاره به این که قیمت تعیین شده با هزینه های انجام شده هم خوانی ندارد، به خبرنگار خاورستان گفت: اگر دولت در این رابطه تجدید نظر کند و قیمت خرید تضمینی گندم را با توجه به افزایش هزینه ها افزایش دهد کشاورزان با خیال آسوده تری می توانند برای فروش محصول شان به دولت اقدام کنند.

به گفته وی هزینه های کارگر،کودهی، حمل و نقل و … افزایش یافته است و قیمت تعیین شده خرید تضمینی نصف این هزینه ها را هم پوشش نمی دهد.

بیکی افزود:در حال حاضر دلالان در مزارع گندم حضور دارند و از کشاورزان با قیمت های متفاوت خرید می کنند که می بایست مسئولان جلوی این خرید دلالان را بگیرند.

وی با بیان اینکه در برخی جاها گندم و نان را به عنوان کالایی جانشین برای سایر مواد غذایی و خوراک دام و طیور استفاده می کنند، افزود: کشاورزان از فروش غیرمتعارف گندم به افرادی که قصد انحراف در مصرف برای موارد غیرانسانی را دارن ،جدا خودداری کنند این پدیده نامبارک موجب هدر رفت گندم مصرف انسانی که به عنوان مهمترین محصول استراتژیک کشور است، می شود.

دولت برای خرید تضمینی گندم تصمیم می گیرد

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در رابطه با نرخ تعیین شده تضمینی گندم به خبرنگار خاورستان گفت: این قیمت توسط هیئت دولت تعیین می شود و برای همه استان ها یکسان بوده و استان ها در تعیین قیمت دخالتی نداشته اند.

به گفته سید حسن رضوی قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ به مبلغ یازده هزار و پانصد تومان رسید؛ این نرخ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: کشاورزان خراسان جنوبی تا کنون ۵ هزار و ۸۰۰ تن از تولید گندم خود را به شرکت‌های تعاون روستایی استان تحویل داده اند.

استقبال خوب گندم کاران از خرید تضمینی

مدیر تعاون روستایی استان گفت: این مقدار گندم از ۸۲۰ کشاورز خراسان جنوبی خریداری شده که مطالبات آن‌ها در اسرع وقت از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

رضوی با اشاره به استقبال کشاورزان استان از خرید تضمینی گندم افزود: خرید گندم امسال تا کنون بیش از ۲ برابر در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.

به گفته وی سال گذشته مجموع گندم خریداری شده از کشاورزان خراسان جنوبی، ۲ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ مرکز خرید و ۲ انبار غله در خراسان جنوبی، گندم کشاورزان را خریداری می‌کنند افزود: قیمت خرید تضمینی گندم با افزایش ۲ برابری در مقایسه با پارسال، کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و خرید گندم از کشاورزان تا پایان فصل برداشت در شهریور ادامه دارد.

۱۷ مرکز خرید گندم در خراسان جنوبی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به روند رو به رشد  میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته  به خبرنگار خاورستان گفت: بیشترین میزان خرید گندم از شهرستان طبس با سه مرکز خرید انجام شده است.

اسداللهی عنوان کرد: همزمان با آغاز فصل خرید تضمینی گندم، ۱۷ مرکز در سطح استان خراسان جنوبی آماده خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان است.

وی گفت: امسال سطح زیرکشت گندم بیش از ۱۷ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۵۴ هزار تن گندم تولید و ۱۷ هزار تن گندم خریداری و تحویل مراکز منتخب شود.

وی یادآور شد: خرید گندم کشاورزان که از نیمه اردیبهشت آغاز شد تا پایان فصل برداشت در شهریور ادامه دارد و قیمت گندم تحویل داده شده به مراکز خرید با قید فوریت به حساب کشاورزان پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم قیمت تعیین شده خراسان جنوبی خرید گندم هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن گندم از نیمه دوم فروردین تاکنون از کشاورزان استان به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.
حسینی افزود: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین و ۶۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است و به بهره برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.
وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت