Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@15:21:44 GMT

دعوت از رئیسی برای اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۶۴۸۰

دعوت از رئیسی برای اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان در مورد اجرایی کردن توافقات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای به ویژه اجلاس آتی سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق آباد گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وی در این گفت‌وگو ضمن اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در تهران، این بازدید را نقطه عطفی در مناسبات دو کشور خواند که تاثیر بسزایی در توسعه روابط دوستانه میان دو همسایه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت پیگیری و اجرای توافقات دو جانبه اعلام کرد.

امیرعبداللهیان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از میزبانی عشق آباد جهت برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از رئیس جمهور ترکمنستان در سفر اخیر وی به تهران، این بازدید را سرآغاز فصل نوینی از روابط دو کشور دانست.

رشید مردوف همچنین آمادگی وزرا، روسای سازمان‌ها و بخش خصوصی ترکمنستان جهت نشست با همتایان ایرانی برای اجرایی کردن توافقات حاصله در دیدار روسای جمهور دو کشور اعلام کرد.

وی بار دیگر به صورت رسمی بر دعوت رییس جمهور کشورش از رییس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق آباد تاکید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان حجت الله عبدالملکی جنگنده اف 14 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ترکمنستان گفتگوی تلفنی متروپل آبادان حجت الله عبدالملکی جنگنده اف 14 جمهوری اسلامی ایران سران کشورهای حاشیه وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی

  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.   به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.   در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.   حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.   وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا