Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

خریدهای قطعی این تیم فعلا علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، ولسیانی و محمد مهدی احمدی هستند. پرسپولیس البته هنوز به‌دنبال جذب مهاجم است، اما تا همین لحظه هم تیمی بسته که می‌توان به آن لقب «کهکشانی» داد. بسیاری بر این باورند که تیم یحیی گل‌محمدی با این خریدها حتما رستگار خواهد شد، اما مرور تجارب تاریخی نشان می‌دهد اجتماع ستاره‌ها لزوما به‌معنای کامیابی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود پرسپولیس دست‌کم در ۳ دوره نقل‌وانتقالات طوفانی داشته، اما نتیجه لازم را کسب نکرده است. در مورد بقیه تیم‌ها هم چند مثال خوب در این زمینه وجود دارد.

شال گردن مشهور وینکو

اولین پرسپولیس کهکشانی تاریخ لیگ برتر، در لیگ سوم بسته شد. آن زمان اکبر غمخوار پروژه عبور از علی پروین را استارت زده بود؛ یک پروژه عظیم که با توجه به محبوبیت آن زمان سلطان اجرایش بسیار دشوار بود. بنابراین او تصمیم گرفت یک تیم بسیار پرستاره ببندد و کاری کند که کسی بهانه پروین را نگیرد. در نتیجه پرسپولیس پر شد از بازیکنان اسمی؛ کسانی مثل علی دایی، کریم باقری، حامد کاویانپور، یحیی گل‌محمدی، جواد کاظمیان، مهرداد میناوند، عیسی ترائوره و... پرسپولیس فصل را رؤیایی شروع کرد؛ پیروزی هشت‌گله برابر پگاه، برتری بر ابومسلم و برد پنج‌گله برابر فجرسپاسی باعث شده بود کسی در قهرمانی سرخ‌ها شک نکند. وینکو بگوویچ هم که به شکلی ناباورانه هدایت این تیم کهکشانی را برعهده گرفته بود، سرمست از پیروزی‌های پیاپی شال گردنش را روی هوا می‌چرخاند و از زندگی لذت می‌برد. کم‌کم اما آسمان ابری شد. درست چند روز بعد از آنکه علی پروین در مصاحبه‌ای عجیب گفت: «روزهای تلخ پرسپولیس هم از راه می‌رسد»، این تیم به پیکان باخت و بعد در سراشیبی سقوط افتاد. حاشیه پشت حاشیه؛ تیم آنقدر عذاب کشید که نهایتا به رتبه‌ای بهتر از پنجمی دست نیافت. آخر فصل هم بگوویچ و غمخوار و دایی و... رفتند تا علی پروین و اعوان و انصار برگردند.

کهکشان بی‌سرانجام قطبی

افشین قطبی در لیگ هفتم تیم معمولی و متوازن پرسپولیس را قهرمان کرد. او سپس شروع کرد به طاقچه بالا گذاشتن و از هدایت سرخپوشان کنار کشید. در نتیجه باشگاه که با تغییرات مدیریتی همراه شده بود، یک تیم بسیار پرستاره بست تا قطبی راضی شود و سر کارش برگردد. بعضی بازیکنان خوب مثل نیکبخت‌واحدی، محسن خلیلی، کریم باقری و... از فصل گذشته مانده بودند و فوق‌ستاره‌ای مثل علی کریمی هم به جمع آنها اضافه شد. رحمان رضایی، ابراهیم توره، ایوان پتروویچ و... سایر ستاره‌های آن تیم بودند. قطبی که از اول هم دلش با تیم نبود و حس می‌کرد بازیکنان به اندازه کافی برای او نمی‌جنگند، وسط کار ول کرد و رفت تا هدایت تیم به افشین پیروانی و سپس نلو وینگادا سپرده شود. آن تیم هم از ازدحام اسامی بزرگ سودی نبرد و غرق در حاشیه شد. رتبه پایان فصل؟ باز هم پنجمی.

تجربه قبلی خود یحیی

خود یحیی گل‌محمدی هم با تیم پرستاره ناکام بیگانه نیست. در لیگ دوازدهم محمد رویانیان سعی کرد با جمع کردن کلی ستاره در کنار هم، به ۴ سال ناکامی پرسپولیس در کسب عنوان قهرمانی پایان بدهد. در نتیجه او بازیکنان گرانقمیتی مثل جلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، کریم انصاری‌فرد و محمد قاضی را جذب کرد. قرمزها کار را با مانوئل ژوزه شروع کردند، اما این مربی پرتغالی به دلایل متعدد نتایج لازم را نگرفت و بین دو نیم‌فصل جای خودش را به یحیی گل‌محمدی داد. آخرش هم پرسپولیس به رتبه‌ای بهتر از هفتمی دست نیافت.

تیم باشید، نه کلکسیون ستاره‌ها

تجارب دیگری هم در فوتبال ایران وجود دارد که تأیید می‌کند فقط بستن یک تیم پرستاره برای کسب موفقیت کافی نیست؛ مثل استیل‌آذین که با یک دو جین اسم بزرگ به دسته پایین‌تر سقوط کرد. استقلال هم در این سال‌ها هر تابستان کلی بازیکن گرفت و موفق نشد، اما در لیگ بیست‌ویکم اتفاقا با یکی از کم‌مهره‌ترین تیم‌هایش قهرمانی بدون شکست را به ارمغان آورد. منتظر می‌مانیم تا ببینیم تیم یحیی گل‌محمدی در لیگ بیست‌ودوم از چه سنخی است؛ موفق و چشم‌نواز یا بحران‌زده و ناکام؟

کد خبر 684584 منبع: رووزنامه همشهری برچسب‌ها یحیی گل محمدی خبر مهم نقل و انتقال بازیکنان داخلی باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یحیی گل محمدی خبر مهم باشگاه پرسپولیس یحیی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید عجیب سرمربی استقلال خوزستان؛ فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!

سیدسیروس پورموسوی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال خوزستان مقابل ملوان بندر انزلی در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اظهار داشت: به تیم ملوان خوش‌آمد می‌گویم. بازی فردا برای هر دو تیم سخت خواهد بود. در دیدار رفت، بازی خوبی در حضور هواداران ملوان انجام دادیم و امتیاز گرفتیم. امیدوارم هواداران استقلال با حضور در ورزشگاه به‌عنوان یار دوازدهم به ما کمک کنند و سه امتیاز را بگیریم.

به گزارش خبرآنلاین، وی در ادامه افزود: پس از بازگشتی که در هفته گذشته برابر گل‌گهر سیرجان داشتیم به لحاظ روانی در شرایط خوبی قرار گرفتیم، ولی یکسری اتفاقات و مصاحبه‌ها درباره یکی از بازی‌های برگزار نشده در لیگ دسته اول به وجود آمد و هجمه‌های زیادی به ما وارد شد. مردم می‌دانستند فرار رو به جلوی دوستان است و ربطی به ما نداشت که جلوی بازی را بگیریم. یکسری مظلوم‌نمایی کردند و قصد داشتند آرامش استقلال خوزستان را به‌هم بزنند. تلاش کردیم بازیکنان توجهی به این حاشیه‌ها نکنند. امیدوارم بازیکنانم فردا نشان دهند این اتفاق تأثیری روی آن‌ها نداشته است، اما اگر تأثیر بگذارد طوفان به پا می‌کنم و مسائلی را بازگو خواهم کرد که چه کسانی قصد ضربه زدن به فوتبال خوزستان دارند. چه کسانی از بازیکنان پول می‌گیرند یا می‌خواهند پول بگیرند. در این چند روز، بازیکنانی که ارتباط به من نداشتند پیامک دادند و سعی کردند آرام باشیم. اگر لطمه‌ای به تیم وارد شود همه چیز را اعلام می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره اینکه حملاتی که به او شده، شخصی بوده است یا خیر، گفت: من ۳۰ سال است مربیگری می‌کنم و سعی کرده‌ام با آرامش کار کنم. دنبال آدم‌های سیاسی و زد و بند هم نبودم و نیستم. شاید تنها سرمربی فوتبال خوزستان بودم که سرمربی تیم جوانان نیز شده‌ام. من پله پله بالا آمدم و از رانت استفاده نکرده‌ام، به همین دلیل در دل مردم جا دارم و من را دوست دارند! همیشه سعی کرده‌ام از فوتبال استانم دفاع کنم. ضرب‌المثلی هست که در فلان شهر دنبال آهنگر بودند مسگر را جای دیگری زدند! (گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری). اصلاً این مسائل ربطی به من نداشت و سعی کردم حرمت‌ها حفظ شود. من آن روز پیگیر بودم و آقای نجفی (مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان) نشان داد که چقدر دنبال این بودم بازی برگزار شود. عادل سواری که در نیم‌فصل اول در استقلال ملاثانی سمت داشت به‌صورت علنی گفت با همکاری من، این تیم آنجا (ورزشگاه غدیر اهواز) بازی کرده است. امروز هم تمرین آخرمان بود که با هیئت فوتبال همکاری کردم و بیش از ۵۰ مربی فوتبال در غدیر حضور یافتند تا ارزش‌گذاری شوند.

پورموسوی ادامه داد: برای من جای سؤال است که چرا همه دنبال ورزشگاه غدیر هستند و چرا به فکر ورزشگاه تختی اهواز نیستند؟ هشت ماه فرصت داشتند این ورزشگاه را آماده کنند. آقایان بنی‌تمیم و طالقانی تنها هستند و نیاز است به آن‌ها کمک شود. ورزشگاه تختی ورزشگاه اصلی شهر است. الان بیایید کمک کنید. من ۱۰ ماه است فریاد می‌زنم زمین تمرین نداریم و کسی پاسخگو نیست. شهر اهواز زمین چمن ندارد. این همه شرکت صنعتی داریم و آلودگی به وجود می‌آورند، ولی چرا یک درصد درآمدشان را هزینه ورزش نمی‌کنند؟ زمین درست کنید و به ما اجاره دهید. اینکه همه ایستادند شرکتی مثل گروه ملی کار را بردارد و هزینه کند و سپس همه مالک شوند، درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: می‌بینم همه می‌گویند اوضاع و احوال تیم‌های خوزستانی چرا این‌گونه است. مگر سال گذشته در سه تیم خوزستانی، دو تیم در پایین جدول نبودند؟ امیدوارم خودزنی‌ها تمام شود. پورموسوی بماند یا برود تمام تلاشش خدمت به خوزستان است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان راجع به بها دادن به بازیکنان جوان گفت: یکی از ویژگی‌های تیم ما در نیم‌فصل دوم باور بازیکنان بود. آن‌ها به خودشان اعتماد کردند و توانستیم در برخی از بازی‌ها برگردیم. امیدوارم فردا از شروع بازی این حس اعتماد و باور در بین بازیکنان وجود داشته باشد. هر جایی کار کرده‌ام از بازیکنان جوان بهره برده‌ام. در فوتبالی که همه دنبال بازیکنان میلیاردی می‌گردند باشگاهی مثل استقلال خوزستان، پیکان و هوادار به سمت جوانگرایی می‌روند. لیگ ما سه بخش است، پنج تیم اول با توجه به بضاعت‌شان دنبال بهترین‌ها هستند و تیم‌هایی مثل ما هم دنبال بازیکنان بومی و جوان.

دیگر خبرها

  • تهدید عجیب سرمربی استقلال خوزستان؛ فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!
  • فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • پورموسوی: فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!
  • حمید مطهری: گل‌محمدی فنی‌ترین مربی است
  • مطهری: یحیی نه؛ مسئولیت فنی تیم با من است | برای حیثیت خودمان بازی خواهیم کرد
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود! | اگر یحیی مانده بو چنین نتایجی کسب نمی شد
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی