Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:17:48 GMT

تظاهرات در عدن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۶۷۱۹

تظاهرات در عدن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت

منابع خبری از تظاهرات معترضان در عدن، واقع در جنوب یمن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و نبود خدمات رسانی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی از تظاهرات در شهر عدن واقع در جنوب یمن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و نبود خدمات رسانی در این شهر خبر دادند.

بر اساس این گزارش، شهر عدن شامگاه یکشنبه شاهد تظاهرات در اعتراض به بالا رفتن قیمت های سوخت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراضات پس از آن انجام شد که شرکت نفت عدن اعلام کرد که این شرکت تصمیم گرفته است قیمت بنزین را به میزان ۱۴ درصد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به مانع تراشی‌های ریاض برای رفع محاصره کامل یمن

طبق اعلام این مقام یمنی، اجرای این تصمیم از روز یکشنبه آغاز شده است.

طبق اعلام شاهدان عینی، معترضان به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در عدن، با آتش زدن لاستیک، معابر اصلی در بخش المنصوره را مسدود کردند.

معترضان تهدید کردند در صورتی که به مطالبات آنها توجه نشود، اعتراضات را تشدید خواهند بخشید. تظاهرات کنندگان همچنین بهبود خدمات رسانی از جمله در زمینه برق را که شاهد افزایش قابل توجه ساعات قطع برق است، خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان در عین حال تامین فرآورده های نفتی به قیمت قبل و صرف نظر کردن از تصمیم غیرقابل توجیه افزایش قیمت ها را که خارج از توان خرید شهروندان و رانندگان خودروهاست، خواستار گردیدند.

این در حالی است که منابع آگاه در دولت مستعفی یمن پیش از این اعلام کرده بودند که عربستان گروه شبه نظامی جدیدی را به عنوان جایگزین گروه‌های شبه نظامی وابسته به نیروهای اماراتی را در عدن تشکیل داده است.

طبق اعلام منابع مذکور، نیروهای جدید که با عنوان «قوات الیمن السعید» از آن نام برده می‌شود، قرار است کنترل شهر عدن را بر عهده داشته باشند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت یمن جنگ یمن عربستان سعودی بنزین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت افزایش قیمت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت

قیمت نفت در پی افزایش امید به آتش‌بس در جنگ غزه، برای سومین روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بحبوحه افزایش امیدها به توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش ذخیره‌سازی‌ها و تولید نفت خام در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه امروز ساعت ۴ و ۵۶ به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۸درصد افت به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در ماه ژوئن با ۷۵ سنت یا ۰.۹درصد افت، ۸۱ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از تلاش دوباره مصر برای احیای مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی، که انتظار می‌رود توافق برای آتش‌بس بین دو طرف به سرانجام برسد، قیمت‌های جهانی نفت خام با کاهش روبه‌رو شد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد امروز طی یادداشتی گفتند: احتمال توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها و هرگونه اختلال احتمالی در عرضه را کاهش داده است.

در همین حال، فشار بر قیمت‌ها سبب افزایش ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات‌متحده و افزایش عرضه آن شد.

اداره اطلاعات انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا از روزی ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در ژانویه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در ماه فوریه رسید که بیشترین افزایش ماهانه آن طی سه سال گذشته است.

به‌گفته تحلیلگران ای‌ان‌زد، علائم تداوم تورم همچنین نگرانی‌ها را درباره تقاضا برای نفت خام افزایش داد و این در حالی است که در آستانه فصل افزایش سفرها با خودروهای شخصی در ایالات‌متحده، که سبب افزایش شدید تقاضای بنزین می‌شود، این نگرانی‌ها اوج خواهد گرفت.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل با ۱۰۰ هزار بشکه افت به ۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا