Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار امام جمعه مسجد مکی زاهدان با وی با اشاره به نکات مطرح شده از سوی مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی مبنی بر پیگیری مسائل مختلف و آسیب‌های موجود در استان در نشست‌های هم اندیشی با معتمدان، فعالان فرهنگی و سایر اقشار جامعه ضمن قدردانی از پیگیری این مباحث؛ پرداختن به مسائل و مشکلات داخل استان را مؤثر عنوان کرد و خواستار ادامه این روند شد و اظهارداشت: اقشار مختلف جامعه از جمله مسؤولان، مردم، روحانیون معتمدان، قبایل و طوایف باید برای حل مشکلات، کمک به مردم و ارتقای سطح فرهنگی، علمی و اقتصادی استان دست به دست هم بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی مسؤولان هم در دولت قبل و هم در دولت جدید سرمایه‌گذاری و کار زیادی در استان انجام شده که در شرایط کنونی شتاب بیشتری پیدا کرده و نیاز است تا همکاری و همراهی مردم و مسؤولان در سایر قسمت‌های دیگر هم رشد و شتاب بیشتری پیدا کند.

امام جمعه زاهدان خواستار استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، جماعات و حوزه‌های علمیه شد و تصریح کرد: برخی آسیب‌ها از جمله مواد مخدر، قاچاق، فرهنگ کار، تحصیل، نزاع‌های قومی و قبیله‌ای ریشه در فرهنگ استان و برخی سرقت‌ها نیز در کنار ضعف فرهنگی برخواسته از شرایط اقتصادی است اما باید توجه داشت که اگر ایمان و تعهد دینی وجود داشته باشد تا حد زیادی کنترل کننده خواهد بود.

وی با اشاره به معضل آب به خصوص در شمال و مرکز استان تصریح کرد: در ابتدای ورود طالبان برخی ابراز خرسندی کرده و بیان داشتند که با این اتفاق روابط بهتر و مشکل آب حل می‌شود اما همچنان مشکل آب به قوت خود باقی است‌.

آیت‌الله محامی با اشاره به مباحث مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌های گذشته اظهارداشت: از مسؤولان گلایه داشتیم که مشکل آب را جدی نگرفته و وزارت خارجه نیز دیپلماسی ضعیفی دارد و باید مشخص شود که چرا از دیپلماسی عمومی و ظرفیت‌های مردمی استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه روند جلسات و دیدارها بین شیعیان و اهل سنت را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تعاملات بین شیعه و اهل سنت باید ادامه پیدا کند تا به تدریج حساسیت‌ها از بین رفته و احساس نکنند فضایی در برابر نظام وجود دارد و می‌توان در مراسمات مختلف اهل سنت فضا را به گونه‌ای رقم زد که به تناسب جمع از افراد مختلف نظام دعوت شود تا هم حساسیت‌ها از بین برود و هم این افراد از کار شما شناخت بیشتری پیدا کنند که چنین چیزی در تقویت انس و الفت و تحکیم وحدت مؤثر است.

امام جمعه زاهدان افزود: باید به صورت شفاف و روشن و در مقام عمل نشان دهید که در چارچوب نظام اسلامی در حال فعالیت هستید و هیچ نقطه پنهانی وجود ندارد تا حدس و گمان برخی افراد مبنی بر عملکرد غیرقانونی و اتهام قانون گریزی از بین برود.

وی بیان کرد: در دیدار با رئیس جمهور بحث گزینش از میان اهل سنت را مطرح و بیان کردیم که نیروهای خوب، توانمند و همراه با گفتمان انقلاب را از میان اهل‌سنت بکار گیرید و همچنین در جلسه با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در چند روز گذشته نیز این نکته را مطرح کرده و خواستار گزینش اهل سنت در نیروهای نظامی و سایر دستگاه‌های دیگر شدیم.

آیت‌الله محامی گفت: با توجه به اینکه این مساله در طول سال‌های متمادی تبدیل به یک رویه شده نباید نا امید شد بلکه باید به تدریج پیش رفته و با تلاش و پیگیری بیشتر نقاط ابهام را شفاف‌تر کنیم تا این مسیر راحتتر دنبال شود.

کد خبر 5518759

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان مصطفی محامی وحدت اسلامی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اهل سنت زاهدان بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی مشهد ویروس کرونا آمار کرونا کشاورزی سیدابراهیم رئیسی اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی قوه قضاییه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان

سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهم‌ترین علت رخ داده تصادفات درون‌شهری در کردستان بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش ثبت شده است.

وی گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفر‌های نوروزی را در پی داشت، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده گفت: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری کردستان در فروردین ماه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • این داروها عامل میگرن هستند
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان