Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی ناظر بر قیمت دارو و واکسن دام و طیور است.
به گزارش سرویس اقصادی اقتصادی آریا، سیدمحمد آقامیری گفت: سازمان دامپزشکی در تنظیم بازار نقشی ندارد، اما عملکرد و نظارت ما در تنظیم بازار موثر است.
به گفته وی، اگر قیمت دارو و واکسن زیاد باشد، تولیدکننده خریداری نمی‌کند و این امر منجر به شیوع بیماری می‌شود، از این جهت برای ما مهم است که واکسن و دارو با چه نرخی به دست تولیدکننده می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با شیوع بیماری دام و طیور مشکلات افزایش می یابد و در برخی مواقع مجبور به هزینه بیشتر هستیم؛ بنابراین وظیفه ما در حوزه پیشگیری و قبل از ایجاد مشکل است که الان هم این کار انجام می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: نگاه بعدی سازمان، کنترل کیفیت داروهای دامی عرضه شده در بازار(pms)  است به طوری که ماده موثره داروهای موجود در بازار را جمع‌آوری و بررسی کنیم تا ببینیم داروی مصرفی دامدار چقدر اثرگذاری دارد.
آقامیری گفت: بنابر آخرین آمار تا 2 روز گذشته تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به 13 نفر رسیده که متاسفانه یک نفر آن‌ها فوت کرده است.
به گفته وی، با توجه به افزایش تعداد آمار مبتلایان و امکان انتقال از دام به انسان یا انسان به انسان دیگر توصیه می‌شود که افراد به سبب عدم علایم بالینی بر دام از ذبح غیرمجاز و خرید گوشت کنار جاده امتناع کنند.
گفتنی است؛ همه ساله با آغاز فعالیت کنه‌ها در فصل گرما بیماری تب کریمه کنگو افزایش می‌یابد، در حالی که با رعایت توصیه‌های دامپزشکی به راحتی قابل پیشگیری است. در این راستا سازمان دامپزشکی وظیفه نظارتی و حاکمیتی دارد تا در نهایت محصولات سالم‌ پروتئینی به دست مصرف کنندگان برسد و از شیوع بیماری های دام و طیور که آسیب جدی به تولید ملی کشور می زنند، پیشگیری کند.




کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی قیمت دارو و واکسن دام و طیور سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور