Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:13:46 GMT

کودکان تا دو سالگی هرگز این 3 دستگاه را استفاده نکنند!

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۷۱۳۴

کودکان تا دو سالگی هرگز این 3 دستگاه را استفاده نکنند!

محمود جباروند، رئیس انجمن چشم‌پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «کودکان در چه سنینی نباید از تلویزیون یا گوشی تلفن همراه استفاده کنند؟»، بیان داشت:‌ اینکه گفته می‌شود کودکان دو سال نباید از گوشی همراه، تبلت و تلویزیون استفاده کنند به این دلیل است که تصاویری که در تلویزیون وجود دارد شامل تصاویر متعددی هستند که در ثانیه پردازش می‌شود و به صورت تصویری در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حالی که در کودکان که ذهنشان خیلی فعال و زمینه رشد زیادی دارد این تصاویر در رشد ذهنی کودک تأثیر منفی می‌گذارد؛‌ به ویژه در کودکان زیر دو سال.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی تصریح کرد:‌والدین‌ کودکان زیر یکسال باید حتما مانع استفاده آنها از تلویزیون یا گوشی همراه شوند؛چراکه از نظر رشد ذهنی این استفاده به ضرر کودکان است.

جباروند خاطرنشان کرد: مناسب‌ترین راه، استفاده از کتاب است که تصویر ثابت دارد و پردازش می‌شود؛ در حالی که این پردازش تصویر در گوشی همراه، تلویزیون و تبلت باعث آسیب‌های ذهنی به کودکان می‌شود، اما کتاب بهترین وسیله برای رشد ذهنی کودکان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان استفاده از گوشی همراه رشد ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

علاوه بر جمع زیادی از کودکان و خانواده های آنان و شرکت کنندگان در این جشنواره، هنرمندانی همچون عادل بزدوده، وحید آقاپور مریم سعادت، حسن دادشکر، مهدی صبایی، هومن حاج عبداللهی، محمد بحرانی، رضا فیاضی، ماشاالله شاهمرادی زاده، ساقی زینتی، حسن دادشکر در‌ کنار محسن برمهانی معاون سیما، محمدرضا باطنی مدیر شبکه امید و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حاضران در این مراسم بودند.

در این نشست که با حدود ۹۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن‌ کریم توسط قاری خردسال و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، یک نمایش موزیکال کوتاه توسط سه بازیگر کودک اجرا شد.

در ادامه نمایش عروسکی کوتاهی توسط «خاله گلی» و گودرز اجرا شد.

در ادامه این نشست، محسن برهانی معاون سیمای رسانه ملی پشت تریبون آمد و عنوان کرد: باید از همه کسانی که این رویداد مهم رسانه‌ای را برای دومین بار برگزار کردند تشکر کنم.

وی اظهار کرد: در دورانی که تولید محصول برای خردسالان و کودکان به سمت پویانمایی و واقعیت مجازی رفته است، کمک به این‌گونه تولید محتوای کودک‌ کار بزرگی است. از آقای باطنی و دبیر جشنواره سپاسگزارم که رویدادی را برگزار کردند که بیست میلیون نفر از کودکان و خردسالان ما با رأی دادن در آن مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: امیدوارم سال آینده این رویداد به صورت بین‌المللی برگزار شود، چرا که خلأ آن در منطقه احساس می‌شود چراکه در کشورهای دیگر هم بحث نمایش عروسکی با آمدن ابزارهای رایانه‌ای کم‌رنگ شده است.

معاون سیما گفت: امروز قرار بود آقای جبلی ریاست محترم سازمان هم در این مراسم حضور داشته باشند که به خاطر کار غیرمترقبه‌ای که پیش آمد از بنده خواستند تا به نمایندگی از ایشان در این جمع صمیمانه و پرنشاط حاضر شوم.

در ادامه، مهدی صبایی وحید آقاپور به روی سن آمدند تا در کنار محسن برهانی معاون سیما جوایز تعدادی از منتخبان را اهدا کنند.

در بخش بازیگری از گروه تئاتر «کی بود کی بود من نبودم» تقدیر به عمل آمد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک در ادامه این مراسم روی سن آمد و گفت: عروسک‌ها از مهم‌ترین‌ زبان‌های مشترک ما و کودکان است و کارشان این است که ما را به دنیای خیال ببرند. مدتی بود که حضور عروسک‌ها در تلویزیون کم‌رنگ شده بود. تلاش ما در برگزاری این جشنواره این بود که عروسک‌ها را با قدرت و باشکوه به تلویزیون برگردانیم و خاطره سازی این عروسک‌ها را که در دهه شصت و هفتاد پررنگ بود را دوباره احیا کنیم.

مدیر شبکه کودک اظهار کرد: ما شاهد ارسال بیست میلیون رأی به جشنواره دوم «عروسک‌خونه» بودیم ضمن این‌که ویدىوهای ما در این دوره از جشنواره در سراسر کشور ۲۴۰ میلیون تماشا داشت. این استقبال و همراهی مخاطبان حتماً انگیزه ما را برای ادامه مسیر بیشتر می‌کند.

در ادامه رضا فیاضی، وحید جلیلی، هومن حاج عبداللهی و مریم سعادت برای تجلیل از حسن دادشکر پیشکسوت نمایش عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه آمدند.

حسن دادشکر با ابراز تشکر از این مراسم نکوداشت گفت: آن چیزی که من و هم‌نسلان من انجام دادند چیزی جز وظیفه نبوده؛ من از سال ۱۳۵۰ با دیدن یک نمایش عاشق کار کودک شدم و پس از دوران دانشجویی این راه را ادامه داد. م به امید این‌که نسلی از هنرمندان جدید را برای این کشور تربیت کنم.

این هنرمند پیشکسوت افزود: نمایش کودک فقط یک پدیده سرگرم‌کننده نیست، بلکه فرهنگ‌ساز است و تحول ایجاد می‌کند.

من اینجا و هر جا که تریبونی بوده وظیفه خود دانستم و می‌دانم این بگویم که ما کارهایی زیادی در سطح کشور داریم که ملغمه‌ای از جیغ و هورا کشیدن است. این شکل از برنامه‌سازی کار درستی نیست. چرا در تلویزیون همه مثل هم کار می‌کنند و خلاقیت ندارند؟ چرا همه از بچه‌ها می‌خواهند جیغ و هورا بکشند؟ ما نباید تماشاگرمان را خسته کنیم و بعد از آنها بخواهیم که حیف و داد بکشند

وی عنوان کرد: با جیغ و دست هورا و تشویق فقط احساسات را تخلیه می‌کنیم؛ بنابراین به عنوان یک علاقه‌مند از مسئولان تلویزیون خواهش می‌کنم؛ و پیشنهاد می‌کنم که فکری برای این فرمول دست و جیغ و هورا بکنند.

دادشکر اظهار کرد: من خدمتگزار بچه‌های ایران هستم و از این جشنواره و همکاران و اساتید خودم که در این مراسم حضور دارند تشکر می‌کنم. ما نسلی بودیم‌ که‌ جز خدمت به فرهنگ و هنر به کار دیگری فکر نمی‌کردیم.

در ادامه، با پخش کلیپ‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی خاطره ساز دهه شصت و هفتاد از عادل بزدوده عروسک‌سازی پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

وی در صحبت‌های کوتاهی گفت من بیشتر با عروسک‌ها زندگی می‌کنم و با آنها صحبت می‌کنم.

بزدوده افزود: خاطره‌ای هم دارم که مربوط به طراحی عروسک مجموعه «ماجراهای تا به نا» است. وقتی اسم عجیب‌وغریب «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا» برای این عروسک انتخاب شدو ما اولین سکانس‌ها را کار می‌کردیم تنها کسی که در اولین پلان‌ها توانست این اسم را درست بگوید، مانی نوری ۶ ساله بود که برای ما شگفت‌آور بود. چون خانم برومند اصرار داشت که این اسم سیلاب بندی شود و آهنگین شود تا در ذهن‌ها ماندگار باشد.

انتهای پیام/

سید مرتضی حسینی

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • متفاوت ترین تیپ محمدحسین میثاقی همراه با پسرش | عکس
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی