Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان حسینی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال پس از فرا گرفتن روش‌های کسب و کار و مهارت لازم اظهار کرد: مددجویانی که از بهزیستی وام اشتغال دریافت می‌کنند مستمری آنها قطع نمی‌شود و چرخه خدمات‌رسانی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: اخذ وامِ مددجویان بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی‌شود و این سیاست به خاطر تشویق مددجویان برای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید است که یکی از بهترین راه‌های توانمند سازی و کسب استقلال مالی و افزایش خودباوری است.

وی گفت: در حال حاضر دفتر اشتغال بهزیستی استان زنجان از ابتدای سال اقدام به معرفی 163 نفر برای آموزش و فراگرفتن مهارت‌هایی چون خیاطی،گلدوزی، مینا کاری،کامپیوتر، مکانیک، قالیبافی و طراحی کرده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته نزدیک به 97 نفر برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

حسینی با تاکید بر نقش موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان گفت: پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولین جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوارهای سرپرست تحت پوشش، تامین هزینه‌های جاری و لازم گروه‌های هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکارهای مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان از مواردی است که موسسات خیریه می توانند انجام دهند.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان بهزیستی اشتغال کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بارش باران از دیروز و امروز موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

البته سرپرست مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر‌های کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده است گفت: یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی هریس رفته بودند، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شدند.

عبدالصمد رحیمی اظهار کرد: این خانواده با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران، پس از پنج ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به سیل روز گذشته در شبستر و خسارت دیدن چند دستگاه خودرو خاطرنشان کرد: تعدادی از گردشگران به منظور چیدن سبزی‌های کوهی، خودرو خود را کنار رودخانه پارک کرده بودند.

رحیمی گفت: سیل خروشان و طغیانگر در روستای سرخه مرند هم باعث بروز خساراتی به محصولات کشاورزی اهالی روستا شد.

سرپرست مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم بارندگی در استان و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، در خصوص حضور گردشگران و طبیعت گردان در کنار رودخانه ها و ارتفاعات هشدار دارد.

بنا بر اعلام کارشناسان هواشناسی استان طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای فعالیت متناوب سامانه بارشی تا پس فردا در استان ادامه می‌یابد و موجب افزایش ابر، وزش باد و بارش باران می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر