Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:48:36 GMT

آمده‌ایم که سرباز کاک همت شویم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۷۳۴۹

آمده‌ایم که سرباز کاک همت شویم

«فردا شب در اتاق نگهبانی بودم که چند مرد مسلح به سمتم آمدند. اسلحه را مسلح کردم و ایست دادم، سلاح‌های خود را بالا بردند و یکی از آنها که مسن‌تر بود با صدای بغض‌آلود گفت: نترس برادر. من کاک نایبم، با پسرهایم آمدم که سرباز کاک همت شویم و در رکابش بجنگیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقش پیش‌مرگان مسلمان کرد در طول سال‌های دفاع مقدس و حوادث قبل از آن در گسترش توان رزمی سپاه در جبهه کردستان، غرب و شمال‌غرب، ماندگار و محوری بوده است، سپاه پاسداران با استفاده از نبوغ، رفتارها و تجارب فرماندهان خود مانند شهید محمدابراهیم همت و شهید محمد بروجردی، مردم را سازماندهی کرد تا خودشان امنیت را برقرار و حفظ کنند و آن را تداوم بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کتاب «شهید همت در مکتب نبوی» به نحوه برخورد شهید همت با پیش‌مرگان مسلمان کرد اشاره شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یکی از افرادی که با خوش‌بینی و اعتماد همت دست از شرارت و جنگ علیه رزمندگان اسلام برداشته بود و حالا جزو نیروهای تحت امرش بود، کاک سیرویس نام داشت.

او به همراه نیروهایش تسلیم حاج‌همت شده بود، یکی از راننده‌های حاج‌همت به نام موسی نقل می‌کند: پس از تسلیم کاک سیروس او به حاجی پیشنهاد داد با هم به یکی از مقرهای ضد انقلاب بروند تا با پادرمیانی کاک سیروس آنها هم تسلیم شوند و با سپاه همکاری کنند.

این کار بسیار خطرناکی بود و هیچ‌کس حرف‌های کاک سیروس را باور نمی‌کرد، جز حاجی می‌گفتند، می‌خواهد سر همت را به باد دهد و من به سمت مقر حرکت کردیم از پاوه خارج شدیم و در جاده کوهستانی صدای تیر هر لحظه بیشتر می‌شد. در این فکر بودم که چرا حاجی این قدر به این‌ها خوش‌بین است که کاک سیروس زد روی داشبورد که نگه دار، پرید بیرون و همت هم پشت سرش.

من هم اسلحه را مسلح کردم و رفتم دنبالشان، به سمت کسی رفتند که زیر برف‌ها یخ زده بود، بعدها فهمیدم کاک نایب بوده که آن روز نگهبان جاده بود. همت صورتش را به سینه پیرمرد چسباند و وقتی فهمید زنده است، شروع به تنفس مصنوعی کرد.

گفت: زود او را به بیمارستان برسانیم، کاک سیروس می‌خواست پیرمرد را عقب لندکروز سوار کند که حاجی نگذاشت، گفت تا بیمارستان آن پشت از سرما می‌میرد. کاک نایب را جلو سوار کرد و خودش رفت عقب.

هرچه گفتم شما سینوزیت داری بیا و بنشین پشت فرمان قبول نکرد. در آن هوای سرد شبانه وقتی به بیمارستان رسیدیم، همت آن پشت یخ زده بود و بستری شد. به مقر آمدم و فردا شب در اتاق نگهبانی بودم که چند مرد مسلح به سمتم آمدند. اسلحه را مسلح کردم و ایست دادم. سلاح‌های خود را بالا بردند و یکی از آنها که مسن‌تر بود با صدای بغض‌آلود گفت: نترس برادر. من کاک نایبم، با پسرهایم آمدم که سرباز کاک همت شویم و در رکابش بجنگیم.»

کد خبر 582957

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غائله کردستان شهيد محمد ابراهيم همت شهيد محمد بروجردي کتاب شهيد همت در مکتب نبوي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری پلیس، در پی تیراندازی افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه سرباز وظیفه فرزین دلیان اهل کرمانشاه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

تیراندازی افراد ناشناس از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال، صورت گرفته که متاسفانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

گفتنی است؛ بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شهادت یک سرباز در پی تیراندازی به برجک نگهبانی
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • برای برد مقابل پرسپولیس آمده بودیم/می‌توانستیم در فصل جاری با فاصله ۱۰ امتیازی قهرمان شویم
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل