Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع در جریان صدر اعلام کرد که مقتدی صدر در را به روی میانجیگری‌های سیاسی بسته است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه شفق نیوز، یک منبع در جریان صدر اعلام کرد: تصمیم استعفای نمایندگان فراکسیون صدر از عضویت پارلمان و کناره گیری جریان صدر از روند سیاسی ثابت است. هیئت سیاسی جریان صدر و دفتر ویژه مقتدی صدر در دوره اخیر درخواست‌هایی را از رهبران و رؤسای فراکسیون‌های سیاسی برای دیدار با صدر دریافت کرد اما صدر درحال حاضر از سیاست کناره گیری کرده و با هیچ شخصیت سیاسی دیدار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع اعلام کرد: صدر برای ادای مناسک حج طی روزهای آتی به عربستان می‌رود.

یکشنبه جریان الحکمه به رهبری عمار الحکیم از وجود تحرکاتی برای بازگرداندن صدر و فراکسیون وی به روند سیاسی خبر داد.

اخیرا نمایندگان فراکسیون صدر با دستور مقتدی صدر از پارلمان استعفا دادند. روند سیاسی عراق شاهد بحرانی درباره تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور جدید است.

در این راستا منابع آگاه سیاسی اعلام کردند، مقتدی صدر طرح چارچوب هماهنگی شیعیان عراق را رد کرده است. هدف این طرح قانع کردن صدر به بازگشت به روند سیاسی بود.

عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کرد:"دو طرف از ائتلاف شیعیان هفته گذشته با نشست‌های تشکیل دولت بدون صدر مخالفت کردند. آن‌ها نگران اشتیاق نوری مالکی، رئیس دولت قانون برای تشکیل دولت هستند."

وی گفت: این دو جریان سیاسی تصمیم گرفتند طرح فوری را ارائه کرده و از صدر بخواهند از تصمیم خود برای کناره گیری از روند سیاسی دست بکشد. مالکی به دو طرف اعلام کرد که با این طرح مخالف است و باید از این فرصت طلایی که با عقب نشینی صدر ایجاد شده است استفاده کرد.

صدر در انتخابات ۷۳ کرسی از ۳۲۹ کرسی پارلمان را به دست آورد. چارچوب هماهنگی شیعیان با نتایج انتخابات مخالفت کرد و از آن زمان عراق شاهد بحران سیاسی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مقتدی صدر ، عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مقتدی صدر عراق روند سیاسی جریان صدر مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس قوه قضاییه در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ‌در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان از برنامه های ‌حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ‌و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر است.

هم‌چنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکل اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • (تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • ترکیب احتمالی چلسی و تاتنهام
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم