Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:29:18 GMT

۴۰۰ کیلومتر پیاده‌رو تهران مناسب سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۷۶۴۱

۴۰۰ کیلومتر پیاده‌رو تهران مناسب سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد سلیمی سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به شبکه معابر شهر تهران گفت: با احتساب شبکه بزرگراهی، تهران حدود ۱۰ هزار کیلومتر معبر دارد.

وی افزود: در این بین، حدود ۳۸ درصد معابر کمتر از ۱۲ متر، حدود ۲۸ درصد بین ۱۲ تا ۱۸ متر، حدود ۱۴ درصد بین ۱۸ تا ۳۰ متر و حدود ۹ درصد بین ۳۰ تا ۴۵ متر عرض دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به برنامه یک ساله مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ در خصوص مناسب سازی معابر پایتخت ادامه داد: مقرر است بر اساس برنامه اقدام جامع مناسب سازی در سال ۱۴۰۱، حدود ۲۰۰ کیلومتر (معادل حدود ۴۰۰ کیلومتر طول پیاده‌رو) معابر شهر تهران مناسب سازی شود.

وی درباره تجربه مناسب سازی معابر در دهه‌های اخیر در شهر تهران و نقدهایی که در دوره‌های گذشته به این پروژه به شهرداری تهران وارد می شده است، بیان کرد: مهم‌ترین تفاوت اقدامات این دوره با اقدامات سنوات گذشته، برنامه محور بودن آن است. برنامه جامع اقدامات مناسب‌سازی در شهر تهران که در ذیل احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران و نیز راهبردها و سیاست‌های طرح جامع و تفصیلی تدوین شده است، برنامه‌ریزی جهت ایجاد یک شبکه هم‌پیوند از مسیر مناسب‌سازی شده در شهر تهران است.

حامد سلیمی یادآور شد: از مهمترین دستاوردهای این طرح می‌توان به تهیه برنامه جامع اقدامات مناسب‌سازی در شهر تهران به عنوان اولین شهر پیش‌رو در کشور، طراحی شبکه هم‌پیوند شهر تهران با رویکرد ارتقا پیاده‌مداری و اولویت‌بخشی به حرکت پیاده، هوشمندسازی شناخت و تحلیل وضعیت مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهر تهران با قابلیت بارگذاری در سامانه‌های تهران، اجرای همزمان برنامه در حین تهیه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، انعطاف‌پذیری برنامه نسبت به زمان و اعتبارات سالیانه را برشمرد.

وی در ادامه تاکید کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در قالب این برنامه، برداشت میدانی و تصویربرداری از معابر با عرض ۱۲ متر و بیشتر (به غیر از معابر بزرگراهی) شهر تهران با هدف بررسی و رصد وضع موجود پیاده‌روهای شهر به لحاظ سطح مناسب‌سازی شده فعلی جهت برنامه ریزی های آتی است.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اولویت مناسب سازی معابر در مناطق ۲۲ گانه پایتخت گفت: مطابق برنامه اقدام جامع مناسب سازی، پروژه‌های مناسب سازی پیاده روهای معابر شهر تهران در تمامی مناطق به صورت همزمان و بر طبق اولویت‌بندی صورت گرفته در هر سال در دست اقدام است.

کد خبر 5518869 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران مناسب سازی معابر شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه دستگیری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پلیس راهور مترو مهدی چمران آلودگی هوا بهزیستی حج تمتع عزت الله ضرغامی آتش سوزی شهرداری تهران شهر تهران مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌طرفه شد

فرمانده پلیس راه کندوان مازندران گفت که به علت حجم‌ سنگین تردد و ترافیک خودروها، این محور از دقایق پیش از بالای منطقه طویر مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه شد.

سرگرد محمد احمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا می‌شود.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته حوادثی در این محور گزارش نشده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفرشان رقم بزنند.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • کندوان یکطرفه شد
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان