Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقیقت عرض می کنم ای کاش می شد افرادی که پیشینه کارها را در داخل و خارج از کشور در مورد خاصی که مسئولیت دارند را نمی دانند اخراج و تنبیه کرد ؟ به ازای نابودی مجدد بودجه و اموال دولت برای دوباره کاری از آنها خواست که مثلا ٥٠٠٠ متر از کویر های ایران را آباد کنند؟

سالها دور از وطن، در کشورهای مختلف تحصیل و کسب دانش نمودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این کار به رفتارها و نحوه انجام کارهای آنها هم زیاد دقت می کردم، برای مثال کاری شروع نمی شد تا فی خالدون کارهای انجام شده قبلی در آن زمینه را تا قرنها پیش اگر موجود بود بطور کامل بررسی ننمایند ؟

حال به وطن عزیزم سی و اندی سال است که برگشته ام و تعداد متنابهی از مدارک علمی محکم از فعالیت های مهم در رابطه با زلزله و ساختمان و همینطور مدیریت بحران، آسیب پذیری، روش های مقاوم سازی، توسعه شهری و ... را بر جای گذاشته ام و هنوز مثل روز های اول جوانی در تلاشم تا خدای ناکرده چیزی که بلدم انتقال دهم و حداقل چیزی باقی نماند !؟

ولی جالب است، مردم، مدیران و دست اندرکاران قالبا دو کار با مکتوبات علمی کرده و می کنند:

١- بلافاصله بعد از چاپ این نکات مهم و اساسی از سوی ایده پرداز اصلی، عباراتی از آنرا گرفته یک مانور تبلیغاتی بدلیل مسئولیتی که دارند روی آن بدون ذکر پیشینه موضوع ارایه کرده و اگر توانستند به اسم خود با وقاهت غیر قابل توصیف و همانند یک دزد نانجیب چند قرارداد بسته و هیچ وقت هم الحمدالله که نتیجه ای از آن را در جایی به مردم و کشور ارایه نمی کنند، حداقل من که ندیده ام تا به امروز ! شاهد برای این موضوع به اندازه سی و سه سال دارم !

٢- یا خوانده، در راستای مدیریت فعلی خود علی رغم مفید بودن، برای خود مشکل آفرین می بینند و لذا سعی در منحرف کردن آن داشته تا روزی که برایشان سود مادی متصور بشود آنوقت سنگینتر از بیانات خود من بدون حرفی از حقیر ناچیز سعی در اجرای آنها داشته اند با عبارات و غلوهای باور نکردنی !؟

جهت اطلاع آن دو دسته و کلیه دسته های مشابه، بنده به همان راضی بوده و هستم که فقط در آخر، ایده با کمترین هزینه برای مردم حل شود توسط هر کس و هر ارگانی برای بنده فرقی نمی کند وگرنه پنهان می کردم یافته های خودم را ! رضای من در اجرای طرحهای فکر شده، تحقیق شده و اثبات شده خودم برای مردم ایران زمین است و بس، آزادید با اسم یا بی اسم آنها را اجرایی بفرمایید تا مردم در امان باشند !

حال چرا این را نوشتم، مرقومه زیر را بخوانید:

وضعیت ایمنی بیمارستان‌ها از نظر سازه‌ای خوب نیست/در صورت وقوع زلزله‌ای بین ۵ تا ۶.۵ ریشتر برخی بیمارستان‌ها دچار مشکل و آسیب می‌شوند
غلامرضا معصومی، عضو بورد سلامت در بلایای وزارت بهداشت:
* هیچ بررسی جامع کارشناسی مهندسی و علمی بر روی بحث سازه‌ای بیمارستان‌های کشور انجام نشده است. علاوه بر بیمارستان‌های فرسوده، بیمارستان‌های تازه‌سازی را هم داشتیم که ایمنی کافی را نداشته‌اند. به عنوان مثال در زلزله ورزقان- هریس بیمارستان هریس را داشتیم که یکسال بعد از تحویل، با آن زلزله چنان آسیبی دید که مجبور شدیم حتی بیماران خود بیمارستان را هم تخلیه کنیم./ایسنا

بنده این دوست دلسوز و این مدیر را نمی شناسم ولی اگر ریس ایشان بودم یک سرچ تحت عنوان آسیب پذیری بیمارستانهای در برابر زلزله می کردم و سپس فرد محترم و عزیز را توجیه و شاید به کسر حقوق در عدم انجام یک سرچ یک دقیقه ای محکوم می کردم ! ٣٠ سال پیش بنده شخصا با هزینه شخصی و مکافات آنروزها که بیانش روز های زیادی طلب می کند، این نقشه را آماده و تقدیم مسئولان کشور عزیزم و روسای بیمارستانها و مردم کردم :

حیرت اینجاست که مفاد این نقشه از آسیب پذیری بیمارستانها بعد از سی سال هنوزم هم عینا جاری است. لیستی از بیمارستانهای آسیب پذیر اخیرا دیدم که کاملا و صد در صد

صحت آنها را بر اساس مطالعات لرزه ای رد می کنم. حتما برای کسب بودجه و ... مسائل دیگر اعلام شده است ؟

متاسفانه همه عزیزان وقتی بوی پول لعنتی به مشامشان می خورد بدون بررسی سوابق صورت گرفته و تلاشهای شبانه روزی، ناگهان یک شنبه علاقمند به انقلاب در ساخت و ساز مقاوم می شوند ؟ مسئولانی که خود در سی سال گذشته خود مسبب اصلی در آسیب پذیری تهران و مخالف مقاوم سازی بودند امروز چنان از آن یاد می کنند که گویی سالها برای آن جنگیده اند! خلاصه دنیا و کشور عجیبی برای خود ساخته ایم و شاید همان است که حاجب شیرازی فرموده است:

هر محنتی که می کشم از تنگی قفس
کفران نعمتی است که در باغ کرده ام

این طور نمی شود یک دکه کنار خیابان را به سر منزل رسانید، چه برسد به برنامه جامع مقاوم سازی کشور! بارها عرض کرده ام این کار در داخل هسته مالی رخ نخواهد داد، تدبیری دگر باید اندیشید.

* استاد نمونه کشور، در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران و موسس انجمن زبدگان شهر در کشور

کد خبر 1643137

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زلزله بیمارستان ستاد مدیریت بحران آسیب پذیری مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی ازگله در استان کرمانشاه در همسایگی کشور عراق را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۴:۰۵ شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حوالی ازگله و مرز بین استان کرمانشاه و کشور عراق گزارش شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی ۴۵.۴۴و عرض جغرافیایی ۳۵.۳۲ در ۵۶ کیلومتری ازگله و ۶۹ کیلومتری نوسود و ۷۴ کیلومتری نودشه رخ داده است.

خسارتی در رابطه با این زمین لرزه تا به این لحظه گزارش نشده است.

کد خبر 6089422

دیگر خبرها

  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند