Web Analytics Made Easy - Statcounter

سطح تنش بین مقاومت لبنان و رژیم‌صهیونیستی در شرایطی افزایش یافت که تل‌آویو یک کشتی استخراج گاز به میدان مورد مناقشه‌اش با لبنان در آب‌های مدیترانه فرستاد؛ در اقدامی یک‌جانبه و تهاجمی که با مسیر مذاکرات غیرمستقیم با لبنان در تضاد است.

روزنامه ایران: این اقدام تحریک‌آمیز اسرائیل منجر به سخنرانی دبیرکل حزب‌الله، «سید نصرالله» شد که در آن معادله‌ای را بیان کرد که مقاومت تا زمانی که لبنان از این کار منع شده باشد، اسرائیل را از بهره‌مندی از گاز در آب‌های مورد مناقشه بازخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته برخی از محافل نزدیک به این حزب، حزب‌الله مانور دریایی شبیه‌سازی عملیات نظامی انجام داده است که باعث می‌شود اسرائیل برای استخراج گاز غیر قانونی از این میدان گازی مشترک، با چالشی بزرگ مواجه شود. امریکایی‌ها هم که به‌عنوان نقش واسطه بین لبنان و رژیم‌صهیونیستی ایفای نقش می‌کنند، در واقع اهرم فشار بیشتر بر لبنان است. امریکا از اسرائیل حمایت می‌کند و به نظر می‌رسد  مذاکرات برای تعیین مرز مشترک به شکست خواهد انجامید.


اکثر تخمین‌ها می‌گویند که شکست مذاکرات یا تعلل اسرائیل در روند مذاکرات و بازی خرید زمان از طریق کشاندن لبنان به چرخه مذاکرات بدون پایان، در زمانی که اسرائیل مقادیر زیادی گاز را خارج می‌کند، مقاومت در لبنان را به سمت هدف قرار دادن کشتی سوق خواهد داد و بدون‌شک روند سرقت گاز از این میدان مشترک را مختل خواهد کرد. این ممکن است منجر به تبدیل وضعیت به یک جنگ علنی بین مقاومت و رژیم‌صهیونیستی شود.


اما این جنگ چگونه خواهد بود و چه تفاوت‌هایی با رویارویی سخت ژوئیه 2006 دارد؟
در میان اکثر کارشناسان اتفاق‌نظر وجود دارد که جنگ بعدی شدیدتر از جنگ‌های سال‌های پیش خواهد بود. شاید برخی آن را آخرین جنگ بین ائتلاف مقاومت در منطقه توصیف می‌کنند. این جنگ محدود به لبنان و رژیم‌صهیونیستی نخواهد بود. با توجه به وضعیت جدید به نظر می‌رسد 6سناریو برای پیروزی بر رژیم‌صهیونیستی را می‌توان مشاهده کرد؛
اول؛ بمباران موشکی حزب‌الله به سمت اهداف اسرائیلی بسیار بیشتر از جنگ ۳۳روزه در سال ۲۰۰۶ خواهد بود؛ اعلام این موضوع که مقاومت زرادخانه بزرگی از موشک‌های نقطه‌زن دارد به معنای آن است که تحولی بنیادین در دقت موشک‌ها رخ داده و اهداف حساس و حیاتی اسرائیلی در تیررس موشک‌های مقاومت است. بنابراین رژیم اسرائیل تنها طرفی نخواهد بود که به تخریب زیرساخت‌ها اقدام خواهد کرد بلکه با مقابله به مثل روبه‌رو خواهد شد و این جنگ احتمالاً معادلات بازدارنده‌ای ترسیم خواهد کرد که تل‌آویو را از تخریب گسترده بازخواهد داشت.
دوم؛ غافلگیری دوم رویارویی دریایی است که در جنگ آینده به‌صورت اساسی مطرح خواهد شد. در جنگ پیشین حزب‌الله فقط ناوچه اسرائیلی «ساعر» را هدف گرفت اما پیش‌بینی می‌شود رویارویی دریایی آینده از حیث برد موشک‌ها و هدف گرفتن ناوهای صهیونیست‌ها گسترده‌تر باشد؛ حزب‌الله تاکتیک‌های دریایی با ابزارهای دیگری در اختیار دارد که ممکن است غافلگیری‌های زیادی با خود داشته باشد.


سوم؛ درگیری زمینی. در جنگ ۳۳روزه نیروهای اسرائیلی برای نفوذ به لبنان تلاش‌هایی داشتند و نقش مقاومت در جلوگیری از این پیشروی سازنده بود. موشک‌های کورنت نقش اساسی در هدف گرفتن تانک‌ها و نیروهای پیاده صهیونیست‌ها داشت. همان‌طور که باید به دلاوری و تاکتیک‌های جنگ چریکی مقاومت در جلوگیری از پیشروی نیروهای رژیم اشغالگر تا پایان جنگ اشاره کرد، اما احتمالاً مقاومت در جنگ آینده به این روش که دشمن به آن پی برده تکیه نخواهد کرد و به سمت تاکتیک هجوم در جنگ زمینی همزمان با دفاع روی خواهد آورد؛ رزمندگان مقاومت برای نفوذ زمینی به داخل فلسطین اشغالی و تهدید شهرک‌های صهیونیست‌ها و امثال آن روی خواهند آورد.


چهارم؛ نکته چهارم مربوط به «برتری هوایی اسرائیل» است. مطمئناً خیال رژیم‌صهیونیستی در مورد آسمان لبنان نسبت به ۱۳سال قبل راحت نخواهد بود و مقاومت برای اولین‌بار از پدافند هوایی استفاده خواهد کرد که حرکت بالگردها و پهپادهای اسرائیلی را با مشکل مواجه خواهد کرد و جنگنده‌های اسرائیلی برای جلوگیری از هدف گرفته شدن مجبور هستند در ارتفاع بالا پرواز کنند که همه اینها از مؤثر بودن نقش این جنگنده‌ها و برتری هوایی می‌کاهد.


پنجم؛ پنجمین موضوعی که با توجه به بمباران هفته پیش فرودگاه دمشق به‌دست اسرائیل باید به آن اشاره کرد این است که تل‌آویو با این اقدام دنبال زدن شریان امدادی مقاومت از طریق سوریه است؛ سوریه تنها شریان حیاتی بود که در جنگ ۲۰۰۶، ایستادگی و مقاومت را تقویت کرد و ممکن است فرودگاه شام تنها راهی باشد که حزب‌الله در صورت طولانی شدن جنگ بتواند برای وارد کردن سلاح و مهمات روی آن حساب کند. جایگزین فرودگاه دمشق برای مقاومت، «خطی زمینی است که بیروت را پس از عبور از سوریه و عراق به تهران وصل می‌کند» و وجود پایگاه امریکایی در «التنف» سوریه از فعال شدن این خط جلوگیری می‌کند به همین دلیل احتمال هدف گرفته شدن نیروهای امریکایی در عراق و سوریه توسط مقاومت به منظور گشایش این خط زمینی وجود دارد.
ششم؛ مهم‌ترین موضوع، احتمال اتحاد جبهه‌های مقاومت در جنگ آینده است. این احتمال در جنگ ۳۳روزه مطرح شد اما بسیار ضعیف بود و امروز این احتمال قوی‌تر شده است. بدان معنا که رژیم اسرائیل باید با مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه، ایران، عراق و جنبش انصارالله یمن در آن واحد رودررو شود، علاوه بر آن باید تحرکات در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را نیز به آن افزود. اگر این اتفاق رخ دهد، این جنگ آخر با رژیم اشغالگر اسرائیل خواهد بود.


در واقع این آخرین جنگ با اسرائیل، کشور اشغالگر و غاصب خواهد بود. این جنگ مقدسی خواهد بود که نسل‌ها و ملت‌ها دهه‌ها منتظر آن بودند. به ناچار نتایج آن مشخص خواهد کرد که آیا ما در سرزمین خود آزاد زندگی خواهیم کرد و عزت این ملت را که در برابر استکبار امریکا واسرائیل تلف شده است،  باز می گردانیم؟ یا اینکه مقاومت برای رسیدن به این هدف برای نسل‌های بعدی ادامه خواهد داشت؟ همه آنچه که ذکر شده است با توجه به داده‌های موجود است. در مورد شکل جنگ، سناریوهای نبرد و غافلگیری‌های آن، فقط مردم مقاومت و رهبران آن می‌دانند و احتمال جنگ به عوامل متعددی بستگی دارد. اولین آن، جلوگیری از سرقت ثروت لبنان، تجاوز به سوریه، گرسنگی و محاصره غزه و توقف تهاجم به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن ایران است. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و باید منتظر ماند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی جنگ آینده حزب الله موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، رسانه های رژیم صهیونیستی از عملیات جدیدی حزب الله خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک المطله در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

از سوی دیگر حزب الله لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن رزمندگان مقاومت مرکز المطله و تجهیزات جاسوسی آنرا هدف قرار داده و تلفات قطعی به آنها وارد کردند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از حمله توپخانه ای به الناقوره، مروحین، مطموره و حنین در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6096643

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی