Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات و لوازم آبیاری در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی روند مستندسازی طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تولیدکننده‌های توانمند تجهیزات آبیاری در کشور با استفاده از فناوری‌های نوین، محصولاتی با کیفیت و استانداردهای بالا تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجوز صادرات لوازم و تجهیزات آبیاری به تولیدکننده‌هایی که تولیداتشان قابل رقابت در بازارهای جهانی هستند داده می‌شود، گفت: به وارد کنندگانی که تجهیزات آبیاری را وارد کشور می‌کنند، مجوزهای ۶ ماهه داده می‌شود تا بستر لازم برای بومی‌سازی و خودکفایی کامل این تجهیزات در داخل کشور مهیا شود.

این مقام مسئول افزود: روش آبیاری زیرسطحی بر اساس تاییدیه موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و با توجه به کاهش تبخیر در این روش، به دلیل برخی مشکلات اجرایی، در حال حاضر فقط در باغات پسته مورد تایید این معاونت است.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به کاهش مصرف سم و کود در روش‌های نوین آبیاری، محصول تولید شده در مزارع و باغاتی که تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار دارند محصولاتی سالم هستند که جزو مزایای این سامانه‌ها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع نظارت بر نگهداری و بهره‌برداری در این طرح افزود: در این خصوص مشاور نظارت بر بهره‌برداری باید بر اثربخش بودن اقدامات نگهداری و بهره‌برداری در طرح سامانه‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری با کمترین هزینه تلاش کند.

عباسی به حضور فعال ارزیاب‌ها و بازرسان فنی در ستاد و استان‌ها بر کنترل کیفیت لوازم و تجهیزات آبیاری اشاره و بر توزیع مکانی پروژه‌های طرح سامانه‌های نوین آبیاری و توزیع اعتبارات عدالت‌محور آن در سراسر کشور تاکید کرد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: کشاورزی ، آبیاری مزارع ، تولید داخلی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشاورزی آبیاری مزارع تولید داخلی سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی تجهیزات آبیاری سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار داشت: بحث افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی به عنوان یک استراتژی مطرح است و هم اکنون میانگین سرانه زمین در کشور 3.2 هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم با کاهش بهره وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان  خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان انجام می‌شود تصریح کرد: بلافاصله پس از پرداخت وجه به کشاورزان  اجازه واردات به  شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است  و اگر می‌خواهیم به بهره وری دست یابیم به صورت پهنه بندی اراضی باید مدیریت شوند.

وی، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی راهی بر افزایش بهره وری مزارع به شمار می‌آید.

مهاجر اظهار کرد: نیاز داریم در مازندران  کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: درباره شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی آن تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم بوده که باید بر اساس رسالت اصلی عمل کنند.

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

مومنی همچنین افزود: تامین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی