Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@14:28:37 GMT

طرز تهیه ترشی فلفل سبز خوشمزه به سبک حرفه‌ای‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۸۲۱۰

طرز تهیه ترشی فلفل سبز خوشمزه به سبک حرفه‌ای‌ها

یکی از انواع ترشی که بسیار خوش‌خوراک است و با بسیاری از غذاها به خصوص فلافل جنوبی خورده می‌شود، ترشی فلفل است. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه ترشی فلفل را به شما آموزش می‌دهیم. با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

نکات مهم در تهیه ترشی فلفل

برای نگهداری ترشی حتما از ظرف شیشه‌ای اتسفاده کنید زیرا مناسب‌ترین و ایمن‌ترین ظرف‌ها برای تهیه یا نگهداری ترشی‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که شیشه جزو مواد خنثی محسوب می‌شود، سرکه نمی‌تواند واکنشی با ترکیب‌های موجود در آن انجام دهد.

نکته ای که در تهیه ترشی باید توجه داشته باشید این است که هیچ یک از مواد ترشی دارای قطره‌ای آب نباشد، زیرا در غیر اینصورت ترشی کپک خواهد زد پس به این نکته توجه لازم را داشته باشید.

طرز تهیه ترشی فلفل

ترشی انداختن فرآیند ذخیره یا طولانی کردن عمر غذا با قرار دادن آن در آب‌نمک یا سرکه است. یکی از انواع ترشی که بسیار خوش‌خوراک است و با بسیاری از غذاها به خصوص فلافل جنوبی خورده می‌شود، ترشی فلفل است.

زمان آماده سازی30 دقیقه
زمان کل30 دقیقه
مواد لازم
500 گرم فلفل سبز تند
چند شاخته ترخون و نعناع
1 لیتر سرکه
نمک به مقدار لازم
1 بوته سیر

دستور العمل‌

سه لیتر آب را با سه قاشق نمک مخلوط می‌کنیم و می‌جوشانیم.
آب جوشیده را می‌گذاریم سرد می‌شود. فلفل‌ها را شستشو می‌دهیم و سه روز در آب نمک می‌گذاریم بماند.
بعد از سه روز فلفل‌ها را آبکش می‌کنیم تا آب آن‌ها گرفته شود.
سیر را حبه حبه پاک می‌کنیم. نعناع و ترخون را نیز پاک می‌کنیم و شستشو می‌دهیم و می‌گذاریم حتما آب آن‌ها برود و خیس نباشد.
ظرف مناسب شیشه‌ای را در نظر می‌گیریم و یک ردیف فلفل در آن می‌گذاریم و بقیه اقلام را یک ردیف دیگرمی‌گذاریم.
به همین ترتیب تا تمام فلفل‌ها و مواد در ظرف پر شوند. بعد شیشه را با سرکه پُر می‌کنیم و یک روز در آن را باز می‌گذاریم و پس از یک‌روز در را محکم می‌بندیم و پس از حدود پانزده روز ترشی فلفل ما آماده است.

منبع: فودوتو

تماشاخانه ببینید| جدال دو مرغ بهشتی قرمز نر برای جلب توجه یک ماده؛ آن‌ها حسابی می‌رقصند اما داستان شکل دیگری تمام می‌شود فشار به سازمان محیط زیست برای پتروشیمی میانکاله تازگی ندارد/ «مخالفت می‌‌کردیم اما از مسیر دیگری می‌رفتند و فشار سیاسی می‌آوردند/ همین رفتارها باعث شد از سازمان محیط زیست بروم» (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تهیه ترشی فلفل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز خوشمزه شدن ماکارونی

خیلی‌ها ماکارونی درست کردند، ولی برای تهیه ماکارونی مجلسی خوشمزه باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه مطلب آورده شده است.

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

۱ – اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه‌تر می‌شود، چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می‌رود و مزه فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته‌ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی‌ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

۲ – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه‌ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی‌ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود سیب زمینی‌ها خوش رنگ‌تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

۳ -به هنگام پخت ماکارونی در قابلمه آب جوش، از نمک، زردچوبه و روغن استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

۴ – سعی کنید از ماکارونی‌های با قطر کم استفاده کنید، چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آن‌ها کمتر است.

۵ – وقتی آب قابلمه جوش آمد و شما میخواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی‌ها را اضافه کنید این کار باعث می‌شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

۶ – قابلمه‌ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته‌های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

۷ – طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه‌ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

۸ – وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می‌توانید اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمزتر کند و بافتی نرم به ماکارونی‌ها بدهد.

۹ – برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

۱۰ – وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می‌ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی‌ها را زیاد هم بزنید، چون باعث می‌شود ماکارونی شما خمیر شود.

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • میرزازاد: فصل تلخی را پشت سر می‌گذاریم
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه