Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ۳۰ درصد از سهم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است که میانگین کشوری ۱۸ درصد است. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  پیمان اسکندری در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران اظهار داشت: بخش کشاورزی از عوامل اصلی رشد اقتصادی کشور و استان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسکندری ادامه داد: ۱۲ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی در شهرستان کامیاران وجود دارد و بیشترین سهم اقتصاد استان کردستان و کامیاران مربوط به حوزه کشاورزی است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به نقش پررنگ شهرستان کامیاران در حوزه کشاورزی اظهار داشت: ۲۵ درصد از اراضی شهرستان کامیاران آبی است که این شاخص در استان ۱۲ درصد است و این نشان از فعالیت بی دریغ همکاران  ما در این بخش و بهره برداری از پایاب سدهای این شهرستان به منظور آبی کردن اراضی دیم بوده است. 

وی  با بیان اینکه استان کردستان یکی از محورهای اساسی توسعه استان کشاورزی است ادامه داد: ۲۵ درصد درآمد ناخالص داخلی کردستان مربوط به کشاورزی در صورتی که میانگین کشوری آن  ۱۷ درصد است. 

اسکندری با تاکید بر نقش کشاورزان در جلسات قیمت گذاری گفت: برای اولین بار در شورای تصمیم گیری و قیمت گذاری ایران نخبگان کشاورزی، تشکل ها و اقشار مختلف حضور دارند و در هیچ تصمیمی بدون حضور کشاورزان و تعاونی های پیشرو گرفته نمی‌شود. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: امسال قیمت گندم بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافت و همچنین کاهش قیمت کود فسفات خود باعث افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه کشاورزان و باغداران عزیز خواهد شد. 

اسکندری تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان جهت کمک به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد 

در این آئین طی حکمی کمال رستمی به عنوان سرپرست  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران منصوب و معارفه شد و از زحمات بهرام کوشکی مدیر سابق این شهرستان که هم اکنون مدیر سازمان تعاون روستائی میباشد تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان شهرستان کامیاران استان کردستان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است.

سیداحمدرضا سیدعلیان ۸ اردیبهشت ماه در بازدید از یک شرکت دامداری، استفاده از بقایای بخش کشاورزی را فرصتی برای افزایش بهره‌وری دانست و بر اهمیت و جایگاه آب در تولید تأکید کرد.

وی اظهار کرد: به جای کلمه ضایعات و زائدات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم، این بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه به صورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد، افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری‌های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات‌دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه‌گذاری در حوزه لبنیات می‌تواند قدم مؤثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

احمد داوطلب زرقی گفت: پیش‌روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه برخی مشکلات وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این بازدید با اشاره به اینکه نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام استان است، به تقدیر از خدمات ارزنده‌ تشکل‌های بخش دامی شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار رأس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم را دارد.

علی مبارکی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل محدودکننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است، افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم که قسمت عمده آن یا سوزانده و یا دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند دور ریختن بقایا باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود اما از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور داریم، گفت: لازم است در خصوص صدور مجوزها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن و تأمین امنیت غذایی می‌شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان