Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:09:18 GMT

ضربه پوتین به آسیب‌پذیرترین نقطه رهبران اروپایی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۸۴۲۰

ضربه پوتین به آسیب‌پذیرترین نقطه رهبران اروپایی

وال استریت ژورنال نوشت که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به آسیب پذیرترین محل رهبران اروپایی ضربه زده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، وال استریت ژورنال نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ضربه‌ای به آسیب‌پذیرترین نقطه رهبران کشورهای اتحادیه اروپا یعنی رتبه‌بندی انتخاباتی آنها، وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله آمده است: در اقتصادهای بزرگ اروپا، انتخابات نزدیک به زمستان آینده برگزار می‌شود، زمانی که کمبود گاز روسیه در خانه‌ها و مشاغل اروپا به شدت احساس خواهد شد. آلمان که به شدت به گاز روسیه وابسته است، آزمون انتخاباتی خود را در ماه اکتبر با برگزاری انتخابات منطقه‌ای در ایالت فدرال نیدرزاکسن آغاز خواهد کرد. ایتالیا، یکی دیگر از واردکنندگان بزرگ گاز روسیه، در اواسط سال آینده با انتخابات سراسری روبرو خواهد شد.

به گفته نویسندگان، این سخت‌ترین آزمون برای رهبران کشورهای اروپایی خواهد بود. دستیابی به نتایج مطلوب در پس زمینه نارضایتی مردم از افزایش شدید هزینه انرژی برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.

این مقاله خاطرنشان می‌کند که دولت‌های اروپایی برای کاهش ضربه به مصرف کنندگان مجبور به افزایش هزینه‌ها هستند. بنابراین، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، اختصاص ۲۸ میلیارد یورو برای محدود کردن قیمت بنزین و ارائه تخفیف برای بنزین را تصویب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوتين حمله روسيه به اوكراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه قصد دارد از رئیس جمهور چین برای حل بحران اوکراین کمک بگیرد.

به گفته منابع آگاه، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد در جریان سفر شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین به فرانسه، روابط شخصی خود را با وی تعمیق بخشد و از رئیس جمهور چین درخواست می کند که از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بخواهد به درگیری در اوکراین پایان دهد.

درخواست احتمالی فرانسه از چین درباره اوکراین در حالی ممکن است صورت بگیرد که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093683

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد