Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان از مدعیان حقوق بشر به دلیل تبعیض در پذیرش مهاجران افغانستان و اوکراینی انتقاد کرد.

کاظمی قمی به مناسبت روز جهانی پناهنده در رشته توییتی نوشت: «ایران بدون حمایت سازمان‌های مدعی بین‌المللی، در بحران اخیر افغانستان صدها هزار پناهجوی جدید را در خود جای داده و اکنون میلیون‌ها پناهنده را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: عملکرد مدعیان حقوق بشر در میزان پذیریش پناهندگان افغانستانی، سوری، عراقی و برتر دانستن پناهندگان اوکراینی خلاف آدعای آنهاست.

 

 

پیش از این و به دنبال بحران اوکراین، پناهجویان افغانستانی اعلام کردند که دولت آلمان به آنها دستور داده تا محل اقامت خود را برای مهاجران اوکراین تخلیه کنند.

به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، آلمان تقریبا ۵ هزار نفر از اتباع افغان  را از این کشور خارج کرد و به این ترتیب تعداد کل افغان‌هایی که پس از تسلط طالبان به آلمان وارد شده‌اند به حدود ۱۲ هزار نفر می‌رسد.

اما از زمان شروع حملات تمام‌عیار روسیه به اوکراین، آلمان حداقل ۳۱۶ هزار اوکراینی را که از جنگ فرار کرده‌اند، ثبت کرده و تعداد زیادی آنها در محلات اسکان افغان‌ها جایگزین شده وپناهجویان افغان‌ از محلات زندگی شان رانده شده است.

این در حالی است که ایران در حال حاضر یکی از بزرگترین کشورهای است که میزبان مهاجران افغانستان است.

سفارت ایران در افغانستان در این راستا در توئیتی نوشت:«20 ژوئن روز جهانی پناهجویان است. ایران با پذیرش سخاوتمندانه پناهندگان عمدتا افغانستانی از بزرگترین کشورهای پناهنده پذیر جهان می‌باشد و علیرغم تحریمهای ظالمانه با تامین آموزش، بهداشت و معیشت میزبان خوب پناهندگان بوده، اما کشورهای ثروتمند معمولا سعی می‌کنند از پذیرش آنان پرهیز نمایند.»

قدردانی مقامات طالبان از 4 دهه مهمان‌نوازی ایران از مهاجران افغان

 مقامات طالبان پس از به قدرت رسیدن این گروه همواره از میزبانی سخاوتمندانه ایران از مهاجران افغانستان قدردانی کردند. 

در آخرین اظهار نظر در این رابطه، «شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه دولت موقت طالبان امروز (یکشنبه 29 خرداد) از مهمان نوازی چهار دهه ایران و پاکستان از مهاجرین افغان قدردانی کرد و گفت: این دو کشور همسایه با پناه دادن میلیون‌ها مهاجر در چهار دهه گذشته مسئولیت اسلامی خود را ادا کرده‌اند.

لازم به ذکر است که حدود ۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران ساکن بوده و اکثر آنان از مسیرهای غیر فانونی وارد این کشور شده و بدون در دست داشتن مدارک قانونی در اینجا زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان اوکراین نماینده ویژه ایران در امور افغانستان مهاجران افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش

نیروهای دریایی مراکش ۸۵ مهاجر را از خطر غرق شدن نجات دادند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه منتشر شده از سوی نیروهای مسلح مراکش این مهاجران، غیرقانونی و اتباع کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

پس از ارائه کمک‌های اولیه، مقامات محلی آنها را به منظور طی مراحل قانونی به نیروهای امنیتی تحویل داده‌اند.

کشورهای شمال آفریقا مانند تونس، لیبی و مراکش به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه به عنوان نقطه عزیمت مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آناتولی، وزارت کشور مراکش در بیانیه خود در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) اعلام کرده بود سال گذشته ۷۵ هزار و ۱۸۴ مهاجر غیرقانونی دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران