Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین کمیلی گفت: واحد‌های صنعتی استان اصفهان تاکنون برای ۲۸۱ هزار و ۱۵۱ نفر اشتغال‌زایی کرده اند.

او به سهم استان اصفهان از کل وضعیت موجود در کشور در مقایسه با دیگر استان‌ها پرداخت وگفت: سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۲ درصد، سرمایه‌گذاری ۲ درصد و اشتغال صنعتی ۱۱ درصد است.

تا کنون هفت هزار و ۹۶۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ۵۷۴ هزار میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری صادر شده است و ۲۶۸ هزار و ۸۶۶ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او تاکنون ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان احداث شده است و ۱۲ هزار و ۴۱ هکتار مساحت آن است همچنین ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی خصوصی در استان قرار دارد.

استان اصفهان از نظر تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم، میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم در کشور را در اختیار دارد.

کمیلی می‌گوید: هشت هزار و ۸۵۱ نفر در حوزه بهره برداری از معادن و کانسار‌های معدنی اصفهان مشغول به کار هستند.

تاکنون ۲۴۴ فقره پروانه اکتشاف، ۳۵ فقره گواهی کشف و ۸۵۵ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان اصفهان صادر شد.

او می‌گوید: هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادرشده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۴۰۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال محاسبه شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان اصفهان بیش از ۳ میلیارد و ۲۴ میلیون تن است و هم اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

این استان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور به شمار می‌آید و ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفر و سرمایه گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن سرمایه گذاری صنعتی اشتغالزایی استان اصفهان سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ تیم‌های بسکتبال طبیعت و ذوب‌آهن اصفهان در سومین دیدار خود در نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در تالار بسکتبال زنده یاد محمود مشحون به مصاف هم رفتند.


شاگردان مهران حاتمی (سرمربی ذوب‌آهن) و مهران شاهین‌طبع (طبیعت) در شرایطی پا به این دیدار گذاشتند که در تقابل‌های قبلی خود، هر کدام یک‌بار به برتری دست یافته بودند. دیدار اول آنها ۸۴ بر ۷۴ به سود طبیعت و دیدار دوم ۶۸ بر ۶۴ به سود ذوب‌آهن اصفهان خاتمه یافت تا کار در بازی سوم دنبال شود.


کوارتر اول و دوم این دیدار سوم، با نتایج ۲۰ بر ۱۹ و ۲۰ بر ۱۵ به سود طبعیت به پایان رسید، اما در کوارتر سوم ذوب‌آهن موفق شد ۱۹ بر ۱۴ به برتری دست یابد. این بازی در کوارتر چهارم هم با نتیجه ۲۰ بر ۱۵ به سود طبیعت به پایان رسید تا در نهایت شاگردان شاهین‌طبع با نتیجه ۷۴ بر ۶۸ فاتح این جدال حساس باشند.


دیدار چهارم نیز طبق برنامه سه‌شنبه-۱۸ اردیبهشت- از ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد. در صورت برتری ذوب‌آهن در دیدار چهارم تکلیف تیم برنده در مسابقه پنجم مشخص خواهد شد که به میزبانی ذوب‌آهن در اصفهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • خیز قوهای سپید برای رتبه چهارم (عکس)