Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از حلقه گذاری پرندگان در زیستگاه های آبی و خشک استان آذربایجان غربی که محل تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان است ، خبر داد .

سعید شهند گفت: در جریان این برنامه که در سه مرحله انجام می شود ، تعدادی از جوجه های پرندگان که از رشد کافی برخوردار بوده اند ، حلقه گذاری وبیومتری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نظر است تا در این برنامه که در طی سال های اخیر بصورت  متناوب و هر ساله درآذربایجان غربی  انجام می شود بیش از  ۳۵ زیستگاه مهم استان بررسی، پایش و ضمن نصب حلقه ، بر پای پرندگان، جمعیت آنها نیز آمار برداری شود. 

شهند افزود: پیش بینی می شود بیشتر گونه هایی که حلقه گذاری خواهند شد شامل  انواع جوجه پرستوی دریایی  و کاکایی، آنقوت، غاز خاکستری، کبک معمولی، انواع حواصیل ، انواع اردک خصوصا اردک سرسبز، اردک سر سفید، اردک تاجدار، اردک سرحنایی،  انواع کشیم،  خوتکای معمولی و  ...  باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، وی اضافه کرد:  تلاش گسترده ای برای شناسایی محل جوجه آوری فلامینگو دراستان نیز به عمل آمد که حاصل آن شناسایی محل جوجه آوری بیش از ۱۲ هزار جفت فلامینگو  بود که در ضلع جنوبی دریاچه ارومیه جوجه آوری داشته اند و طبق برنامه قرار است جوجه های آنها نیز حلقه گذاری شوند.

شهند ادامه داد: حلقه‌گذاری پرندگان، متداولترین و رایج‌ترین‌ شیوه شناخت وضعیت و تعیین مسیر مهاجرت پرندگان است که در این شیوه پرندگان زنده‌گیری و حلقه‌های فلزی یا پلاستیکی خاص هر گونه، با شماره یا کدهایی به همراه نام کشور به یکی از پاها یا بال پرنده وصل شده  و پرنده دوباره در طبیعت رهاسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین حلقه گذاری در طی سال های اخیر  برای جوجه‌های کاکائی انجام گرفته است، ادامه داد: تمامی کشورها متعهد به عودت حلقه‌ها در صورت یافتن لاشه پرندگان و یا خود حلقه‌ها در صورت از بین رفتن لاشه پرنده به  کشور مبدا هستند .  

وی در ادامه گفت : از روی حلقه‌های دریافتی اطلاعات مهم دیگری از قبیل سن پرنده، عوامل تهدید، زیستگاه‌های ثانوی و سایر اطلاعات مربوط به انواع پرندگان نیز قابل دسترسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حلقه گذاری پرندگان آذربایجان غربی حلقه گذاری جوجه آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی
  • خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت + فیلم
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • (ویدئو) خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت