Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش لازم برای ورود به بازار خرید و فروش رمز ارز ها تحلیل همین نوسانات است که سرمایه داران بدانند چه زمانی بهترین زمان برای خرید و چه زمانی بهترین زمان برای فروش رمز ارز ها و دارایی های موجود در کیف پول است.

اما با توجه به تحلیل‌ها و پیش‌بینی اغلب نظریه پردازان و کارشناسان این حوزه می‌توان دریافت که  تریدرهای بازار رمزارزها دچار زیان موقتی شده‌اند و باید با هوشمندی و هولد کردن ارزهای خود از این بحران رد شده و  مجدد به سوددهی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرسش نیز در مورد صنعت ماینینگ به وجود می‌آید که آیا استخراج بیت‌کوین نیز در زمان ریزش آن کاری عقلانی و منطقی است؟ پاسخ کوتاه به این سوال بله و پاسخ جامع پیش روی شما است.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که برای استخراج یک رمز ارز جدا از بحث قیمت و میزان سوددهی آن باید به امنیت شبکه و الگوریتم استخراج، توجه ویژه نمود. در بین تمامی رمز ارز های موجود در بازار دنیا بهترین و امن ترین رمز ارز؛ بیت‌کوین است که به عنوان اولین رمز ارز، بیشترین سود را برای استخراج کننده دارا است.

یکی از سوال هایی که همواره برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری پیش می‌آید این است که چرا باید بیت کوین را استخراج کنیم؟

 برای پاسخ به این سوال نیاز است بدانید؛ بیت کوین امن‌ترین شبکه را بین تمامی رمز ارز ها در دنیا دارد و تقریبا می‌توان گفت امکان به صفر رسیدن ارزش این رمز ارز وجود ندارد. یکی از دلایل این اظهار نظر محدود بودن تعداد بیت‌کوین های موجود است که 21 میلیون عدد بیشتر نیست و بعد از آن دیگر امکان تولید یا استخراج بیت کوین وجود ندارد. البته این موضوع برای ماینرها جای نگرانی ایجاد نمی‌کند؛ چون استخراج همین تعداد حدودا تا سال 2140 ادامه خواهد داشت و  حتی در صورتی که تمامی بیت کوین‌ها استخراج شود باز هم ماینرها از کارمزد تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت‌کوین سود قابل توجهی را کسب خواهند کرد. ضمن اینکه ماینرهای بیت کوین در شبکه هرگز نباید خاموش باشد، فعالیت تعداد زیادی ماینر در شبکه جهانی باعث افزایش میزان امنیت آن شبکه خواهد بود.

لازم به ذکر است در ابتدا که استخراج بیت کوین شروع شد جایزه یک بلاک برای ماینرها 50 بیت‌کوین بود که هر 4 سال این تعداد جایزه نصف شد تا به امروز که در هر بلوک 6.25 بیت‌کوین وجود دارد. در سال 2024، جایزه یک بلاک برای ماینرها 3.125 بیت کوین خواهد بود.

همواره نظر کارشناسان حوزه رمز ارز نسبت به ارزش بیت‌کوین مثبت بوده است تا جایی که پیش‌بینی شده است در انتهای سال 2022 ارزش هر بیت کوین می‌تواند به بالای 100 هزار دلار برسد. پیشنهاد کارشناسان ماینینگ این است که با تحلیل صحیح و دانش بالا باید نسبت به فروش بیت‌کوین‌های استخراج شده عمل کرد و هرگز نباید بصورت هیجانی و شتابزده با افت ارزش بیت‌کوین اقدام به فروش کرد.

همانطور که قبل‌تر اشاره شد با افت ارزش بیت‌کوین در شبکه جهانی بسیاری از ماینرهای ضعیف که با هزینه برق بالا در حال استخراج هستند از شبکه خارج می‌شود و در نتیجه سختی شبکه پایین می‌آید. این یک فرصت برای ماینرهای قوی (تراهش بالا) است که جوایز بیشتری را از شبکه بیت کوین دریافت کنند و بیت کوین‌های بیشتری را استخراج نمایند. البته همه این‌ها برای زمانی است که ماینرها با برق ارزانتری نسبت به دیگران عملیات استخراج را انجام دهند.

از طرفی دیگر یکی از دغدغه‌های همگان برای شروع فعالیت در صنعت ماینینگ، قیمت بالای تجهیزات ماینینگ و از همه مهمتر خود دستگاه ماینر قوی است. قیمت یک ماینر پر سود مانند S19pro با قدرت پردازش 110 تراهش به عوامل متفاوتی بستگی دارد که یکی از آن ها قیمت بیت کوین است. در حال حاضر با افت ارزش بیت‌کوین قیمت ماینرهای متفاوت به شدت کاهش پیدا کرده است که به عنوان مثال در بازار ایران با وجود افزایش قیمت دلار برای همین ماینر S19 pro تا حدود 100 میلیون کاهش قیمت داشته‌ایم.

اما برای محاسبه سود یک دستگاه ماینر باید عوامل متفاوتی را در نظر بگیریم؛

 اولین مورد، ارزش آن رمز ارز است. این مورد در این بازارِ تماما قرمز یک اثر منفی را در میزان سوددهی ماینر دارد.

دومین و مهمترین عامل سوددهی یک ماینر سختی شبکه رمز ارز است. به زبان ساده می‌توان سختی شبکه را اینگونه تعریف کرد که هرچه تعداد ماینر های فعال در شبکه جهانی زیادتر باشد سختی شبکه رمز ارز زیاد می‌شود و میزان سود برای هر ماینر کاهش میابد.

سومین عامل مهم در میزان سود یک دستگاه ماینر هزینه برق است که تقریبا ثابت است و بستگی به نوع برق مصرفی و منطقه استفاده از ماینر دارد. با توجه به مصرف برق دایمی و زیاد دستگاه های ماینر هر چه هزینه برق مصرفی که بر حسب کیلو وات ساعت محاسبه می‌شود ارزان تر باشد میزان سود ماینر نیز بیشتر می‌شود.

برای تحلیل میزان سود دستگاه باید به این نکته توجه شود که عامل دو و سه یعنی سختی شبکه و ارزش یک رمز ارز معمولا یک نسبت مستقیم با هم را دارند؛ یعنی هر چه ارزش یک رمز ارز بیشتر میشود سختی شبکه نیز زیاد می‌شود و هرچه ارزش رمز ارز در بازار کاهش پیدا کند سختی شبکه هم پایین‌تر می‌آید.

نتیجه همه اطلاعات بالا این است که بهترین زمان برای خرید ماینر بیت‌کوین و شروع سرمایه‌گذاری در صنعت ماینینگ همین حالا است. سرمایه‌گذاری با سرمایه اولیه ریالی اما با درآمد دلاری بالا و ماهیانه که با آن در مقایسه با دیگر بازارهای سرمایه گذاری مانند ملک، طلا و ... شاهد اختلاف بسیار زیادی در میزان سودهی خواهیم بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارزش بیت کوین برای ماینرها سرمایه گذاری بیت کوین ها رمز ارز ها سختی شبکه میزان سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد