Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قربان زاده افشاگری بی سابقه از زد و بند در باشگاههای استقلال و پرسپولیس کرد

حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص بدهی های کلان پرسپولیس و استقلال صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، قربان‌زاده در مورد زد و بندهای مدیران عامل سرخابی‌ها در گذشته عنوان کرد:

شفافیت فقط مربوط به حال نیست و به گذشته‌ هم ربط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته تسویه بدهی‌ها در باشگاه‌ها حضور دارند و در حال رایزنی هستند. ورود ما هم نظارتی است که باید روی منابع صورت بگیرد چون باید صرف بازپرداخت بدهی بشود. متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل اینکه وضعیت نامناسب مالی داشتند و هشت شان گروی نه شان بوده، به هر وسیله‌ای متوسل می‌شدند. البته مدیرانی هم داشتیم که سالم کار کردند اما چون سیستم ناسالم و نا کارآمد بوده و اعضای هیات مدیره برای ورود باید قول تامین منابع مالی می‌دادند، این اتفاقات رخ می‌داد. افراد بعضی به عنوان عضو هیت نیدره پولی را در دراز مدت تامین می کردند و این اتفاق از مسیری می افتاده که باشگاه به یک فرد اعتماد می کرده و همان فرد هم یک شرکتی را می آورده و طرف قرارداد می شده و اسمش هم می شد قرارداد قرض الحسنه، اما فقط اسمش قرارداد قرض الحسنه بوده! 

او ادامه داد:

برای مثال برای دریافت مبلغ 9 میلیارد و 66 میلیون تومان قراردادی بسته شده که باشگاه باید یک ماهه آن‌را بر می‌گرداند. باشگاهی که این همه مشکل داشته، چگونه باید آن را پرداخت کند؟ بعد از زمان پرداخت آن، روزی 40 میلیون تومان باید جریمه پرداخت می‌شد. به طور طبع یک بخشی پرداخت شده اما حدود 6 میلیارد پرداخت نشده است. اگر تا امروز حساب کنیم، نزدیک 32 میلیارد باید پرداخت شود! اگر آنها از بانک وام می گرفتند نهایتا دو برابر می شد نه این همه بدهی بر جای بگذارد. این قرارداد قرص الحسنه نوعی ربا است.

قربان زاده افزود:

در این خصوص شائبه زد و بند وجود دارد اما تا وقتی در دادگاه اثبات نشده، نمی توان اتهامی زد. مسیرش را فراهم کردیم و نهادهای نظارتی ورود خواهند کرد. امروز هم جلسه داریم. در برخی مواقع عضو هیات مدیره باشگاه، خودش عضو هیات مدیره شرکت طرف قرارداد بوده و در موارد بسیاری اسم نبوده و بعد از پیگیری ها معلوم شده شرکت کاغذی و سوری است! این شرکت سوری آمده واسطه شده برای دریافت وام از یک بانکی و پشت آن چک را رییس هیات مدیره وقت مهر و امضای باشگاه را زده و بانک الان باشگاه را می شناسد. آن مهر هم دست رییسه هیات مدیره بوده و می توانسته پشت هر چکی را مهر بزند اما باشگاه را گرفتار کرده است.

قربان زاده گفت:

نمونه دیگر؛ قراردادی در سال 93 با فردی بسته شده که بیاید پیمان مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرد یعنی درآمدها را بگیرد و هزینه هایش را تقبل کند و ما به زای سودی که به دست می آورد بشود چیزی که خودش مدیریت کرده است. تا 10 میلیارد توانسته این کار را کند بعد دیده نمی تواند و در مسیری رفته که باقی اعضای هیات مدیره را وارد کرده که آنها نظر بدهند و اعضای هیات مدیره و رییس وقت آن را کنار گذاشتند اما قرارداد را فسخ نکردند. آنها دنبال منابعی بودند برای پرداخت و بعد از مدتی قرارداد پیمان مدیریت را تبدیل به قرض الحسنه کردند. از آن سال تا الان 10 میلیارد، چند ده میلیارد بدهی شده است. کسی که در یک سال درآمدهایی هم داشته و کسی نمی داند آن 10 میلیارد چگونه صرف شده و کجا رفته، ما صرفا می دانیم آن فرد مدعی است 10 میلیارد هزینه کرده و تا امسال مبلغ زیادی بدهی هم اضافه شده است. بدهی این دو باشگاه به دلیل این بی نظمی و سو مدیریتی که در باشگاه وجود دارد آنقدر افزایش داشته است.

اخبار داغ 

زیدان در آخرین لحظه از هدایت پاری سن ژرمن منصرف شده است عزم راسخ منچستریونایتد برای توافق در مورد فرنکی دی یونگ در هفته جاری علی مرادی از فدراسیون وزنه‌برداری رفتنی شد واکنش علی کریمی به مهاجرت: وطن خانه ی پدریست!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قربان زاده هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

اما در واکنش به این ادعای یاسین سلمانی، یکی از مدیران استقلال مدعی شد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات، بالاترین مبلغی که به یاسین سلمانی پیشنهاد کرد، ۸ میلیارد تومان بود.

این مدیر باشگاه استقلال به خبرنگار ایسنا گفت: اگر یاسین سلمانی، ویس یا پیامی از باشگاه استقلال دارد که شخصی از مدیران این باشگاه به او مبلغی بالاتر از ۸ میلیارد پیشنهاد کرده، لطفا این سند را منتشر کند. باشگاه استقلال فقط در یک مقطع پیشنهاد جذب این بازیکن را به مدیر برنامه‌اش ارائه کرد و بالاترین پیشنهادی هم که به او دادیم، ۸ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟