Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کند این قطار از ریل خود خارج نشده است، گفت: طرف آمریکایی باید هر چه زودتر به مسیر امضای توافق برگردد ،برای یک توافق خوب و پایدار و موثر آماده هستیم.

 نشست خبری هفتگی سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دقایقی پیش در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مذاکرات وین گفت: سیاست یک بام و دو هوای ایالات متحده برای همه روشن است و زمانی که اظهارات آمریکا را گوش می‌دهیم که آنها بخواهند خطای ترامپ را جبران کنند اما این رفتارها ادامه همان سیاست های شکست خورده ترامپ است، نمی‌دانیم  که آیا باید قسم حضرت عباس را قبول کرد یا دم خروس را در حالی آنها همچنان همان مسیر ترامپ را ادامه می‌دهند.

ابتکار ایران از طریق بورل به گوش طرف مقابل رسانده شد

خطیب زاده در پاسخ به سوال در مورد پیشنهادات ایران به آمریکا قبل از صدور قطعنامه گفت: همانطور که آقای امیر عبداللهیان گفتند ایران قبل از صدور از قطعنامه تمام تلاشش این بود که مسیر توافق را هموار کند. قبل از اجلاس شورای حکام و صدور قطعنامه ایران مجددا تلاش کرد مسیر توافق را هموار کند.

وی تاکید کرد: در تمامی این مدت ابتکارات ایران بوده که به رغم کارشکنی‌ها و اتلاف انرژی که آمریکا از ما و بقیه تلف کرده است تلاش کردیم مسیر مذاکرات را جلو ببریم. قبل از نشست شورای حکام ابتکار ایران از طریق بورل به گوش طرف مقابل رساندیم و برای اولین بار از طریق دو وزیر خارجه این ابتکار و پیشنهاد ایران منتقل شد و نقشه راهی داده شد ولی آمریکا مجددا تصمیم گرفت این توافق را عقب بیندازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: با این برداشت غلط و توهم که اهرم‌سازی می‌کند به شورای حکام رفت که البته پاسخ ایران قاطع و متناسب بود. مسیر همان مسیر دیپلماسی است.

خطیب زاده همچنین گفت: اگر آمریکا  تعهداتش ذیل برجام را انجام بدهد و تحریم ها علیه ملت ایران را لغو کند، براساس ابتکار ایران می‌توانیم توافق را نهایی کنیم.

ایران همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کند/ این قطار از ریل خود خارج نشده است

وی گفت: ایران همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کند این قطار از ریل خود خارج نشده است ما در این نقطه قرار داریم چون آمریکا از برجام خارج شده و فشار حداکثری را اعمال کرد، که به تعبیر خودشان به شکست مفتضحانه منتج شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه اظهار داشت: طرف آمریکایی باید هر چه زودتر به مسیر امضای توافق برگردد،برای یک توافق خوب و پایدار و موثر آماده هستیم.

حجم روابط تجاری ایران با همسایگان در برخی حوزه ها ۴ برابر شده است

وی در مورد عملکرد یکساله وزارت امورخارجه گفت: معطل نکردن وظایف وزارت خارجه به مذاکرات هسته ای در قالب خنثی سازی تحریم ها را پیگیری کردیم ،مهمترین اولویت وزارت خارجه همسایه محوری بود، بیشترین رفت و آمدها را با همسایگان داشتیم.حجم روابط تجاری ایران با همسایگان در برخی حوزه ها ۴ برابر شده است.

خطیب زاده گفت: در حوزه کنسولی بعد از چندین سال شورای عالی ایرانیان به ریاست جمهور برگزار شد و کار ایرانیان نظم گرفت.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در مورد تحولات سوریه اظهار داشت: موضع ما در خصوص تحولات سوریه کاملا روشن است و روابط ما با ترکیه خوب است و اتفاقا در نشستی که در آستانه بود گفت و گوهایی خوبی بین ایران و ترکیه بود و تلاش کردیم حاکمیت سوریه حفظ شود.

امیدوارم در عمل شاهد آزادی محموله توقیف شده ایران از سوی یونان باشیم

خطیب زاده در مورد آخرین وضعیت کشتی های یونانی توقیف شده در ایران گفت: این کشتی‌ها، مراحل قضایی خود را در محل طی می‌کنند و دولت یونان تلاش کرده است تا مستندات خود را ارائه کند که فرایند آزادسازی انجام شود. امیدوارم در عمل شاهد آزادی محموله توقیف شده ایران از سوی یونان باشیم.

وی در مورد منابع آزاد شده ایران در عراق اظهار داشت: هر خبر خوبی را برخی تلاش دارند تلخ کرده و یا تشکیک کنند، به رغم همه فشار های تلاش کردیم بدهی هایمان را وصول کنیم بدهی وزارت برق عراق به وزارت نیرو از طریق بانک تی بی آی وصول شده،این خبر کاملا مورد تایید است از دولت عراق برای تلاش در راستای بازپرداخت بدهی تشکر می کنیم.

مهمترین اولویت یک سال گذشته وزارت امور خارجه همسایه محوری بود

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد عملکرد یکساله وزارت امور خارجه گفت: وظایف وزارت امور خارجه را برای مذاکرات هسته‌ای معطل نکردیم و کار خود را در قالب خنثی‌سازی تحریم‌ها پیگیری کردیم.

خطیب زاده ادامه داد: مهمترین اولویت وزارت خارجه همسایه محوری بود، بیشترین رفت و آمدها را با همسایگان داشتیم.حجم روابط تجاری ایران با همسایگان در برخی حوزه‌ها ۴ برابر گسترده شده است. در حوزه کنسولی نیز بعد از چندین سال شورای عالی ایرانیان به ریاست جمهور برگزار شد و کار ایرانیان نظم گرفت.

لاوروف آخر این هفته به تهران می‌آید

وی گفت: پایان هفته جاری میزبان آقای لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواهیم بود و به دنبال افزایش همکاری ها در حوزه اوراسیا و قفقاز هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران نیز گفت: هدف ما رسیدن به روابط اقتصادی ۳ میلیارد دلاری با قزاقستان است.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به شایعه استعفای باقری کنی

وی در مورد استعفای آقای باقری گفت: اجازه بدهید در حد شایعات باقی بماند, مذاکره کنندگان ما در حال کار خودشان هستند.

خطیب زاده درباره پرداخت بدهی عراق به ایران، گفت: بدهی وزارت برق عراق به وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک TBI وصول شد و کم و کیف آن را بانک مرکزی توضیح دهد و از دولت عراق در این زمینه تلاش می‌کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات گروسی تاکید کرد: آقای گروسی باید در چارچوب وظایف فنی خود اظهارنظر کند. بیانیه مشترکی که در پنجم مارس منتشر شد و اگر آژانس سؤال داشته باشد مسیر آن رفت و برگشت‌هاست.

ادامه دارد...

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا وزارت امور خارجه ایران سعید خطیب زاده مذاکرات وین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سخنگوی وزارت امور خارجه مسیر دیپلماسی خارج نشده وزارت خارجه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد