Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@10:31:58 GMT

ضابطه‌ای در بازار اجاره بهای مسکن نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۹۷۴۸

ضابطه‌ای در بازار اجاره بهای مسکن نیست

ایسنا/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضابطه‌ای در بازار اجاره بها مسکن نیست، گفت: متاسفانه مصوبه افزایش اجاره‌بها در هر سال تاسقف ۲۵ درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای دیگر و ۱۵ درصد در سایر شهرهای کوچک کشور رعایت نمی‌شود و پشتوانه قانونی محکمی ندارد.

کیومرث سرمدی واله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اخیرا در نشست سران سه قوا مصوبه تعیین حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال تا سقف ۲۵درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای سراسر کشور به تایید سران قوا رسید که این امر نقطه امید و گشایش برای کاهش مشکل مستاجران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ایجاد ضرورت پشتوانه محکم قانونی برای این طرح افزود: مجلس باید از بُعد دیدگاه نظارتی و قانونگذاری خود ورود پیدا کند و این طرح در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

سرمدی واله افزود: با این فضای قیمت بالای اجاره‌بهای مسکن مستاجران به عنوان طیفی از جامعه رها شده‌اند  و کسی به فریادشان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: عملا ضابطه ای در بازار مسکن وجود ندارد و  به همین دلیل به هر نحوی که دلشان می‌خواهد اجاره بها را قیمت گذاری می کنند.

سرمدی واله تاکید کرد: اینجا وظیفه دولت و وظیفه نظارتی مجلس  جدید ایجاب می کند ورود پیدا کرده و این معضل بزرگ خانواده‌های مستاجر را مرتفع کند چرا که افزایش افسارگسیخته اجاره بها زندگی را بر آنان سخت کرده است.

وی یاد آور شد:با پرداختن سران قوا در نشست اخیرشان به این موضوع مهم و نیز نیت مجلس برای ورود به این مشکل امیدواریم با ایجاد یک پشتوانه  قانونی و ظابطه‌مند بتوان نسبت به حل این معضل اقدام و کمک کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها اجاره بهاء مسكن نماينده مجلس مستاجر نشست سران قوا اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول

هونگچی H۵ محصول وارداتی گروه بهمن است که نخستین نمونه‌های آن اواخر سال ۱۴۰۲ وارد بازار ایران شدند. مالکان خودرو‌های وارداتی جدید به‌طور معمول خودرو‌های تحویل‌شده را برای فروش آگهی می‌کنند، ازاین‌رو قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد مشخص شده است. این خودرو با قیمتی بیش از ۶.۵ میلیارد تومان در بازار آزاد، به یکی از گران‌ترین خودرو‌های چینی ایران تبدیل شده است.

به گزارش دیجیاتو، البته باید یادآور شویم که قیمت هونگچی H۵ از سوی گروه بهمن معادل دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان اعلام شده است. بااین‌حال برای خرید هونگچی H۵ از بازار آزاد، باید حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد بپردازید. البته در برخی آگهی‌ها، قیمت این خودرو تا هشت میلیارد تومان نیز ذکر شده است!

جدول قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد، اردیبهشت ۱۴۰۳:

بدون شک تصور لوکس بودن هونگچی اچ ۵، نقش مهمی در افزایش بهای این سدان دارد و فروشندگان سعی دارند جایگاه هونگچی H۵ را در بازار ایران ارتقا دهند تا اتومبیل خود را گران‌تر بفروشند. سطح امکانات به‌کاررفته در هونگچی H۵ نیز قابل‌قبول است و مواد باکیفیتی را در نقاط مختلف کابین خودرو خواهید یافت. با‌این‌حال نباید فراموش کرد که همچنان هونگچی H۵ یک محصول چینی است و نباید با محصولات اروپایی مقایسه شود.

بهای فول‌ترین نسخه هونگچی H۵ در بازار امارات متحده عربی ۱۱۰ هزار درهم (یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان) است. همین نسخه خودرو در بازار عربستان سعودی نیز ۱۰۲ هزار ریال سعودی (یک میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان) قیمت دارد؛ بنابراین خرید هونگچی H۵ با قیمت ۶، ۷ یا ۸ میلیارد تومان به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

دیگر خبرها

  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها