Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته کارشناسان، کاکائو و موز تا سال ۲۰۵۰ از بازارهای جهانی محو خواهد شد و مردم باید خود را برای وداع با سیب‌زمینی هم آماده کنند.

به گزارش رسانه‌های عربی، کارشناسان خبر دادند، خشکسالی و افزایش گرما در جهان که منجر به تغییرات زیست‌محیطی در کره زمین شده است بعضی از محصولات زراعی را به طور کامل از بین می‌برد، این در حالی است که تولید برخی دیگر از محصولات نیز مقرون به صرفه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناسان با اشاره به دشوار شدن تولید محصولاتی همچون موز، برنج، قهوه و سیب‌زمینی احتمال دادند در سال ۲۰۵۰ دیگر خبری از گیاه کاکائو نباشد.

تحقیقات جدید انجام‌گرفته از سوی دانشگاه اکستر بریتانیا حاکی از آن است که احتمال از بین رفتن موز نیز در شرایط بد زیست‌محیطی در همان سال وجود دارد.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل هم در گزارشی اعلام کرد، منابع آب برای برنج‌کاری به ویژه در آسیا بسیار کم خواهد شد، از این رو تعداد زمین‌‌هایی هم که امکان عمل‌آوری برنج را دارند در قرن آینده ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

برخی دیگر از کارشناسان هم از خطر انقراض دانه‌های قهوه صحبت کردند و احتمال دادند سیب‌زمینی هم به این سرنوشت دچار شود.

منبع: اعتمادآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاکائو سیب زمینی موز سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی منچستر یونایتد با لیگ قهرمانان اروپا

امید تیم فوتبال منچستر یونایتد با تساوی مقابل برنلی رده نوزدهمی برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید.

به گزارش فارس، در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد در اولدترافورد مقابل برنلی به تساوی یک بر یک رسید.

در این بازی برای یونایتد آنتونی در دقیقه 79 گلزنی کرد ولی برنلی توانست در دقیقه 87 توسط آمدونی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی برساند.

یونایتد با این تساوی 54 امتیازی شد تا امیدش برای رسیدن به رده چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به پایان برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارسلونا فاتح نبرد سن سیرو مالک منچستر یونایتد در گذشت

دیگر خبرها

  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • خداحافظی منچستر یونایتد با لیگ قهرمانان اروپا
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • (ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس)
  • ویدیو کامنت| کاکائو معضل جهانی شد!
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم