Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ملکی گفت: مینی اینفلوئنسرهای مجازی، کودکانی هستند که قربانی والدینی شده‌اند که یاد گرفته‌اند چطور از زندگی روزمره کسب درآمد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا ملکی کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مینی اینفلوئنسرهای مجازی، کودکانی هستند که قربانی والدینی شده‌اند که یاد گرفته‌اند چطور از زندگی روزمره کسب درآمد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی، دنیای کودکان را از دختر و پسر بچه‌ها گرفته است و آنها تبدیل به کودکان کار مجازی شده‌اند.   ملکی افزود: امروز به وفور این صحنه ها را در اینستاگرام می بینیم و این ظلم به کودک محسوب می شود.   این کارشناس تصریح کرد: اخیرا نیز با پیج اینستاگرام یک نوجوان مواجه شدیم که دارای دو همسر است و توانسته نوجوانان بسیاری را جذب کند و نکات غیراخلاقی بسیاری را به مخاطب خود منتقل می کند.     وی گفت: آینده کودکان و نوجوانان ما در فضای ولنگار مجازی در خطر است، فرزندانی که بدون دانش وارد این فضا شده اند.   ملکی افزود: اینستاگرام به طور غیر مستقیم در حال تزریق فرهنگ غربی به کودک و نوجوان است و سند ۲۰۳۰ عملا در کشور برای این رده سنی در حال پیاده سازی است.   این کارشناس ادامه داد: باید دوره های سواد رسانه از مقطع ابتدایی به کودکان و نوجوانان توسط مدرسین متخصص آموزش داده شود.   وی با بیان اینکه سواد رسانه ای فرزندان از والدین پیشی گرفته است، گفت: باید همانند بعد از جنگ تحمیلی که دوره های نهضت سوادآموزی همگانی شد، اکنون دوره های سواد رسانه همگانی شود تا والدین نیز سوار بر قطار تکنولوژی شوند.   ملکی عنوان کرد: کودکان و نوجوانان در بستر اینترنت نا امن، بسیار فردگرا شده اند و روحیه کار گروهی را ندارند.     این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر امروز برای بحث آموزش سواد رسانه هزینه نکنیم، در آینده نمی توانیم جلوی آسیب های فضای مجازی که به کف جامعه کشیده شده را بگیریم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سواد رسانه شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • آموزش سواد مالی به کودکان