Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@12:05:31 GMT

مذاکره ایران و روسیه درباره همکاری خودرویی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۰۰۱۸

مذاکره ایران و روسیه درباره همکاری خودرویی

معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با اشاره به امکان برقراری همکاری‌ خودرویی بین ایران و روسیه، گفت: با توجه به اینکه هر دو کشور در تولید رنو کار کرده‌اند، می‌توان امکان راه‌اندازی پلت‌فرم‌ ال نود و ساندرو در ایران را بررسی‌ کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا پیمان پاک در رابطه با همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزه خودروسازی، گفت: ایران و روسیه درباره همکاری مشترک صنعتی، تجاری، اقتصادی فصل مشترکی را در حوزه‌های مختلف کشتی‌سازی، تجهیزات پزشکی، دارو، ساختمان سازی تشکیل داده‌اند و برای همه این گروه‌ها کارگروهی ایجاد شده از در بین تمام این کارگروه‌ها کارگروه دارو و تجهیزات پزشکی از همه پیشرفته‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: با توجه به توانمندی‌های دو کشور در حوزه‌های صنعتی یاد شده در بخش‌هایی از صنعت ما می‌توانیم تکنولوژی خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهیم و در بخش‌هایی نیز آنها می‌توانند تکنولوژی خود را در اختیار ما قرار می‌دهند و در بخش‌هایی مانند خودرو که هر دو کشور دچار محدودیت هستند، به عنوان برنامه جایگزین واردات کار مشترک از قبیل تحقیق، توسعه، ارتقا فناری، همکاری مشترک و تجاری سازی فناوری را می‌توانیم انجام دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بنابراین در حوزه خودرو نشست‌های مختلفی در زمینه خودروهای سنگین، ون، مینی‌بوس بین دو کشور برگزار شده است و به این نتیجه رسیده‌ایم که در بخش‌هایی ما خریدار کالا از آنها باشیم و در بخش‌هایی نیز آنها خریدار قطعات مورد نیاز از ما باشند.

وی اظهار داشت: در حوزه خودروهای سبک، موضوعات مختلفی وجود دارد که یکی صادرات قطعات خودرویی است که در ایران تولید می‌شود. وضعیت ما در زمینه ساخت قطعات خودرویی خوب است بنابراین قطعه‌سازان را به روس‌ها معرفی کرده‌ایم و مذاکراتی نیز بین طرفین برای صادرات قطعات خودرو انجام شده است البته یک سری از قطعات مورد نیاز ما نیز در زمینه خودروهای سبک توسط روس‌ها قابل تولید است.

پیمان پاک با بیان اینکه موضوع دوم در حوزه خودروهای سبک، پلتفرم‌ها است، گفت: هر دو کشور در زمینه تولید خودروهای رنو کار کرده‌اند ضمن اینکه ما دارای دو پلتفرم خوب ال نود و ساندرو هستیم که امکان دارد در بررسی‌ها مشترک به این نتیجه رسد که بتوان آن را دوباره احیا کرد.

وی اظهار داشت: البته احیا این دو پلتفرم باید توسط تیم های فنی بررسی شود اما بهرحال ممکن است دو کشور بتوانند بر روی پلتفرم مشترک کار کنند. لذا گروه‌های فنی می‌توانند این مساله را بررسی کنند تا در آینده نزدیک در این زمینه به نتیجه برسیم.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: بازار خوبی برای صادرات داروهای بیوتکنولوژیک ما به روسیه وجود دارد ضمن اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی نیز ما از وضعیت خوبی نسبت به روس‌ها برخوردار هستیم و می‌توانیم در این بخش نیز به این کشور صادرات داشته باشیم.

وی افزود: در کشتی‌سازی، حوزه صنعت ساختمان و ساخت توربین‌ها نیز کارگروه‌های مشترکی تشکیل شده است.

پیمان پاک اظهار داشت: فعالیت در تمام حوزه‌های یاد شده بر عهده فعالین اقتصادی است و کارگروه‌های تخصصی باید در زمینه‌های یاد شده بررسی‌های لازم را انجام دهند و بخش دولتی فقط می‌تواند تسهیل‌گری کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سه ماه گذشته همکاری بسیار گسترده و خوبی بین دو کشور ایجاد شده و توفیقات بسیار خوبی در حوزه تجارت بین دو کشور بدست آمده است.

وی افزود: در زمینه ترانزیت بسیار موفق عمل کرده‌ایم و اگرچه در زمینه‌های مختلف تجاری بین دو کشور توفیقات خوبی نسبت به سال گذشته بدست آورده‌ایم اما هنوز به نقطه ایده‌ال نرسیده‌ایم اما دولت ساز و کاری را فراهم کرده است تا در داخل هماهنگی بین تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها بوجود آید.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مذاکره ایران و روسیه همکاری مشترک خودرویی ساختمان سازی ایران و روسیه بین دو کشور بخش هایی معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالار‌های مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیاد‌های فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکار‌های گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام نمایند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیاد‌های هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکستر‌های سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهاد‌های اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی