Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@13:42:01 GMT

چگونه تشخیص دهیم کود مرغوب است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۰۰۵۹

چگونه تشخیص دهیم کود مرغوب است؟

خرید کود یکی از مواردی است که تمامی صاحبان گلخانه ها و کسانی که در زمینه پرورش گل و گیاه فعالیت دارند به آن نیاز دارند. با توجه به این موضوع که امروز محصولات متنوعی در بازار موجود هستند، شناخت کود مرغوب اهمیت زیادی دارد و به افراد کمک می کند تا محصولی را که متناسب با گیاهشان است خریداری کنند. اگر شما نیز در زمینه پرورش گل و گیاه فعالیت دارید، در ادامه این گزارش همراه ما باشید تا به توضیح مواردی که در هنگام خرید کود نیاز دارید بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از کود چه مزایایی را برای گیاهان به همراه دارد؟

کود با کیفیت مزایای زیادی را برای گیاهان به همراه دارد که از مهمترین آنها می توان به موراد زیر اشاره کرد:

کود خاک را حاصلخیز می کند. کود به پرورش گیاهان کمک می کند و آنها را در بهترین حالت پرورش می دهد. کود به حفظ محیط زیست کمک می کند. کود فرسایش خاک را به حداقل می رساند. آیا تمامی گیاهان به کود نیاز دارند؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان خرید کود پرسیده می شود در این باره است که آیا تمامی گیاهان به کود نیاز دارند! اگر شما گل ها و گیاهان زیادی دارید که در یک مکان پرورش می دهید پاسخ به این سوال مثبت است. همچنین، اگر می خواهید گل های آپارتمانی شما به بهترین شکل رشد پیدا کنند، باید کود تهیه کنید.

کود در حقیقت شامل تمامی عناصر معدنی است که گیاهان برای رشد مناسب به آنها نیاز دارند. اگر این عناصر در خاک کاهش پیدا کنند، سبب می شود که خاک ضعیف شود و دیگر ریشه گیاه نمی تواند موارد مورد نیاز را جذب نماید و همین امر مشکلات زیادی را برای گیاهان به وجود می آورد.

کود مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

خرید کود مرغوب یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که می تواند بر رشد گیاهان اثر بگذارد. کود مرغوب دارای ویژگی های زیر است:

کود مرغوب بافت سبکی دارد. اگر بافت کود بیش از اندازه سنگین باشد می تواند به خاک آسیب وارد کند. مشخصات فنی کود مرغوب بر روی بسته ذکر شده است. شما قبل از خرید باید به دقت بررسی کنید کدام املاح معدنی در کود به کار رفته اند. کود مرغوب تلفیقی از بوی خاک و املاح معدنی است. اگر احساس کردید بوی املاح معدنی کود بیش از اندازه بالاست، ممکن است نشان دهنده این باشد که املاح آن طبق استاندارد تنظیم نشده اند. کود مایع خوب است یا جامد؟

اگر برای خرید کود به مراکز معتبر مراجعه کنید، متوجه می شوید که کود به صورت مایع و جامد در بازار موجود است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کود مایع مناسب است یا جامد! بهتر است بدانید هیچ تفاوتی میان کودهای مایع و جامد وجود ندارد و تنها تفاوت مرتبط به ظاهر آنهاست. شما می توانید با توجه به سلیقه، ترجیحات و محیطی که کود را نگهداری می کنید، کود جامد یا مایع را سفارش دهید و سپس با استفاده از آنها به رشد گیاهان خود کمک کنید.

کود ادونس چیست؟

کود ادونس یکی از محصولاتی است که در زمان خرید کود به خریداران پیشنهاد می شود. این کود دارای فرمول های انقلابی است و تنواسته است با ویژگی های شگفت انگیزی که دارد به تولید محصولات بزرگتر، خوشمزه تر و بیشتر در گیاهان کمک کند. از کود ادونس می توان در تمامی مراحل رشد گیاه از جوانه زنی گرفته تا شکوفایی گل های زیبا استفاده کرد. امروزه، دانشمندان به نامی در این شرکت کار می کنند و توانسته اند با ارتقا کود ادونس  نیازهای گیاهان را تامین نمایند.

کود بایوبیز چیست؟

کود بایوبیز یکی دیگر از محصولاتی است که در پروسه خرید کود به خریداران پیشنهاد می شود. این کود در دسته کودهای ارگانیک قرار می گیرد و به گیاهان کمک می کند تا برگ های سالمی داشته باشند. همچنین، کود بایوبیز باعث می شود گیاهان در دوران گلدهی گل های زیبا و شاداب تولید کنند و این کود مواد مغذی و قندی دوره رشد گیاهان را تامین می نماید. این کود ارزش غذایی بالایی دارد و همین امر یکی دیگر از مواردی است که باعث رشد گیاه می شود.

برای خرید کود به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم به ویژگی های مهم در خرید کود مرغوب اشاره کنیم. کود مرغوب بافت سبکی دارد و هرگز بوی تند املاح معدنی نمی دهد. همچنین، اگر کود را از مراکز معتبر تهیه کنید می توانید مشخصات فنی کود را به دقت بررسی کنید و متوجه شوید از هر املاحی چه مقدار در کود به کار رفته است.

اگر می خواهید برای خرید کود از جمله کود ادونس و کود فیدینگ اقدام کنید، می توانید به فروشگاه تهران گرولایت مراجعه کنید. این فروشگاه در زمینه فروش محصولات کشاورزی فعالیت دارد و محصولاتی با کیفیت بسیار بالا را به شما ارائه می دهد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: املاح معدنی خرید کود نیاز دارند رشد گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات