Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری رژیم صهیونیستی از تلاش حزب لیکود این رژیم به ریاست "بنیامین نتانیاهو" برای ارائه پیش‌نویس قانون انحلال کنست خبر دادند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایران اکونومیست، روزنامه عبری زبان «معاریو» اعلام کرد که حزب لیکود تصمیم دارد دو روز دیگر (چهارشنبه) پیش‌نویس قانون انحلال کنست اسراییل (رژیم صهیونیستی) را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه می افزاید: در صورتی که لیکود نتواند اکثریت اعضای کنست را با خود برای انحلال کنست همراه سازد، قبل از رای‌گیری، پیش‌نویس قانون مذکور را پس خواهد گرفت.

از سوی دیگر، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو خواستار حمایت «نیر اورباخ» عضو کنست از لایحه انحلال کنست در رای گیری چهارشنبه آینده است و در صورتی که اورباخ حمایت خود از انحلال کنست را اعلام نکند، لیکود این هفته لایحه انحلال را ارائه نخواهد کرد که در این صورت تا پایان ماه جاری به تعویق خواهد افتاد.

اورباخ در جریان مذاکرات خود با احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی بارها گفته بود که به دنبال تشکیل یک دولت جایگزین است که توسط بنیامین نتانیاهو رئیس اپوزیسیون تشکیل شود.

العربی الجدید اخیرا در گزارشی نوشته است که «بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی در زمان کنونی به بالاترین حد خود رسیده است. گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی نیز نشان می‌دهد که "نیر اورباخ" عضو حزب یمینا که تحت ریاست "نفتالی بنت" نخست وزیر اسراییل قرار دارد، به بنت تا دوشنبه آینده فرصت داده است تا بر اوضاع  کابینه‌اش مسلط شود، در غیر این صورت، اورباخ هفته آینده به قانونی که برای انحلال کنست پیشنهاد شده و طرفداران نتانیاهو به دنبال استفاده از آن جهت فرصتی برای سقوط کابینه نفتالی بنت هستند، رای مثبت خواهد داد».

رژیم صهیونیستی تاکنون چهار انتخابات پارلمانی دشوار را از سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار کرده که به تشکیل کابینه های شکننده منجر شده است.

درحالی که سران کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی این روزها با شدت گرفتن بحران سیاسی برای نگهداری ستون‌های سست و لرزان کابینه خود تقلا می کنند، حزب اپوزیسیون لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین رقیب برای کنار زدن آنها و بازگشت به قدرت خط و نشان می کشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: حزب لیکود ، اسرائیل ، نفتالی بنت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حزب لیکود اسرائیل نفتالی بنت بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون انحلال کنست حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اکنون در میان آرواره‌ها گیر کرده است، زیرا از یک سو، جنبش حماس برای دستیابی به خواسته‌های خود برای پایان دادن به جنگ فشار می‌آورد و از سوی دیگر، دولت بایدن او را برای نشان دادن انعطاف‌پذیری بیشتر تحت فشار قرار داده است.

براساس گزارش المیادین، این رسانه‌ها افزودند: شدت فشار آمریکایی‌ها تعیین خواهد کرد که آیا نتانیاهو به تلاش‌های دولت آمریکا پاسخ خواهد داد یا خیر.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، گام‌های آمریکا تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر تداوم تحولات خواهد داشت و واشنگتن پیشنهاد می‌کند امتیاز رژیم صهیونیستی با ویژه توافق عادی‌سازی بین این رژیم و عربستان سعودی، به پایان برساند.

این روزنامه با اشاره به اینکه اگر نتانیاهو از عقب نشینی از حمله به رفح امتناع ورزد، ممکن است علاوه بر تشدید محاصره بین المللی، محدودیت‌هایی بر صادرات تسلیحات آمریکایی به اسرائیل اعمال شود، گفت: تحریم اقتصادی اعلام شده از سوی ترکیه تنها موجب ایجاد محدودیت‌هایی برای ارتش اسرائیل می‌شود اما تحریم‌های دیگر ممکن است بعدا اعمال شود.

هاآرتص همچنین اعلام کرد که خطر صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و دیگر مقامات صهیونیستی از دادگاه لاهه به ویژه برای نتانیاهو مضر است، زیرا مستقیماً متوجه وی است.

از سویی دیگر تظاهرات‌ها در تل آویو برای توافق فوری مبادله، سرنگونی کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام در تل آویو همچنان در حال برگزاری است.

شایان ذکر است که خانواده‌های اسرای صهیونیستی فشار زیادی بر کابینه نتانیاهو وارد می‌کنند تا آن را برای انعقاد قرارداد مبادله‌ای جدید با مقاومت فلسطین تحت فشار قرار دهند. علی الخصوص پس از انکه متوجه شدند در بمباران وحشیانه غزه تعدادی از اسرای صهیونیست کشته شده اند.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی/ بن گویر خطاب به نتانیاهو: گالانت را برکنار کن
  • چرا اسرائیل دفتر شبکه الجزیره را تعطیل کرد؟
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح