Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی هاشمی در دیدار با مدير عامل شركت توزيع نيروی برق فارس، یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت در حوزه تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را برنامه ریزی به منظور تامین برق پایدار شهرک‌های صنعتی عنوان کرد.

او گفت: در این زمینه امیدواریم با تعامل و همکاری بین شرکت‌های توزیع برق شیراز و فارس و برق منطقه‌ای فارس بتوانیم اقدامات اثربخشی در زمینه تامین پایدار برق شهرک‌های صنعتی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی گفت: تامین برق پایدار از طریق اجرای خطوط انتقال اختصاصی بر اساس اولویت‌ها انجام خواهد شد و باید در این زمینه بر اساس ظرفیت‌های قانونی بودجه اقدام و اعتبارات لازم را تامین کنیم.

او گفت: دولت در بودجه امسال و برای برق رسانی به شهرک‌های صنعتی منابعی را به شرکت توانیر اختصاص داده است که باید با همکاری با مجموعه‌های متولی برق در استان و نیز حمایت و همراهی موجود در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتوانیم اعتبارات را جذب کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باتعامل با دستگاه‌های اجرایی استان و اختصاص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، قیمت تمام شده حق انتفاع در شهرک‌های صنعتی کاهش می‌یابد گفت: هر آنچه که از اعتبارات ملی یا استانی درتامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی هزینه شود به همان میزان از قیمت تمام شده خدمات در شهرک‌های صنعتی کم می‌شود و این موضوع قطعا به نفع سرمایه گذاران است تا زمین را با قیمت مناسب تری دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به ایام فصل تابستان و افزایش مصرف برق در استان از همکاری مناسب صنایع خبر داد و گفت: در این زمینه با اطلاع رسانی به واحد‌های صنعتی، برخی از صنایع تمهیداتی نظیر استفاده از دیزل و ژنراتور و... برای جبران خاموشی‌ها در نظر گرفته اند.

او گفت: در صورت اعمال خاموشی ها، باید بر اساس برنامه ریزی و اطلاع رسانی از قبل باشد تا واحد‌های صنعتی تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس گفت: شهرستان‌های مرتبط با حوزه کاری شرکت تووزیع برق استان، با همکاری مناسبی که صنایع در کاهش مصرف داشته اند تا کنون خاموشی نداشته ایم، صنایع تاکنون مصرف ۲۵ مگاوات برق را کاهش داده اند که جای تقدیر دارد.

کریمی فر بر اتخاذ راهکار‌هایی در واحد‌های صنعتی به منظور مصرف بهینه برق و روش‌های جایگزین نظیر استفاده از انرژی‌های خورشیدی یا دیزل و ژنراتور برای مواقع خاموشی تاکید کرد و گفت: واحد‌های صنعتی نیاز است در این زمینه‌ها مشاورانی را بکار گیرند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس در ادامه با تاکید بر اولویت ویژه برق رسانی به شهرک‌های صنعتی گفت: تا هرجایی که قانون اجازه دهد، آمادگی همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی هستیم.

او گفت: ظرفیت‌های خوبی در قانون بودجه امسال برای این منظور پیش بینی شده و در سطح کشور ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط دولت به توانیز اختصاص یافته که تمام تلاش خود را برای تخصیص تخصیص اعتبارات این بخش، بکار می‌بندیم.

کریمی فرد گفت: نقشه راه برق رسانی به شهرک‌های صنعتی مشخص و برآورد‌های لازم نیز انجام شده است و امیدواریم با تعامل و همکاری بتوانیم گام‌های موثری در این حوزه برداریم.

در این جلسه کمیته‌ای مشترک بین دو شرکت تشکیل شد تا مقدمات تفاهم نامه همکاری‌های فی ما بین آماده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی فارس شتاب در برق رسانی برق رسانی به شهرک های صنعتی واحد های صنعتی برنامه ریزی او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی