Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی زرینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در ایام کرونا پرستاران همدان با تلاش و ایثار بسیار برای عبور از بحران کمک کردند اظهار کرد: تعدادی از نیروها در این ایام شرکتی و تعدادی نیز طرحی بودند.

وی با بیان اینکه دوران کرونا کار تعدادی از پرستاران طرحی تمام شده بود اما به خاطر نیاز شدید بیمارستان‌ها، وزارت بهداشت از طریق «تمدید طرح» آنها را در سیستم نگاه داشت گفت: هر ۶ ماه یک بار طرح این پرستاران تمدید و در مجموع پنج و نیم سال به خاطر نیاز به کار گرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه در اوج کرونا «تمدید طرح» نیز نتوانست نیازها را کامل برطرف کند چراکه مشکل کمبود پرستار کشوری است ادامه داد: طرح دیگری به نام «پرستاران ۸۹ روزه» اجرا شد که افرادی داوطلبانه با حقوق و ساعات اضافه‌کاری بسیار کم به کار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه به این پرستاران قول داده شد تبدیل وضعیت می‌شوند و استخدام اما متاسفانه محقق نشد گفت: هیچ کدام از وعده‌های داده شده در ایام کرونا از سوی مسوولان عملی نشده است.

زرینی ادامه داد: این پرستاران عنوان می‌کنند زمانی که به آنها نیاز بود، قانونی ایجاد کردند که آنها را به کار بگیرند اما حالا که بحران رفع شده با این استدلال که قانون اجازه نمی‌دهد، زیر بار قولی که داده بودند، نمی‌روند.

وی با بیان اینکه سوال پرستاران این است که چرا آن موقع قانون اجازه می‌داد که مرتب تمدید طرح صورت می‌گرفت افزود: برای فردی که پنج سال حق بیمه واریز شود قاعدتا امروز باید نیروی پیمانی و قراردادی شود.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه دوگانگی در رفتار وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و مجلس وجود دارد و مشکل رفع نشده است خاطرنشان کرد: مردادماه موعد تمدید نیروهای طرحی در همدان به پایان می‌رسد و افراد زیادی از  سیستم خارج می‌شوند که اگر جایگزینی برای آنها نباشد قطعا سیستم بهداشت و درمان همدان با چالش مواجه خواهد شد.

وی گفت: عنوان شده که امسال در گروه پرستاری ۲۲ هزار نفر استخدام خواهد داشت که هنوز زمان آزمون و مصاحبه مشخص نیست.

زرینی افزود: تجربه نشان داده در اوج کرونا حداقل هشت ماه طول کشید تا نخستین نیروها، وارد سیستم درمان شوند و امروز که شرایط عادی است و گفته شده قرار است آزمون برگزار شود قطعا جذب زمان‌بر خواهد بود و برخی حداقل یک سال بیکار خواهند شد.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود شدید نیروی پرستار جذب آنها باید سرعت گیرد گفت: متاسفانه با این وضعیت امنیت شغلی وجود ندارد و همکاران شرایط کار را با کشورهایی مقایسه می‌کنند که در آنجا شرایط خیلی آسان شده است.

راه جلوگیری از مهاجرت پرستاران؛ ایجاد امنیت شغلی و استخدام است

رئیس نظام پرستاری همدان با تاکید به اینکه از کم‌کاری مسوولان، کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی سوء استفاده کرده و به راحتی نیروهای ما را جذب سیستم خود می‌کنند گفت: مهاجرت پرستاران معضلی شده که در همدان هم وجود دارد و راه حل آن جذب است.

وی با بیان اینکه بخشی از نیروها به دلایل دیگری از کشور خارج می‌شوند اما بخشی به دلیل کار می‌روند عنوان کرد: این افراد اگر در کشور خود امنیت شغلی داشته باشند قطعا ماندگار خواهند شد و به مردم خود خدمت خواهند کرد.

زرینی با اشاره به اینکه مرحله‌ای از مهاجرت پرستاران به نظام پرستاری مربوط می‌شود و آن زمانی است که ما مدارک آنها را تایید و شماره نظام می‌دهیم گفت: اردیبهشت امسال چهار نفر برای مهاجرت به نظام پرستاری مراجعه کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خردادماه نیز سه نفر درخواست مهاجرت داشتند که هنوز تاییدیه نگرفتند اما در هر صورت پدیده مهاجرت وجود دارد و رو به افزایش است گفت: تأکید می‌کنم راه جلوگیری از مهاجرت ایجاد امنیت شغلی و استخدام است.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه جایگاه سازمانی خالی نیز در کشور وجود دارد و راحت می‌توان نیروها را جذب کرد بیان کرد: طبق اعلام معاون توسعه وزارت بهداشت ۳۸۰ هزار پست خالی در وزارت وجود دارد که طبق برآورد نیز ۲۰۰ هزار نفر پرستار در کشور کمبود است تا به استاندارد خاورمیانه برسیم، نیروی کار هم وجود دارد اما متاسفانه جذب نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود نیرو پرستار آموزش نیروهایی را آغاز کردند تا ظرفیت گروه پرستاری و پزشکی را افزایش دهند خاطرنشان کرد: این جریان کیفیت کار را ارتقا نخواهد داد چراکه حتی در حال حاضر هم با چالش آموزش مواجه هستیم و کیفیت لازم وجود ندارد.

زرینی با بیان اینکه نیاز به اصلاح و بازنگری وجود دارد گفت: متاسفانه به جای حل مشکل افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت گروه پرستاری را مورد توجه قرار می‌دهند که منجر به کاهش کیفیت آموزش می‌شود.

وی افزود: در چهار سال آینده اگر این افرادی که امروز آموزش می‌بینند امنیت شغلی نداشته باشند قطعا به فکر مهاجرت می‌افتند بنابراین باید زیرساخت لازم فراهم شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود پرستار نبود پرستار نظام پرستاری رئیس نظام پرستاری همدان مهاجرت پرستاران امنیت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات