Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هفت صبح، عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

آپارات در سینما – شهریور ۱۳۷۶٫ (آژانس عکس ایران) ‌ تومیسلاو ایویچ سرمربی وقت تیم ملی ایران در کنار محسن صفایی‌فراهانی، رئیس فدراسیون فوتبال، چند ماه قبل از جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
(گتی ایمیجز) کریم شیره‌ای‌ دلقک مشهور دربار ‌ناصرالدین‌شاه قاجار 

کریم شیره‌ای دلقک دربار ناصرالدین شاه، اهل اصفهان بود. مردی لاغراندام ‌ که لباسی عجیب و رنگارنگ بر تن داشت و بر خری کوچک ‌سوار می‌شد. او با اینکه جثه‌ای حقیر و شغلی پست داشت، انسانی دارای علو طبع‌ بود. او با رک‌گویی ‌و سخنان نیشدار ‌در عین حال که خاطر شاه را خرسند می‌کرد، گاهی نیز رفع ظلم از مظلومی و سبب خجلت ظالمی را فراهم می‌ساخت. کریم به قدر کفایت باخواندن و نوشتن آشنایی و به پرورش گل نرگس علاقه داشت‌ ‌و ‌ در عید نوروز با فرستادن گل‌های دست‌پرورده خود به ‌منازل اشراف و درباریان از آنها عیدی می‌گرفت.

دانشکده پزشکی دانشگاه تهران در دهه ۳۰٫ (موسسه مطالعات تاریخ معاصر)

کد خبر 684608 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران دانشگاه‌های ایران تاریخ - اسناد ناصرالدین شاه خبر مهم تاریخ عمومی ایران تاریخ جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران دانشگاه های ایران تاریخ اسناد ناصرالدین شاه خبر مهم تاریخ عمومی ایران تاریخ جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزیزالسلطان، ملقب به ملیجک دوم، برادرزادۀ یکی از همسران شاه به نام امینه اقدس بود و در ایام کودکی در نزد ناصرالدین شاه ارج و قرب خارق‌العاده‌ای داشت؛ به طوری که محبت شاه نسبت به او از محبتی که به فرزندان خود داشت بیشتر به چشم می‌آمد.

بیشتر بخوانید: سمیرا حسن‌پور در نقش زن ناصرالدین‌ شاه

عزیزالسلطان در سن ۱۶ سالگی با اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه ازدواج کرد؛ جشن ازدواج این دو نفر یکی از مفصل‌ترین و گران‌ترین عروسی‌های آن زمان بود که در کاخ‌های مختلف و به مدت چند روز برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم از درباریان، روحانیون و مردم عادی حضور داشتند.
دو عکس نخستی که ملاحظه می‌کنید در کاخ گلستان گرفته شده‌اند و مربوط به مهمانان درباری و مقامات حکومتی و نزدیکان آن‌ها هستند.

عکس سوم نیز حضور جمعی از روحانیون را در این مراسم نشان می‌دهد. این عکس در عمارت بهارستان گرفته شده؛ همان ساختمانی که بعدها به عنوان مجلس شورای ملی مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228594 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس