Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیمیتری مدودف، رئیس شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه گفت که در حال حاضر "نیازی به مذاکره" با آمریکا در مورد تمدید معاهده جدید کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، این قرارداد که به دنبال کاهش تعداد موشک هسته‌ای است، آخرین بار در سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد.

با وجود تمدید پیمان استارت جدید بین روسیه و آمریکا تا سال ۲۰۲۶ در اوایل دوران ریاست جمهوری جو بایدن، اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اوضاع مربوط به کاهش رقابت‌های تسلیحاتی در فضا را که از اصل ملتهب بود، ملتهب‌تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدودف که در سال ۲۰۱۰ استارت جدید را با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امضا کرد، گفت که او "اکنون مذاکرات جدید را نامناسب‌ترین زمان" می‌داند، زیرا روسیه در حال حاضر "هیچ رابطه‌ای با آمریکا ندارد".

وی افزود که مذاکرات معاهده جدید "غیرمولد، خطرناک و به عنوان نشانه‌ای از ضعف" خواهد بود و واشنگتن باید " آن را بخواهد".

پیمان استارت نو که آخرین و تنها پیمان کنترل تسلیحاتی باقیمانده میان آمریکا و روسیه به حساب می‌آمد در ۵ فوریه (۱۷ بهمن ۱۴۰۰) به پایان می‌رسید، اما این دو کشور آن را برای ۵ سال آینده تمدید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیمان استارت دیمیتری مدودف موشک های بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد

منابع دیپلماتیک آگاه فاش کردند که ویلیام برنز، رئیس سیا اقامت خود زا در پایتخت قطر در طول روز دوشنبه تمدید کرد تا از مذاکرات متزلزل بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و اشغالگران ممانعت کند.

به گزارش ایسنا، ویلیام برنز برای دیدار با محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به دوحه رفته بود.

منابع دیپلماتیک آگاه به الجزیره گفتند که سفر برنز به قطر در راستای تلاش برای نجات مذاکرات متزلزل بین حماس و رژیم صهیونیستی انجام شد.

همچنین وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه نوشت: قطر، مصر و ایالات متحده در تلاش هستند تا از شکست مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و حماس در مورد آتش‌بس و آزادی اسیران صهیونیست ممانعت کنند.

رویترز نیز به نقل از یکی از مقاماتی که او را آگاه به مذاکرات میانجیگری درباره جنگ غزه توصیف کرده، گزارش داد: سفر برنز به دوحه با هدف اعمال فشار حداکثری بر حماس و اسرائیل برای ادامه مذاکرات است.

منابعی به الجزیره گفتند که هیئت حماس روز یکشنبه قاهره را ترک کرد و پس از ۲ روز مذاکره راهی دوحه شد، جایی که رهبری سیاسی جنبش حماس روز دوشنبه در پایتخت قطر برای بررسی نتایج مذاکرات قاهره تشکیل جلسه خواهند داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دور کنونی مذاکرات در قاهره پایان یافت و هیئت حماس قاهره را برای ادامه مشورت با رهبران خود ترک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • اعلام آخرین وضعیت مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان/ صادقی قرارداد دارد
  • رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود