Web Analytics Made Easy - Statcounter

تخلف نانوایی‌های استان کردستان در کم‌فروشی و کاهش کیفیت نان از مشکلاتی است که این روزها شهروندان شهر سنندج از آن رضایت ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح آزمایشی فروش نان با کارت‌خوان‌های هوشمند در استان زنجان، گام دوم برای همه‌گیرکردن این شیوه نیز در استان‌های دیگر برداشته شده تا ضمن حذف بسترهای فسادزا، تخصیص یارانه نان به مصرف‌کننده نهایی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته جدای از این بحث، کیفیت و کمیت نان تولید شده نیز امری بسیار مهم است که حداقل در نانواخانه‌های شهرسنندج این را بسیار به ندرت می‌توان دید که نانواخانه‌ای نان را با وزن استاندارد و کیفیت پخت درست را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

در همین باره به یکی از شلوغ‌ترین نانواخانه‌های سنندج که می‌شناختیم رفتیم تا از شرایط کمی و کیفی پخت نان از دید شهروندان سنندجی بهتر آشنا شویم هرچند که خودمان نیز به عنوان شهروند سنندجی این موضوع را به خوبی می‌دانیم.

محمد پیری یکی از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره پخت نان در سنندج گفت: پخت نان در هیچ کدام از نانواخانه‌های سنندج دیگر آن طعم و مزه گذشته را ندارد و کاملاً مشخص است که کیفیت آرد و پخت نان تا چه اندازه پایین آمده است.

وی افزود: متأسفانه جدا از کیفیت پایین نان پخته شده، حجم نان نیز به قدری پایین آمده که هر روز مجبور می‌شویم هزینه‌کرد خرید نان را بالا ببریم و این تا حدی به اقتصاد خانوار فشار وارد می‌کند.

این شهروند سنندجی به نوع آرد استفاده شده در نانواخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: از رنگ نان پخته شده مشخص است که این آرد کمترین میزان سبوس را دارد و می‌تواند سلامت جامعه را با خطر جدی مواجه کند.

اسماعیل مرادی، صاحب یکی از نانواخانه‌های شهر سنندج نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: من به عنوان یک نانوا به هیچ عنوان از وضعیت آرد راضی نیستم چراکه این آردی که تحویل ما می‌شود باید با اصول غیر استاندارد مانند نمک‌زنی آن را بتوان به نان تبدیل کرد.

وی افزود: این افزایش قیمت گندم و آردی که سال به سال با آن رو به رو هستیم از سوی دیگر کار را برای نانواها سخت کرده و به عنوان نانوا مشاهده می‌کنم که مردم سفره‌های خود را تا چه اندازه کوچک کرده‌اند.

این نانوای سنندجی به طرح هوشمند سازی نانواخانه‌های سطح استان اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی برای اینکه میزان مصرف و پخت نان در هر نانواخانه‌ای مشخص شود تا از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری شود، تصمیمی ارزشمند و بسیار مناسب از سوی دولت است.

هوشیار طهماسبی، یکی دیگر از شهروندان سنندجی نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: آنچه که برای تمام مردم سنندج و کردستان مشخص است اینکه کیفیت و کمیت نان باوجود افزایش قیمت‌هایی که سالانه وجود داشته، هر ساله کاهش یافته و مردم دغدغه سلامت خود را دارند.

وی افزود: کاملاً مشخص است که کیفیت و کمیت عرضه نان تا چه اندازه پایین آمده، بنابراین اگر مسئولی در این امر حوزه داشته باشد، باید مردم را درک کند.

این شهروند سنندجی تصریح کرد: دولت سیزدهم در یک اقدام شجاعانه اجرای طرح مردمی‌سازی و هدفمند کردن یارانه‌ها را آغاز کرده که بدون تغییر نرخ نان با سازوکار جدید و از طریق نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها این موضوع را کنترل می‌کند.

ناصر اسدی، رئیس اتحادیه خبازان سنندج نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از آمادگی لازم برای اجرای طرح مدیریت هوشمند فروش آرد و نان خبر داد و اظهار داشت: این طرح به منظور جلوگیری از قاچاق و فروش خارج از شبکه آرد و نان  در سطح استان آغاز می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های کارت‌خوان اختصاصی به نانواخانه‌ها در راستای هوشمند سازی یارنه نان داده شده است تا میزان درست مصرف ارد و نان مشخص شود.

رئیس اتحادیه خبازان سنندج تصریح کرد: دولت هیچ‌گونه برنامه‌ای برای گرانی نان ندارد و هوشمند سازی نانواخانه‌ها تنها به این دلیل است که یارانه نان به صورت مستقیم به دست خود مردم برسد، بنابراین این هوشمند سازی هیچ گونه محدودیتی را برای خرید نان قایل نمی‌شود و خانوارها به میزان مصرف خود می‌توانند نان را خریداری کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به علت پایین بودن کیفیت نان و گله‌مندی مردم از این وضعیت اشاره کرد و افزود: تا این مدت که گندم خارجی به دلیل گلوتن و پروتئین بالا با گندم داخلی برای تولید آرد استفاده می‌شد کیفیت نان مناسب بود اما ممکن است کیفیت نان کمی به دلیل کیفیت پایین گندم داخلی افت کند که با رایزنی با شرکت غله و تامین گندم خارجی این مشکل هرچه زودتر برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: با حذف آرد یارانه‌ای فانتزی پزی‌ها و رستوران‌ها و تقاضای بیشتر مردم برای استفاده از نان یارانه‌ای شاهد شلوغی بیشتر نانواخانه‌ها هستیم.

ناصری اعلام کرد: با بازرسی گشت‌های مشترکی که به صورت روزانه انجام‌می‌شود اگر واحد صنفی تخلفی را مرتکب شود به صورت قطعی با آن برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه خبازان سنندج به وزن چانه استاندارد در نانواخانه‌ها گریزی زد و یادآور شد: وزن هر چانه در لواش‌پزی‌ها 160 گرم و وزن هرنان در سنگک پزی ها باید 450 گرم باشد.

افزایش نرخ نان در کردستان به بهانه همسان‌سازی با استان‌های دیگر/ «بی‌تدبیری» صدای مردم را درآوردچرایی افزایش نرخ نان در کردستان؛ می‌خواهیم نظارت‌ها را افزایش بدهیم

بررسی‌های خبرنگار تسنیم و گفت‌وگو با برخی از کارگران نانوایی‌های سطح شهر سنندج که نخواستند نامی از آنان برده شود، حاکی از آن است که با توجه به اینکه قیمت آرد در راستای طرح اصلاح تخصیص ارز ترجیحی تغییر کرده است، برخی تخلف‌ها در واحدهای خبازی در حال انجان است که وزن چانه و نان پخته شده متناسب با وزنی که تعیین شده، نیست و دست نانواداران در جیب مردم است. 

انتهای پیام/487/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت وگو با خبرنگار تسنیم نانواخانه ها هوشمند سازی کیفیت نان پخت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم

استاندار کردستان در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سنندج، زمان بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بازدید استاندار و جمعی از اعضای شورای مسکن استان، مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سنندج احصا و مورد بررسی قرار گرفت.

برخی از پروژه‌های مسکن ملی با مشکلاتی از قبیل تأمین مالی، آزاد سازی تسهیلات بانکی و کمک‌های آورده متقضایان و موانع حقوقی مواجه بودند که استاندار وعده رسیدگی آن را داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن ملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج؛ درباره آخرین وضعیت پروژه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر حدود 8 هزار واحد در شهر سنندج در مراحل مختلف آماده‌سازی و ساخت و ساز است.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته و امیدواریم تا پایان نیمه اول امسال مورد بهره‌برداری و تحویل متقاضیان داده شود.

استاندار کردستان اذعان کرد: برخی از پروژه‌های مسکن ملی نیز با مسائل و مشکلاتی از قبیل تأمین مالی، آزاد سازی تسهیلات بانکی و کمک‌های آورده متقضایان و موانع حقوقی مواجه بودند که رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: هدف از این بازدید احصا مسائل و مشکلات این پروژه‌ها از نزدیک بود تا روند اجرای پروژه‌ها تسریع و از فصل عمرانی موجود بتوانیم بیشترین استفاده را داشته باشیم.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: در سفرهای شهرستانی نیز یکی از برنامه‌ها بازدید از پروژه‌های مسکن ملی خواهد بود.

در ادامه وضعیت پروژه‌های مسکن ملی در سنندج را به صورت ویدئویی از دریچه دوربین خبرنگار تسنیم ببینید:

 

.

 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • گزارشی از نمایشگاه یک قرن اصالت و ماندگاری سنندج‌ + فیلم
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی