Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی پایین‌محلی در جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان گرگان با تاکید بر فعال‌تر شدن پلیس انفال اظهار کرد: پلیس انفال از سال ۹۹ شکل گرفته و از دی ماه سال گذشته نیز ایست و بازرسی پلیس در جاده ناهارخوران مستقر شده که به گواه آمار دستگاه‌های اجرایی و قضائی با این اقدامات ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گرگان افزود: مجوزی از سوی دهیاری روستای زیارت برای حمل محدود مصالح برای ساخت و سازهایی که در داخل بافت روستا انجام می‌شود، داده شد اما مشاهده شده که این مصالح برای ساخت و سازها در خارج از بافت روستا استفاده شده که باید با این گونه تخلفات هم برخورد کرد.

وی با بیان اینکه سامانه مانیتورینگ منابع طبیعی یک ظرفیت در امر پیشگیری و اقدام فوری در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است، ادامه داد: با توجه به اینکه محیط زیست دستگاه متولی در برخورد با ساخت و سازها و دست‌اندازی به عرصه‌های ملی در روستای زیارت است، می‌تواند با هماهنگی منابع طبیعی از سیستم مانیتورینگ برای پایش منطقه استفاده کند.

فرماندار گرگان تاکید کرد: دستگاه‌های متولی موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان هرگونه تخلف و دست اندازی به عرصه‌های ملی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه را به مراجع قضائی گزارش کنند و هیچ کوتاهی و کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم که جرمی اتفاق بیفتد برای همین به امر پیشگیری باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم که اصل آن نظارت است‌. مدیران دستگاه‌های متولی باید به صورت مستمر گشت‌های نظارتی خود را در مناطق در معرض خطر از جمله زیارت داشته باشند.

پایین‌محلی گفت: با توجه به اینکه جلوی ساخت و سازها در زیارت گرفته شده این پدیده را در برخی دیگر از روستاهای بالادست شاهد هستیم که لازم است آسیب شناسی جدی در این باره انجام شود در غیر این صورت ما با زیارت‌های دیگر مواجه خواهیم شد.

کد خبر 5519139

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار گرگان ساخت و ساز غیرمجاز گزارش عملکرد بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی مشهد ویروس کرونا اردبیل آمار کرونا سازمان تبلیغات اسلامی کشاورزی سیدابراهیم رئیسی قوه قضاییه ساخت و سازهای ساخت و سازها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، احمد گودرزی در این رابطه گفت: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و باحضور به موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف شد و به پارکینگ شرکت آب منطقه ای منتقل گردیدند.

وی افزود: اکثر حفاریهای غیر مجاز بصورت شبانه و در محیط های سربسته صورت می گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد : از هم استانی های عزیز درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب رابه شرکت آب منطقه ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900190

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد