Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@01:26:09 GMT

بدهی دستگاه‌های اجرایی؛ چالش شهرداری خرم‌آباد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۴۳۷

بدهی دستگاه‌های اجرایی؛ چالش شهرداری خرم‌آباد

معاون اداری‌ مالی شهرداری خرم‌آباد گفت: شهرداری سعی دارد میزان بودجه را افزایش دهد، اما تا زمانی که دستگاه‌های اجرایی بدهی خود را پرداخت نکنند و عوارض شهروندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند پرداخت نشود، شهرداری نمی‌تواند جوابگوی مطالبات شهروندان باشد.

مسعود جایدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهرداری نمی‌خواهد از زیر بار مسئولیت و مشکلات شهری شانه خالی کند، اظهار کرد: واقعیت این است که شهرداری خرم‌آباد در مقایسه با شهرداری اصفهان که دستگاه‌های اجرایی آن به شهرداری بدهکار نیستند و با توجه به منسوخ شدن ماده ۱۷ از سال ۹۹، وضعیت مناسبی از نظر مالی ندارد در حالی که ما با تورم و افزایش پنج برابری قیمت‌ها روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه شهر در گرو پرداخت عوارض به شهرداری است، افزود: وضعیت بودجه شهرداری مناسب نیست و کفاف بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های شهری را نمی‌دهد، چراکه بودجه اختصاص یافته به استان لرستان اندک است و ما نمایندگان ضعیفی داریم.

معاون اداری مالی شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بودجه سال گذشته شهرداری ۳۳۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۲۳۰ میلیارد تومان بابت حقوق کارکنان پرداخت شده است و با ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده هیچ اقدامی نمی‌توان انجام داد.

جایدری تصریح کرد: هرچند شهرداری سعی دارد میزان بودجه را افزایش دهد و در این راستا اقداماتی انجام داده است، اما تا زمانی که دستگاه‌های اجرایی بدهی خود را پرداخت نکنند و عوارض شهروندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، پرداخت نشود، شهرداری نمی‌تواند جوابگوی مطالبات شهروندان باشد و در راستای توسعه شهر گام بردارد.

کد خبر 583041

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهرهاي ايران شهرداری خرم آباد خرم آباد پروژه هاي عمراني پروژه های شهری بودجه و اعتبارات تامين اعتبار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دستگاه های اجرایی شهرداری خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند