Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@13:31:08 GMT

سیل در چین با میلیون‌ها بی‌خانمان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۶۶۷

سیل در چین با میلیون‌ها بی‌خانمان

طوفان‌ شدید و بارندگی که طی ۶۰ سال گذشته بی سابقه بوده، بخش‌های گسترده‌ای از جنوب چین را درنوردیده و سبب جاری شدن سیل و رانش زمین در این مناطق شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «شینهوا»، در پی بارندگی شدیدی که در بخش‌های گسترده ای از جنوب چین اتفاق افتاده که در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، استان «جیانگ شی» واقع در شرق این کشور نیز امروز در پی ثبت ایستگاه‌های محلی بارندگی و آبی و هشدار بالا رفتن سطح رودخانه ها وضعیت قرمز برای وقوع سیل در منطقه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بارندگی سنگین در جیانگ شی موجب جاری شدن نخستین سیل سال جاری با بالا رفتن سطح آب رودخانه «چانگجیانگ» و رودخانه «شی اوهه» در این استان شده است.

براساس داده های مرکز نظارت ایستگاه‌های آبی محلی تخمین زده می شود سطح آب رودخانه‌های منطقه در چهار روز آینده در دریاچه «پویانگ»، بزرگترین دریاچه آب شیرین چین به دلیل بارندگی شدید از این بالاتر و تا حدود ۰.۴ متر بالاتر از سطح هشدار خواهد رفت که ممکن است منجر به وقوع سیل شود. 

چین چهار سطح رنگ بندی برای سیستم هشدار آب و هوایی خود دارد که در آن رنگ قرمز نشان دهنده هشدار بسیار جدی است و سپس این رنگ بندی با نارنجی، زرد و آبی به سمت کمتر شدن سطح هشدار می رود. 

در سال های اخیر تغییرات اقلیمی موجب تاثیرات مخربی در سراسر کشورهای جهان شده و میزان وقوع سیل ها و رانش زمین در بسیاری از کشورها بیش از پیش شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بارندگی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

 آرش آریانژاد گفت: نظر به هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روز‌های پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان گرامی انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سد‌های استان امتناع کنند و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز نمایند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری بعمل آید.

لازم به ذکر است، تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان بطور کامل و شبانه روز جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده باش کامل می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • باران هوای تهران را پاک کرد/ هشدار بارندگی شدید و احتمال سیل
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی