Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:44:48 GMT

لزوم همکاری صنعت برای عبور از پیک مصرف برق

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۷۷۵

لزوم همکاری صنعت برای عبور از پیک مصرف برق

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر تقویت و گسترش همکاری‌ها در برق رسانی به شهرک‌های صنعتی و همکاری صنایع در عبور از پیک مصرف برق تابستان تاکید کرد.

سیدمصطفی هاشمی دوشنبه ۳۰ خرداد در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس، یکی از مهمترین برنامه های این شرکت در حوزه تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی  را برنامه ریزی به منظور تامین برق پایدار شهرک های صنعتی عنوان کرد و گفت: در این زمینه امیدواریم با تعامل و همکاری بین شرکت های توزیع برق شیراز و فارس و برق منطقه ای فارس بتوانیم اقدامات اثربخشی در زمینه تامین پایدار برق شهرک های صنعتی انجام دهیم

او با بیان اینکه تامین برق پایدار از طریق اجرای  خطوط انتقال اختصاصی بر اساس اولویت ها انجام خواهد شد، افزود: باید در این زمینه بر اساس ظرفیت های قانونی بودجه  اقدام و اعتبارات لازم را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی اضافه کرد: دولت در بودجه امسال و برای برق رسانی به شهرک های صنعتی منابعی را به شرکت توانیر اختصاص داده که باید با همکاری با مجموعه های متولی برق در استان و نیز حمایت  و همراهی موجود در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتوانیم اعتبارات را جذب کنیم.

او با تاکید بر اینکه باتعامل با دستگاه های اجرایی استان و اختصاص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین زیرساخت ها تا ورودی شهرک ها و نواحی صنعتی استان، قیمت تمام شده حق انتفاع در شهرک‌های صنعتی کاهش می یابد، گفت: هر آنچه که از اعتبارات ملی یا استانی درتامین زیرساخت  شهرک های صنعتی هزینه شود به همان میزان از قیمت تمام شده خدمات در شهرک های صنعتی کم  می شود و این موضوع قطعا به نفع سرمایه گذاران است تا زمین را با قیمت مناسب تری  دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به ایام فصل تابستان و افزایش  مصرف برق در استان از همکاری مناسب صنایع خبر داد و گفت: در این زمینه با اطلاع رسانی به واحدهای صنعتی، برخی از صنایع تمهیداتی نظیر استفاده از دیزل و ژنراتور و...برای جبران خاموشی ها در نظر گرفته اند.

او خاطرنشان کرد: در صورت اعمال خاموشی‌ها، باید بر اساس برنامه ریزی و اطلاع رسانی از قبل باشد تا واحدهای صنعتی تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

تاکنون خاموشی نداشتیم

مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس نیز با بیان اینکه شهرستان های مرتبط با حوزه کاری شرکت توزیع برق استان، با همکاری مناسبی که صنایع در کاهش مصرف داشته‌اند تا کنون خاموشی نداشته ایم، گفت: صنایع تاکنون مصرف ۲۵مگاوات برق را کاهش داده اند که جای قدردانی دارد.

کریمی فرد بر اتخاذ راهکارهایی در واحد های صنعتی به منظور مصرف بهینه برق و روش های جایگزین  نظیر استفاده از انرژی های خورشیدی یا دیزل و ژنراتور برای مواقع خاموشی تاکید و اضافه کرد: واحدهای صنعتی نیاز است در این زمینه ها مشاورانی را به کار گیرند.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس در ادامه با تاکید بر اولویت ویژه برق رسانی به شهرک های صنعتی، گفت: تا هرجایی که قانون اجازه دهد، آمادگی همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی هستیم.

او با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در قانون بودجه امسال  برای این منظور پیش بینی شده و در سطح کشور ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط دولت به توانیز اختصاص یافته، افزود: تمام تلاش خود را برای تخصیص تخصیص  اعتبارات  این بخش، به کار می بندیم.

کریمی فرد عمچنبن با بیان اینکه نقشه راه برق رسانی به شهرک های صنعتی مشخص و برآوردهای لازم نیز انجام شده است، گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری بتوانیم گام‌های موثری در این حوزه برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برق شیراز نیروی برق فارس مصطفي هاشمي شرکت شهرک های صنعتی فارس برق رسانی به شهرک های صنعتی شرکت توزیع برق مدیرعامل شرکت برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

جمع آوری ۱.۴ میلیارد فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

شاهمیرزایی از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

کد خبر 6092949 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار