Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین روز از سفر رییس جمعیت هلال احمر کشورمان به ژنو جایزه هانری داویسون برای تقدیر از خدمات شایسته و بشردوستانه به این جمعیت اهدا شد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند که برای شرکت در نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به ژنو سفر کرده است،   در دومین روز از سفر خود جایزه هانری داویسون را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که روابط عمومی جمعیت هلال احمر گزارش کرده است، این جایزه به دلیل خدمات شایسته و بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر و همچنین حضور فعال در مجامع بین‌المللی و هیات حاکمه فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر و ارائه پیشنهادهای رئیس این جمعیت متکی بر تجربیات در ارائه خدمات شایسته امدادی و بشر دوستانه و معرفی این تجربیات برای الگوبرداری دیگر جمعیت‌های ملی، به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

 فعالیت‌های گسترده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه امدادرسانی، آموزش، حمایت های بشردوستانه از افراد متاثر از حوادث و بلایا و انجام فعالیت‌های داوطلبانه وعام المنفعه، نام ایران را در زمره موفق‌ترین جمعیت‌های ملی قرار داده است. پیش از این «فرانچسکو روکا» رییس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که اردیبهشت امسال برای شرکت در مراسم صد سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر ایران حضور پیدا کرده بود، به ایسنا گفته بود: «هلال احمر ایران در شرایط خوبی است و جزو پنج جمعیت برتر جهان در پاسخ به بحران‌ها است.»

در همین زمینه بخوانید:‌ هلال احمر ایران جزو پنج جمعیت برتر جهان است

جایزه هانری داویسون چیست؟

«هانری داویسون»، بنیان گذار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر بود؛ سازمانی بین‌المللی و بشردوستانه که ۱۹۲ جمعیت ملی را به عضویت خود در آورده است. جایزه‌ای که نام داویسون روی آن نهاده شده، یکی از جوایز مهم بین‌المللی و بشردوستانه است که نه به صورت سالانه، بلکه خارج از قاعده مشخص، به جمعیت‌هایی اعطا می شود که فعالیت‌های چشم گیری در موقعیت های حساس و خطیر داشته‌اند. جمعیت هلال احمر کشورمان پیش از این نیز این جایزه را دریافت کرده بود.

جایزه هانری داویسون متعلق به تمام اعضای هلال احمر است

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز پس از دریافت این جایزه در ژنو پیامی صادر کرد. او در پیام خود، این جایزه را متعلق به یکایک اعضای جمعیت هلال احمر دانست. متن پیام کولیوند به شرح زیر است:‌

«بسم الله الرحمن الرحیم

اهدای جایزه "هانری داویسون" از طرف فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، آن هم در شرایطی که صدها تن از امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان این مجموعه، چندی پیش در میادین خدمت بی‌منت حوادث دلخراش متروپل آبادان و قطار مشهد یزد حضوری خالصانه و فداکارانه را رقم زدند، جان تازه‌ای به این مجموعه مردمی بخشید.

امروز که مفتخر به کسب این جایزه ارزشمند شده‌ایم، زیربنای این دستاورد بزرگ را در خدمات داخلی و بین‌المللی می‌بینیم که با وجود امکانات اندک حاصل شد و این پیام را منتقل کرد که جمعیت هلال احمر در یک کشور تحت تحریم با اتکاء به مهربانی داوطلبان و شجاعت نجاتگران، از غیر ممکن‌ها، ممکن ساخته است.

حضور پررنگ و فعال در جلسات بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و مشارکت در کاهش ابتلا به کرونا و انجام عملیات‌های موفق امداد و نجات اخیر در سیلاب‌ها، کوهستان‌ها، زلزله‌ها و جاده‌ها، مدیریت موفق مراکز درمانی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای کم برخوردار، ارائه طرح‌های ابتکاری به فدراسیون، خدمات بشردوستانه در مرزها به پناهجویان کشور همسایه افغانستان و دغدغه ‌برای کمک به مردم جنگ‌زده اوکراین بخش‌هایی از اقدام‌های انسان‌دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که شایستگی این جمعیت را برای کسب این جایزه ارزشمند ثابت می‌کند.

گرچه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با کسب این جایزه، شعارهای «تسکین آلام بشری» و «حمایت از زندگی انسان‌ها» را در عمل نیز ثابت کرد اما از امروز مسئولیت ما در برابر آحاد مردم سنگین‌تر شده است؛ مردم عزیز که همواره با دعای خیر و داوطلبی برای کمک به همنوعان، پاداش خدمات هلال احمر را داده‌اند تا جایزه معتبری چون "هانری داویسون" از نظر معنوی مکمل و تحکیم بخش اعتماد عمومی به هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به حساب آید.

اینجانب ضمن تبریک مجدد به مناسبت کسب این افتخار بزرگ، به عنوان نماینده‌ای از طرف میلیون‌ها داوطلب و امدادگر و نجاتگر جوان و هزاران کارمند جمعیت هلال احمر کشورمان، این جایزه ارزشمند را به قلب سخاوتمند جوانان و داوطلبانی که در لباس امدادگر، نجاتگر و عضو جوان و آحاد مردم و خیرین گرانقدرمان که عامل سربلندی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستند، تقدیم می کنم.

بی‌شک جایزه ارزشمند "هانری داویسون" متعلق به یکایک اعضای جمعیت هلال احمر، از داوطلبان، جوانان، خیرین و امدادگران تا کارکنان و مدیران است. اما یقیناٌ حمایت‌ها و رهنمودهای رئیس جمهور محترم حضرت‌آیت‌ الله رئیسی نیز در این موفقیت بزرگ مؤثر بوده و سهم اصلی نیز مربوط به حمایت‌ها و کمک‌های دولتی مردمی و انقلابی است. از خداوند، دوام توفیقات نجاتگران، امدادگران، داوطلبان، اعضای جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر را خواستارم.

دکتر پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران»

یک پیام مشترک بین‌المللی به هلال احمر ایران

پس از دریافت این جایزه رئیس و دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر نیز با اهدای یک لوح، ضمن تبریک دریافت جایزه هانری داویسون توسط هلال‌احمر ایران، از خدمات ممتاز این جمعیت در بهبود زندگی افراد آسیب‌پذیر قدردانی کردند. متن پیام تبریک مشترک فرانچسکو روکا، رئیس و جاگان چاپاگاین، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به شرح زیر است:

«فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از تکریم جمعیت هلال احمر ایران بسیار خرسند است.

این فدراسیون قدردانی خود را از خدمات ممتاز جمعیت هلال احمر ایران در بهبود زندگی افراد آسیب‌پذیر و ساختن یک فدراسیون بین‌المللی قدرتمندتر ابراز می‌دارد.

جمعیت هلال احمر ایران خود را وقف نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر نموده است. این جمعیت ملی بر اساس اعتقادات بشردوستانه، کمک زیادی به کاهش رنج انسان‌ها و افزایش توانایی‌های جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر برای همکاری با یکدیگر و تقویت فدراسیون بین‌المللی کرده است.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر ضمن افتخار به همکاری با جمعیت هلال احمر ایران، صمیمانه از همه حمایت‌های این جمعیت قدردانی می‌کند.»

خبر مرتبط :‌ در اولین روز از سفر رییس جمعیت هلال احمر به ژنو چه گذشت؟

همکاری هلال احمر ایران و صلیب سرخ ارمنستان

در دومین روز از این سفر اما اقدامات دیگری نیز انجام شد و آنطور که روابط عمومی جمعیت هلال احمر اعلام کرده هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ ارمنستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران و دبیرکل صلیب سرخ ارمنستان در ژنو با هدف همکاری میان دو جمعیت ملی امضا شد.

پیرحسین کولیوند در حاشیه نشست روسای جمعیت‌های ملی منطقه آسیا-اقیانوسیه در ژنو با دبیرکل جمعیت صلیب سرخ ارمنستان و نماینده رئیس این جمعیت دیدار و بر ضرورت همکاری میان دو جمعیت ملی در راستای تقویت توان امدادی و توسعه اقدامات بشردوستانه در منطقه تاکید کرد. در این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری میان دو جمعیت ملی ایران و ارمنستان با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه، به امضای روسای هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ ارمنستان رسید.

اهداف کلی و اساسی این تفاهم‌نامه شامل همکاری در زمینه آموزش، کاهش خطر سوانح در جوامع، مشارکت در توسعه مدیریت سوانح و آمادگی در برابر بلایا، همکاری و توافق جهت تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه اقدامات اجرایی و ترویج حقوق بین الملل بشردوستانه و همچنین همکاری و تبادل تجریبات در حوزه آموزش و عملیات‌های مشترک است.

از دیگر اخبار این روز می‌توان به انتخاب یک ایرانی به عنوان رئیس کمیته پیش‌نویس مجمع عمومی فدراسیون اشاره کرد. امری که برای اولین بار رخ داده است. براساس مصوبه مجمع عمومی، مطابق با بند GA/۲۲/۰۳ روز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ دکتر حسن اسفندیار مدیرکل عملیات و برنامه های بشردوستانه جمعیت هلال احمر با رای ۱۹۲ جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال احمر، ریاست کمیته پیش نویس مجمع عمومی فدراسیون را عهده دار شد.

براین اساس، رئیس کمیته پیش نویس باید ابتدا نسبت به تایید تمامی مصوبات مجمع عمومی اقدام و در نهایت گزارش نهایی مصوبات را برای قرائت در صحن عمومی در آخرین روز مجمع، آماده کند.

انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیرحسین کولیوند جمعیت هلال احمر ایران هانری داویسون هلال احمر مجمع عمومی فرانچسکو روکا بشردوستانه فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر جمعیت هلال احمر کشورمان جمعیت هلال احمر ایران جایزه هانری داویسون هلال احمر ایران پیرحسین کولیوند جایزه ارزشمند جمعیت های ملی هلال احمر هلال احمر مجمع عمومی تفاهم نامه جمعیت ملی حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور آیت الله عبدالحسین معزی با اشاره به اقدامات این استان گفت: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

به گفته او در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری ۲ پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان