Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@15:03:06 GMT

خطر ورشکستگي در کمين صنعت دامپروري

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۸۸۲

خبرگزاری آریا-مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: با ادامه روند فعلی و قطع یارانه ها، تا چند سال دیگر صنعت دامپروری ورشکست خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مجتبی عالی با بیان اینکه پس از آزادسازی نرخ ارز، نهاده‌های دامی با 5 تا 6 برابر قیمت قبل به دست دامداران می‌رسد، افزود: افزایش هزینه‌های دستمزد کارگری، بیمه، مالیات و هزینه‌های انرژی هم بر بالا رفتن قیمت تمام شده گوشت تاثیر مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت گوساله زنده 120 هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده 140 هزار تومان برای دامدار تمام می‌شود که با این حساب باید در بازار حدود 240 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.
عالی گفت: دامداران به دلیل مقرون به صرفه نبودن دامپروری، دام‌های خود را کیلویی 65 تا 70 هزار تومان به فروش می‌رسانند که ادامه این وضعیت ممکن است به صنعت دامپروری لطمه سنگینی وارد کند و دیگر کسی به این شغل ادامه ندهد.
مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور افزود: تنها راه برون رفت از این مشکل خرید تضمینی تولیدات دامداران توسط دولت حتی به قیمت تمام شده است.
وی وجود واسطه‌ها و دلالان در بازار گوشت را یکی دیگر از معضلات این صنعت برشمرد و گفت: هم اکنون بیشترین سود در این صنعت به جیب دلالان می‌رود و دامداران بهره کمی از دسترنج خود دارند.
او با اشاره به کیفیت ممتاز گوشت دام‌های ایرانی نسبت به گوشت‌های وارداتی از برزیل، گفت: مراتع داخل کشور تنها 50 درصد از نیاز دام‌های کشور را تامین می‌کند و مابقی باید از طریق نهاده‌هایی مانند جو و سویا و با ارز آزاد تهیه و تامین شود.
مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور علت ارزان‌تر بودن گوشت‌های وارداتی را اختصاص یارانه به دامداران آن کشور‌ها از سوی دولتشان بیان کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنعت دامپروری هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نادر سلیم گفت: نهاده‌های توزیع شده در سال گذشته شامل ۴۱ هزار و ۲۳۱ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۳۶۶ تن کنجاله سویا و ۲۰ هزار و ۵۷ تن جو بود که بین دامداران واجد شرایط توزیع شد.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری تولید مقدار ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع نهاده شامل (۶ هزار و ۲۹۱ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۸۱ تن کنجاله سویا) به صورت مدت دار توزیع شده است. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد اعلام کرد: این اداره کل به عنوان عضو اصلی و دائمی کارگروه تنظیم بازار استان و نیز عضو فعال در تصمیمات و اجرای مصوبات این کارگروه در راستای تامین، توزیع، نظارت و تنظیم بازار فعالیت می‌کند.

سلیم با توجه به اینکه استان یزد پایانه گمرکی محموله‌های پروتئینی وارداتی است، در همین راستا سال ۱۴۰۲ مقدار ۶ هزار و ۲۵۵ تن مرغ و هزار و ۱۳۴ تن گوشت منجمد به استان وارد که مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن از طریق گمرک ترخیص و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد