Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:22:03 GMT

مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب و خرید داکت اسپلیت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۹۳۶

مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب و خرید داکت اسپلیت

دستگاه داکت اسپلیت که به آن اسپلیت کانالی یا داکتی هم می گویند. برخی از افراد هم به این دستگاه کولرگازی کانال کشی شده می گویند که البته برداشت تقریباً درستی از این دستگاه است. با این تفاوت که داکت اسپلیت، گرمای بهینه تری به نسبت کولرگازی معمولی در اختیار می گذارد.

تفاوت داکت اسپلیت با چیلر

اگر سئوال این است که برای واحد مسکونی ما چیلر بهتر است یا داکت اسپلیت؟ باید در جواب گفت که مجموعه یونیت داخلی و خارجی داکت به تنهایی امکان سرمایش را برای شما فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که چیلر یا مینی چیلر خروجی آب سرد را در اختیار شما می گذارد. بدون استفاده از فن کوئل، چیلر یا مینی چیلر کارایی خنک کنندگی برای شما نخواهد داشت.

اما اگر به صورت کلی بین انتخاب بین مجموعه چیلر یا مینی چیلر و داکت اسپلیت مردد هستید، عوامل متعددی در انتخاب نقش دارند. قیمت تمام گردیده، برق مصرفی، سروصدا، متراژ و ... در این انتخاب نقش آفرینی می کنند. مثلا در موضوع قیمت، چیلر مرکزی تقریبا با اسپلیت در یک رنج قیمتی قرار می گیرند. اما خرید مینی چیلر هزینه ها را افزایش خواهد داد. برق مصرفی داکت اسپلیت اینورتر دار و چیلرها تقریبا یکسان است و مینی چیلرها مصرف بالاتری دارند.

انتخاب نوع سازنده داکت اسپلیت؛ ایرانی یا خارجی

اگر برای شما هم سوال مطرح گرذیده است که داکت اسپلیت ایرانی بخریم یا خارجی برای گرفتن پاسخ همراه باشید. اگر این حقیقت را بپذیریم که مهم ترین بخش یک دستگاه داکت را کمپرسور آن تشکیل می دهد. پس باید گفت تفاوت چندانی در نمونه های داخلی و خارجی داکت وجود ندارد. زیرا نمونه های ایرانی این دستگاه تهویه مطبوع نیز، از کمپرسور های با کیفیت خارجی استفاده می کنند. اما اگر مقایسه جامع تری بین داکت اسپلیت ایرانی و خارجی داشته باشیم نکات دیگری نیز خودنمایی می کند. مثلا در بحث قیمت به دلیل وارداتی بودن نمونه های خارجی، هزینه تمام شده آنها گاه تا چند برابر نمونه های داخلی می رسد.

جدا از بحث قیمت، می توان به پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز اشاره کرد. در داکت اسپلیت ایرانی به دلیل دسترسی همیشگی به تولیدکننده، تعمیر و سرویس دستگاه شما در سریعترین حالت ممکن امکان پذیر است. این درحالی است که در نمونه خارجی ممکن است نرسیدن یک قطعه دستگاه را از کار بیاندازد. علاوه بر این می توان گفت خرید دستگاه ایرانی به حمایت از تولیدکننده داخلی نیز منجر می شود.

درمیان تولیدکنندگان با کیفیت ایرانی، شرکت آرتانیسم با به عنوان یکی از بزرگترین تولید و توزیع کنندگان سیستم های تهویه مطبوع به فعالیت می پردازد. این شرکت با استفاده از کارشناسان و نیروهای مجرب تلاش دارد تا بروزترین فناوری های دنیا را، در تولید محصولات خود به کار گیرد. برای آشنایی بیشتر با محصولات این مجموعه به وبسایت آرتانسیم مراجعه کنید.

راندمان اسپلیت

اگر قصد خرید داکت اسپلیت دارید توصیه حتمی ما به شما استفاده از مدل های مجهز به اینورتر است. شاید اینطور به نظر برسد که هزینه تمام گردیده داکت اینورتر دار بیشتر از مدل معمولی است، اما این هزینه در زمان پرداخت هزینه برق مصرفی جبران خواهد شد. شاید برای شما سوال مطرح گردیده باشد که چه تفاوتی میان مدل اینورتر و معمولی داکت اسپلیت وجود دارد؟

در مدل معمولی کمپرسور دستگاه پس از انجام فرآیند خنک سازی محیط، به حالت خاموش می رود. حال اگر دمای اتاق تغییر کند دستگاه مجدداً وارد مدار می شود و روشن می شود. این روشن و خاموش شدن متوالی دستگاه، اصطلاحا آمپر زیادی می کشد و برق مجموعه را تضعیف می کند. ضمن اینکه موجب استهلاک بالای دستگاه نیز می شود. در مدل اینورتر دار، دستگاه پس از رساندن محیط به دمای مورد نظر، در پایین ترین دور ممکن به فعالیت ادامه می دهد. با تغییر دما شروع به فرآیند خنک سازی محیط می کند و این روند تا زمان روشن بودن دستگاه ادامه دارد. میزان برق مصرفی در این دو دستگاه می تواند بین 40 تا 60 درصد متفاوت باشد.

سروصدای داکت اسپلیت

موضوع سر و صدای داکت اسپلیت را می توان به شکل دیگری نیز توضیح داد. اگر یونیت خارجی داکت تراز نصب نشده باشد، دستگاه سروصدای زیادی تولید می کند. علاوه بر این در صورت نصب و جانمایی نامناسب یونیت داخلی اسپلیت، مثلا در اتاق خواب یا پذیرایی، باز هم صدا شما را آزار خواهد داد. علاوه بر این ابعاد نامناسب کانال های انتقال جریان هوا نیز می تواند عامل دیگری در آلودگی صوتی این دستگاه تهویه مطبوع باشد. مثلا کانال گرد، کمتر از مدل های مربع یا چهارگوش صدا منتقل می کند.

البته برای موارد ذکر گردیده راه حل هایی وجود دارد. اولین موضوع بسیار پراهمیت است، استفاده از نیروی متخصص در مراحل نصب دستگاه است. نیروی نصب متخصص از شرکت های معتبر می تواند تا حد زیادی در حل مشکلات مطرح گردیده را کمک کند. نکته بعدی همان توصیه قبلی یعنی استفاده از مدل های داکت اسپلیت مجهز به اینورتر است زیرا که سر و صدای کمتری از خود تولید می کنند. موضوع بعدی عایق کاری صحیح کانال ها و یونیت داخلی است که باید رعایت شود.

 

جانمایی کندانسور

یکی از نکاتی که در افزایش راندمان داکت اسپلیت بسیار موثر است، نصب صحیح و جانمایی دقیق کندانسور است. یونیت خارجی یا همان کندانسور اسپلیت نباید با یونیت داخلی فاصله زیادی داشته باشد. زیرا افزایش فاصله موجب کاهش اثرگذاری دقیق مبرد خواهد شد و عملکرد دستگاه افت شدیدی خواهد داشت. علاوه بر این قرار گرفتن دائمی دستگاه زیر نور آفتاب نیز عملکرد آن را با کاهش راندمان مواجه می کند. پس به نظر می رسد جانمایی صحیح کندانسور یک امر تخصصی باشد.

پس از جانمایی مسئله نصب یونیت خارجی داکت اسپلیت نیز بسیار مهم است که تراز بودن آن را در قسمت سروصدای داکت اسپلیت با هم مرور کردیم.

 

محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت

بهتر است اینطور توضیح دهیم که محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای هر متراژی از واحد مسکونی چه دستگاه داکت اسپلیتی مناسب است. عموما داکت با تن تبرید یا BTU دسته بندی می شود. دستگاه های داکت اسپلیت 24هزار  BTU برای فضای حدود 50 مترمربعی مفید است. دستگاه های 30هزار برای فضای بین 60 تا 80 متری و دستگاه های 36هزار برای متراژ تا 120مترمربع مناسب است. به همین نسبت دستگاه های 42، 48 و 60 هزار را می توان برای متراژهای 140، 160 و 180 متر مربعی استفاده کرد.

البته لازم به توضیح است که این اعداد حدودی هستند. این به این مفهوم است که بهتر است در خرید دستگاه تهویه مطبوع داکت اسپلیت، حتما از نظر کارشناسان متخصص استفاده کنید. به این منظور کارشناسان ما در شرکت آرتانیسم برای ارائه مشاوره رایگان آماده هستند. شما می توانید با مراجعه به وبسایت ما به نشانی آرتانسیم از مشاوره رایگان خرید داکت اسپلیت بهره ببرید.

منبع: فارس

کلیدواژه: مشاوره و راهنمایی داکت اسپلیت سرمایش و گرمایش واحد مسکونی داکت اسپلیت یونیت داخلی تهویه مطبوع مینی چیلر برق مصرفی برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بهداشت ودرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان به گفته رئیس بیمارستان شهید بهشتی قروه برای خرید این دستگاه ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر زند اظهار داشت: خرید این دستگاه پیشرفته توسط سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است.

وی افزود: نوبت دهی در شیفت صبح انجام می‌شود و حدود ۲۰ نفر بیمار پذیرش می‌شوند و اگر مشکل نیروی انسانی مرتفع شود نوبت دهی شیفت بعدظهر هم راه انداری خواهد شد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی قروه یکی دیگر از نیاز‌های اساسی این مرکز درمانی را نبود دستگاه سی تی اسکن ذکر کرد.

 

دیگر خبرها

  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • شمش خم کن چیست؟
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس