Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی ظهر دوشنبه در نشست خبری در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: تعداد شرکت‌های خلاق در کشور اکنون ۱۷۰۰ شرکت است این در حالیست که تعداد شرکت‌های دانش بنیان هفت هزار شرکت است و نیاز داریم توازن بین این شرکت‌ها ایجاد شود.

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی فناوری‌های نرم یا همان عملکرد شرکت‌های صنایع خلاق را پیشران فناوری‌های سخت عنوان کرد و گفت: فناوری‌های نرم باید یک قدم جلوتر از فناوری‌های سخت راه اندازی شود و زمانی که محصول فناوری سخت تولید شد نیاز به فناوری نرم برای تبلیغ، بازاریابی و فروش دارد و در واقع فناوری نرم پیشران اصلی فناوری سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ادبیات سازی صنایع خلاق و فناوری نرم پا به پای فناوری سخت در منطق اجرایی و قانونگذاری و تبلیغات رسانه‌ای باید کنار هم قرار بگیرد.

قطبی افزود: با توجه به چند آئین نامه‌ای که طی سال‌های اخیر در کشور ابلاغ شد عنوان جدیدی به عنوان قانون زیست بوم شرکت‌های خلاق ایجاد و زمینه ساز تعیین نسبت بین صنایع خلاق و دانش بنیان شد.

وی گفت: آنچه عرف امروز جامعه در مورد تعریف شرکت‌های دانش بنیان دارد آن است که این شرکت‌ها به سمت فنی مهندسی و تولید تکنولوژی‌های سخت در پزشکی، ارتباطات، کشاورزی و صنعت فعال شده‌اند و ادبیات رایج جامعه در حال حاضر این گونه است.

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: اگر در حقیقت بتوانیم نقش دانش بنیان‌ها را در حوزه استفاده از علم در حوزه فناوری‌های سخت بپذیریم صنایع خلاق این‌گونه تعریف شده‌اند که آنچه در حوزه فناوری‌های نرم فرهنگی، هنر، رسانه، ادبیات، اقتصاد و اجتماعی در حوزه علوم انسانی و جامعه شناسی هستند در زمره آن قرار می‌گیرند.

وی ابراز داشت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اخیراً به این نکته توجه کرد که در عرف جامعه خطای عرفی وجود که دانش بنیان را فناوری سخت تعریف می‌کنند و حتماً باید در مباحث دانشی واژه صنایع خلاق هم تعریف شود و از این رو ناه ای به مقام معظم رهبری نوشته و ایشان نیز به سران قوا مرقوم کردند که به طور جدی در ادبیات قانونی و رسمی کشور به صنایع خلاق هم پرداخته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به همین فهم غلطی که در جامعه وجود دارد و موضوع صنایع خلاق باید تبیین شود، مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق تأسیس شد.

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: آمارهای دریافت شده حکایت از این دارد که این خانه فعال و بانشاط به امور محول شده می‌پردازد و دامنه فعالیت آن در سطح ملی گسترش پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم که ابزارهای متعدد دیجیتالی در زندگی بشر و خصوصاً ارتباطات و انتقال اطلاعات سهولت ایجاد کرده است.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: نمی‌توان جایی از زندگی بشر را مثال زد که با اینترنت ارتباطات نداشته باشد و امروز وارد نسل چهارم فناوری که دانش بنیان‌ها در آن معنا پیدا می‌کنند شده‌ایم و این شرکت‌ها در بستر تاریخی پیشرفت علم معنا پیدا کرده‌اند.

قطبی با اشاره به اینکه نسل چهارم فناوری و دانش بنیان‌ها، فناوری‌های پیچیده در اختیار بشر قرار می‌دهند ابراز داشت: عصر اطلاعات زندگی بشر را متحول کرده بود و در مورد نسل چهارم باید درک بهتری پیدا کنیم، در نسل سوم اینترنت ابزار کمکی برای بشر بود و در انقلاب دیجیتال ابزاری برای همه اضلاع زندگی است و در نسل چهارم اینترنت قدرت مدیریت بشر را بر عهده می‌گیرد.

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: اینترنت در نسل چهارم فناوری در جایگاهی قرار دارد که تحلیل و بازخورد می‌گیرد و با تکیه بر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا است که از نسل‌های اول تا سوم فناوری بسیار جلوتر است.

وی ادامه داد: در نسل چهارم فناوری، دانش بنیان‌ها معنا پیدا می‌کند، در این نسل از فناوری دانشی که بدست می‌آوریم در میدان‌های دانشگاهی باید به سیستم‌تبدیل شود و صرف دانش علوم کفایت نمی‌کند و باید به الگوها، سیستم‌ها و نظام واره ها تبدیل شده تا به قدرت عاقله برای مدیریت جامعه تبدیل شود.

حجت الاسلام قطبی افزود: اگر دانش انباشته شده‌ای که در رشته‌های مختلف است را به کار نگیریم هرگز نمی‌توانیم نسل چهارم فناوری را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: از ابتدای دهه ۸۰ رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که امور کشور باید دانش بنیان شود لذا این مساله نیاز و اقتضای روز است و اگر چنین کاری نکنیم از رشد و توسعه دنیا عقب می‌افتیم.

کد خبر 5519218

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شرکت های دانش بنیان قم دفتر تبلیغات اسلامی بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی مشهد ویروس کرونا آمار کرونا سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل کشاورزی سیدابراهیم رئیسی قوه قضاییه نسل چهارم فناوری دانش بنیان ها صنایع خلاق فناوری سخت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: نیازمند افزایش اعتبار صندوق اعتباری فناوری مازندران هستیم و شرکت‌های فناوری به حمایت‌های متعدد برای تولید محصول نیاز دارند. - اخبار استانها -

کریم سلیمانی امروز در حاشیه نشست یوسف نوری؛ استاندار مازندران با دانش‌بنیان‌های استان به تسنیم گفت: نخستین نشست استاندار پس از انتصابش به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران، با شرکت‌های دانش بنیان بود و این حاکی از ارج نهادن به این شرکت ها و فعالیت آنهاست.

وی با اعلام اینکه 144 شرکت دانش‌بنیان و 329 هسته فناور در مازندران وجود دارد، افزود: 956 محصول دانش‌بنیان در این شرکت‌ها تولید می‌شود که اگر حمایت شوند به یک هزار و پانصد محصول افزایش می‌یابد.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به وجود 12 مرکز رشد در استان، بیان کرد: بنا داریم برای کوتاه‌مدت و در یک و نیم سال و اندی این تعداد را تا دو برابر افزایش بدهیم.

سلیمانی ادامه داد: این مهم را از گلوگاه تا رامسر آغاز کرده‌ایم و اولویت با شهرهای کمتر برخوردار است تا مراکز رشد خلاق تسری پیدا کنند؛ هر خانه‌ای که فارغ‌التحصیل نخبه دارد و برنامه خاصی برای اشتغال ندارد، از این طریق یک سکوی پرشی برای رشد اقتصادی آنها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب برای سال جاری این بود که هسته‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را شکل دادیم؛ زیرا مازندران یک استان دارای آموزش عالی قوی است و فرصت خوبی است که به نحو شایسته از آن استفاده کنیم.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به جلسه جامعه نخبگانی استان با یوسف نوری؛ استاندار جدید، گفت: با توجه به اینکه مجموعه ما دارای درجه یا سطح دو کشور است، از استاندار خواستیم که حمایت کنند تا ما هم به سطح یک و هم‌پایه اصفهان و شیراز برسیم چون این ظرفیت وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به صندوق اعتباری فناوری مازندران که در حمایت از جامعه دانش‌بنیانی استان نقش دارد، گفت: اعتبار این صندوق 32 میلیارد تومان است و باید پیگیری شود که به 200 تا 300 میلیارد تومان برسد و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم امیدوار باشیم که ظرف یک دو سال آینده، تعداد محصولات دانش‌بنیان استان به یک هزار و 500 برسد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، از مهمترین درخواست‌های جامعه فناور، دانش‌بنیانی و نخبگانی مازندران از استاندار جدید؛ در زمینه استاندارسازی محصولات، عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رسیدن صندوق علمی – پژوهشی به جایگاه واقعی، رفع تحریم‌های داخلی و برگزاری نشست‌های مستمر بوده است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی